رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۱ بهمن ۱۳۸۸

ایتالیا: در مراسم ۲۲ بهمن شرکت نمی‌کنیم

بدنبال حمله بسیجیان هوادار دولت به سفارت ایتالیا در تهران، رم اعلام کرد که در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب ایران شرکت نخواهد کرد.

به گزارش رویترز، فرانکو فراتینی، وزیر خارجه ایتالیا با اعلام این خبر افزود که مهاجمان به سمت سفارت ایتالیا در تهران، سنگ و تخم مرغ پرتاب کردند و شعار می‌دادند: «مرگ بر ایتالیا و مرگ بر برلوسکنی.»


با این حال، به گفته وی در این حمله، خسارتی به سفارتخانه این کشور و یا کارکنان آن وارد نشده و پلیس جلوی اقدامات بیشتر مهاجمان را گرفته است.

این در حالی است که رسانه‌های ایران تنها از وقوع این تجمع خبر دادند و به ذکر جزئیات آن نپرداختند.

به نظر می‌رسد سفر اخیر سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر ایتالیا به اسرائیل و تاکید بر لزوم افزایش تحریم‌ها علیه ایران در تل‌آویو، دلیل خشم دانشجویان بسیجی و حمله آنها به سفارت ایتالیا در تهران باشد.


خبرگزاری فارس نیز نوشته است که تجمع مشابهی به خاطر حمایت دولت فرانسه از «فتنه‌گران در ایران و دخالت این کشور در امور داخلی تهران» در مقابل سفارت این کشور برگزار شده است.

تجمع کنندگان در مقابل سفارت فرانسه، شعار «مرگ بر سارکوزی تروریست» سر داده‌اند.

به نوشته فارس، دانشجویان بسیجی در تجمع خود مقابل سفارتخانه ایتالیا در تهران، «قصد داشتند تابلوی کوچه مشرف به این سفارتخانه این کشور که به نام رم نامیده شده است را به طور کامل پایین بکشند، که با ممانعت‌های نیروی انتظامی، هرچند نتوانستند کار خود را به طور کامل به ثمر برسانند، اما موجب شدند اثر خاصی از نام رم بر این تابلو دیده نشده و هیچ تابلویی در تهران خیابان رم را نشان ندهد.»


دانشجویان بسیجی در پایان تجمع خود در مقابل این دو سفارتخانه، قطعنامه‌ای صادر کردند که در بخشی از آن آمده است: «حمله به مراسم دهه فجر در نوفل لوشاتو و سهل‌انگاری پلیس و حکومت در برخورد با این عناصر خودفروخته خشم ما دانشجویان را برانگیخت.»

اشاره آنها به مراسم بزرگداشت ۲۲ بهمن در نوفل لوشاتو است که سفیر ایران در فرانسه و برخی کارکنان این سفارتخانه، قصد داشتند به معترضان حمله کنند که با ممانعت پلیس فرانسه مواجه شدند. ویدیویی از این ماجرا به طور گسترده در اینترنت پخش شده است.

در این بیانیه همچنین دولت هلند به خاطر «تروریست» نامیدن سپاه پاسداران محکوم شده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

چهار تا بچه نادون و شیطان زده به نام بسیج ببین چطور یک مملکت رو به بی آبرویی و ...کشوندن. تفو بر تو ای چرخ گردون تفو

-- بدون نام ، Feb 9, 2010 در ساعت 05:00 PM

با سلام به ایتالیایی ها، ما در ایران امیدواریم که تمامی کشورهای اروپایی و آسیایی مگر حکومت اسلامی چین و حکومت اسلامی کره شمالی و حکومت رفیق و برادر فیدل پشترو و حکومت عدل علیوار برادر چاوز بقیه این مسخره گی قبر امام بازی را محکوم کنند. مردم ایران هر یک نفرتان در رستاخیز انقلاب بیست و دوم بهمن هزار به حساب خواهد آمد. بشتابید که نامتان در جریده ی عشق ایران زمین ثبت شود!
زنده با ایران
زنده باد جمهوری ایران
زنده باد مردم ایران
زنده تو
زنده باد او، زندباد شما
زنده باد آنها
زنده باد ما که همه با همیم و بیشماریم و همه رنگها را داریم ولی باز هم سبزیم!

