رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۹ اسفند ۱۳۸۸

تصمیم اروپا برای جلوگیری از اخلال ماهواره‌ای ایران

اتحادیه اروپا تصمیم دارد برای جلوگیری از اخلال ایران در امواج ماهواره‌ای اقدام کند.
این مطلب امروز جمعه در متنی که مورد توافق سفیران کشورهای اتحادیه اروپا در بروکسل قرار گرفت منتشر شد.

در این متن آمده‌است که «کشورهای اروپا مصمم‌اند برای پایان بخشیدن به اخلال غیر قابل قبول ایران در پخش امواج ماهواره‌ای و سانسور اینترنتی دست به اقداماتی بزنند.»


بریتانیا، فرانسه و آلمان روز چهارشنبه از اتحادیه اروپا خواستند اقداماتی علیه توان سانسور ارتباطاتی و ماهواره‌ای ایران انجام دهد.

سه وزیر خارجه این کشورها در نامه‌ای مشترک به کاترین اشتون، رئیس امور خارجه اتحادیه اروپا از این اتحادیه خواسته‌اند فروش فناوری‌هایی که می‌تواند برای سرکوب و سانسور توسط ایران استفاده شود را محدود کند.

مسئله اقدام علیه پارازیت ماهواره‌ای و سانسور اینترنتی توسط ایران قرار است در نشست دوشنبه آینده اتحادیه اروپا بررسی شود ولی امروز در پیش‌نویس متنی که برای این نشست آماده شده آمده‌ است:
«اتحادیه اروپا از مقامات ایران می‌خواهد تا اخلال در برنامه‌های ماهواره‌ای و سانسور اینترنتی را متوقف کند بلادرنگ به این اختلال الکترونیکی پایان ببخشد.»

این متن در ادامه می‌نویسد:
«اتحادیه اروپا مصمم است این موضوعات را دنبال کند و اقداماتی را جهت پایان بخشیدن به این وضعیت ناپذیرفتنی اعمال کند.»

«اتحادیه اروپا مصمم است این موضوعات را دنبال کند و اقداماتی را جهت پایان بخشیدن به این وضعیت ناپذیرفتنی اعمال کند»

روز چهارشنبه شرکت فرانسوی یوتل‌ست نیز اعلام کرد که طی ۹ ماه گذشته دو شکایت رسمی علیه ایران اقامه کرده‌ است. این شرکت خدمات‌رسان ماهواره‌ای می‌گوید موضوع این شکایت‌ها «ارسال عمدی پارازیت» از سوی ایران با هدف قطع رسانه‌های فارسی ‌زبان مانند بی‌بی‌سی و صدای آمریکا است.

تشدید قطع کانال‌های ماهواره‌ای و شنود مکالمات تلفنی شهروندان از جمله اقدامات دولت ایران پس از انتخابات دهم ریاست‌جمهوری بوده‌ است.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
درخواست جلوگیری از اخلال ماهواره‌ای ایران

نظرهای خوانندگان

و آيا آن شرکت فروشنده دستگاه پارازيت نبايد جوابگوی بخطرافتادن سلامتی مردم ايران از بکار گيری اين دستگاهها در سطح وسيع باشد؟

-- Kia ، Mar 19, 2010 در ساعت 04:30 PM

بعد از 9 ماه تازه از خواب پاشدند

-- سورنا ، Mar 19, 2010 در ساعت 04:30 PM

محکوم کردن ایران فایده ای نداره ، همین الان در تهران پارازیت به شدت در حال ارسال است صرف نظر از سانسور خبری امواج ماکرویو با توان بالا برای سلامت انسان بسیار مهلک است و رژیم حاکم بر ایران با این اقدام خود نشان می دهد که هیچ اهمیتی برای سلامت شهروندان خود قایل نیست ، رژیم تهران به این گونه محکومیت ها وقعی نمی گذارد اگر اتحادیه اروپا خواهان کمک به مردم ایران است باید اقدامات شدیدتر و تنبیهی بیشتری بر علیه ایران به کار گیرد یک نمونه اینکه چرا شبکه های العالم و پرس تی وی باید آزادانه ایدولوژی حکومت ایران را از طریق همین ماهواره هایی که در ایران پارازیتی شده اند تبلیغ کنند هیچ کس هم کاری به کارشان نداشته باشد . در مقابل حکومت ایران فقط باید اقدامات شدید و قاطعانه انجام داد .

-- احمد ، Mar 19, 2010 در ساعت 04:30 PM

agar az pooli ke iran babet estefadeh binolmelali va melli be hamin ha midahad bogzarand va service iran ra ghat konand oonvaght aghayane paraziti hesab kareshan ra khahand kard

-- em ، Mar 19, 2010 در ساعت 04:30 PM

حکومت ایران را باید به دلیل نسل کشی خاموش محکوم کرد ! چرا شهروندان بی گناه باید سرطان بگیرند ؟ 9 ماهه که تهران و شهرهای بزرگ ایران تبدیل به اجاق ماکروفر شده اند .

-- آرمین ، Mar 19, 2010 در ساعت 04:30 PM

چند ساعت به سال تحویل دوباره بی بی سی رو زدن. حالا ببینیم چقدر رو حرفشون هستن. بعید میدونم کاری کنن.

-- محسن ، Mar 20, 2010 در ساعت 04:30 PM