-- بدون نام ، Feb 9, 2010 در ساعت 05:00 PM

والا چه عرض کنم با این همه نادانی!اینها با سفارت ایتالیا چه کار داشتند؟!آن هم با پرت کردن تخم مرغ های به این گرانی؟!فکر نکردند که پس فردا همین کارشان به ضرر همه به ویژه خودشان خواهد بود؟!حالا تبعات این حرکت احمقانه را باید مردم عادی تحمل کنند.چون در نهایت فشارها به ایران در اثر تحریم ها و سایر تصمیمات بین المللی بیشتر خواهد شد و در نتیجه دشواری هایی را برای مردم به همراه خواهد داشت و این می تواند از توان مبارزه آنان بکاهد.

-- بدون نام ، Feb 9, 2010 در ساعت 05:00 PM

آفرین بر بسیجیان دلاور و جان بر کف !
به قول شاعر :
پول نفت چی شده؟ خرج بسیجی شده!

-- ائتلاف سبز اموی و علوی ، Feb 9, 2010 در ساعت 05:00 PM

ایتالیا: در مراسم ۲۲ بهمن شرکت نمی‌کنیم.
--------------------------------------------------------
جنبش سبز: ولی ما امسال همه شرکت می کنیم !

-- جنبش مدنی سبز ، Feb 9, 2010 در ساعت 05:00 PM

احمقها کسانی هستند که ندیدند غرب چگونه به شاه در سرکوب مردم کمک می کرد.احمقها انهایی هستند که نمی فهمند یک وابسطه معافیایی تا این قدر جسارت پیدا کرده که به دولت ایران توهین کند.احمقها کسانی هستند که برلوسکنی را بهتر از احمدی نزاد می پندارند.
از احزاب سیاسی ایتالیا سوال بفرمایید تا شخصیت ایشان را برای شما احمقها بیان کنند.او اگر از احمدی نزاد بد تر نباشد،مطمعنا بهتر هم نیست.
کسانی احمق هستند که دیگران را فقط با یک چشم برانداز میکنند(یا چشم چپ یا چشم راست)در صورتی که این احمقان دارای دو چشم می باشند.احمقها کسانی هستند که برای خود حق اعتراض در نوفل لوشاتو قایل اند ولی به حزب الهی های معترض در جلوی سفارت ایتالیا توهین کرده و انان را مسخره میکنند.
من به عنوان یک معترض اجتماعی ایرانی از درک ضعیف شما دمکراتها و متفکرین سیاسی متاسفم و به همه شمایان که چنین برداشتی از مردم سالاری و ازادی بیان دارید توصیه میکنم کینه خود از دگر اندیشان(مسلمانان) را کنار بگذارید تا شما هم دچار مرض دیکتاتوری نگردید.البته ٩٠ درصد ایرانیان به این مرض گرفتار هستند و نیاز به درمان دارند.
منصور پیر خانقاه

-- mansour piry khanghah ، Feb 9, 2010 در ساعت 05:00 PM

منصور خان تو راست می گویی، اما برای رسیدن به یک دروغ شرعی! تمامی دمکراتهای جهان نیز ، آزادیخواهان جهان نیز با این نظام مشکل دارند و بر نمی تابند! این حکومت یا در عرض این سی سال می توانست خودش را آدم کند و یا تمام جهان را همانند خودش، ولی نه این را تونست نه آنرا! سی سال تمام در سرتاسر ایران و جهان جنایت کرد، خیانت کرد، آدم کشت، چنانکه دیگران هم نوشته اند با فتوای صریح خمینی لعنت الله و خامنه ای نامرد ازاله بکارت کرد تجاوز کرد، و... ولی خب نتوانست یک حکومت همانند خودش را در آمریکا، در آلمان در فرانسه در انگلیس و حتا در عراق بر پا کند، و نه حتا توانست خودش را آدموار کند بنا بر این راهی ندارد مگر سرنگونی، حتا اگر احمدی نژاد و رهبر پولهای نفت را در دهان گشاد بسیجی و پاسدار و بصورت میلیاردی به جیب غزه و لبنان و چین و روسیه و سوریه هم بریزند سد دیگر شکسته است و آب از هر سو به لانه ی موشان افتاده است. شاد باشید و ایرانی
زنده باد انقلاب سبز ایران
زنده باد انقلاب ایرانی
زنده باد جمهوری ایرانی
شهروز از سرآسیاب

-- شهروز از سرآسیاب ، Feb 10, 2010 در ساعت 05:00 PM

منصور پیر خانقاه
اگرکسی احتیاج به درمان روانی داره متجاوزگران کثیف جمهوری اسلامی واحمدینژاده ... به شما هم توصیه میکنم تحت درمان روانی قرار بگیرید چون پول خون ملت چشمتونو کور کرده!

-- مینا ، Feb 10, 2010 در ساعت 05:00 PM

شهروز خان عزیز
لطفا نظر مرا مجددا بخوان
من ننوشته ام که ج.ا.ا دولتی ١٠٠%مردمسالار و متمدن است،بلکه سعی نموده ام به کسانی که غرب را کعبه خود می دانند و تلاش می کنند ما را شستشوی مغزی بدهند،بگویم من و شما و امثال ما احمق نیستیم.
غرب خوبیهای خاص خود را دارد و بدیهای وحشتناکی هم دارد که هر کسی انرا متوجه نمی شود،اما انانکه خود را رهبران ما می پندارند و انانی که تلاش در اصلاح ما را دارند(شستشوی مغزی)،باید گفت که ما دست دیکتاتوران اینده و روشنفکرنمایان در خدمت استعمار گران را خوانده ایم.
انان حق تظاهرات،ایجاد احزاب و سازمانها را برای خود میخواهند و لی دگر اندیشان مسلمان چنین حقی ندارند.اینان حق توهین به دولت و اعمال خشونت علیه دولت را به خود می دهند ولی به مامورین دولت که همان کار را انجام میدهند ،ایراد میگیرند.
اعمال خشونت در زمان شاه هم صورت گرفت. در ان زمان ازادی بیان یک صدم امرز هم نبود.کسی حق اعتراض و یا توهین حتی به اسب شاه و اربابان بهایی و غربی او را نداشتند.خب طبعی بود که برخی از سر نا امیدی ،اقدام به مبارزه مسلحانه بنمایند.
دولت و نظام حاکم کنونی همه درها را نبسته است.در چهار چوب قوانین میشود فعالیت های خوبی انجام داد.وجود این همه دگر اندیش و داشتن این همه نشریه نشان از حد اقل ازادیهای اجتماعی میباشد.ایا نیست؟
اینکه کمونیستها،چپی ها،سوسیال دمکراتها ،لیبرال ها و احزاب راست (سرمایه داری غربی) قادر به تشکیل حزب نیستند و اجازه فعالیت براندازانه هم ندارند،ناشی از فرهنگ سیاسی جامعه و نیز قانون اساسی ج .ا.ا.است.
سووال من این است اگر نظام دیگری در ایران حاکم بود،ایا رهبر و یا رییس جمهورش به اندازه اقای خامنه ای و احمدی نزاد و اقای خاتمی عزیز دمکرات و صبور بودند؟؟؟
نگاهی به بلوک شرق سابق،کوبا ،چین و غیره پاسخ به رفقای مارکسیست،مایوییست و مارکسیست-لنینیست است.دوستان طرفدار سرمایه داری بی در و پیکر هم نگاهی به کشورهای سرمایه داری منطقه بیافکنند تا جواب خود را بگیرند.اگر کسی فکر میکند با یک انقلاب میتواند از ایران یک کشوری چون امریکا و یا انگلیس و فرانسه بوجود اورد،کاملا در اشتباه است.که انها نیز مشکلات خاص خود را دارند.مثلا اگر سیستم ما دقیقا مثل کشورهای غربی باشد،طبعا ما هم مجبوریم برای راضی نگه داشتن مردممان کشورهای دیگر را مستعمره خود کنیم و برده داری نوین داشته باشیم.
میماند سوسیال دمکراتها که علاقمند به روش کشورهایی چون المان و اسکاندیناوی هستند.این دوستان هم باید ابتدا تلاش کنند که فرهنگ سیاسی و اقتصادی کشور را تغییر داده و شرایط را برای ایجاد یک سیستم سوسیال دمکراسی اماده نمایند. بدون ایجاد شرایط لازم،امکان چنین سیستمی نیست.
خلاصه اینکه کلیه احزاب ایرانی و کلیه اعضای انان کم و بیش دارای همین فرهنگی هستند که دولتمردان امروز دارند.به قول معروف گربه دستش به گوشت نمی رسه که میگه بو میده
موفق باشد

-- mansour piry khanghah ، Feb 10, 2010 در ساعت 05:00 PM

منصور جان از نوشته ات بسیار لذت بردم . باز هم بنویس . پاینده باد جمهوری اسلامی ایران

-- بدون نام ، Feb 10, 2010 در ساعت 05:00 PM

motmaenid ina daneshjooannn????

-- sepideh85s@yahoo.com ، Feb 10, 2010 در ساعت 05:00 PM