رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۰ بهمن ۱۳۸۸

انتقاد کروبی از حکومت دینی فعلی ایران

مهدی کروبی از رهبران مخالف دولت می‌گوید که در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن شرکت خواهد کرد و به آن حکومت دینی که در نماز جمعه‌اش، از کشته شدن فرزندان ملت، ابراز خوشحالی می‌شود، اعتقادی ندارد.

احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، دو هفته پیش از این، در نماز جمعه تهران، از اعدام دو نفری که قوه قضائیه آنها را به دست داشتن در وقایع پس از انتخابات متهم کرده بود، حمایت کرد و خواستار ادامه این اعدام‌ها شد.


آقای کروبی در گفتگو با مجله اشپیگل که متن کامل آن را وب‌سایت سحام‌نیوز امروز دوشنبه منتشر کرده است، گفت که دولت احمدی‌نژاد را برآمده از رای مردم نمی‌داند، اما معتقد است این دولت باید پاسخگوی تصمیمات خود باشد.

دبیرکل حزب اعتماد ملی با رد گزارش‌ها درباره «عقب‌نشینی و سازش» وی با مسئولان جمهوری اسلامی، اظهار داشت: «اصلا نه در معترضین و نه در حکومت، خبری برای سازش نیست.»

دبیرکل حزب اعتماد ملی با رد گزارش‌ها درباره «عقب‌نشینی و سازش» وی با مسئولان جمهوری اسلامی، اظهار داشت: «اصلا نه در معترضین و نه در حکومت، خبری برای سازش نیست»

وی یادآور شد که تنها راه خروج از وضعیت کنونی، «آزادی زندانیان سیاسی، آزادی مطبوعات و تغییر قانون انتخابات» است و در صورتی که این خواسته‌ها عملی نشود، «دولت کنونی نمی‌تواند دوام بیاورد و بر سر قدرت بماند.»

کروبی در ادامه افزود در صورتی که از دولت محمود احمدی‌نژاد پشتیبانی نشود، «همین پارلمان محافظه‌کار او را به زیر می‌کشد، چرا که بسیاری از گروه‌های محافظه‌کار او را قبول ندارند.»

به گفته دبیرکل حزب اعتماد ملی، دولت محمود احمدی‌نژاد، با حمایت «نیرو‌های نظامی» بر سر کار مانده است.

این رهبر مخالفان در بخش دیگری از اظهارات خود، با دعوت از طرفداران جنبش سبز برای شرکت در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن اعلام کرد که خود نیز در این مراسم شرکت خواهد کرد.

کروبی می‌گوید در صورتی که از دولت محمود احمدی‌نژاد پشتیبانی نشود، «همین پارلمان محافظه‌کار او را به زیر می‌کشد، چرا که بسیاری از گروه‌های محافظه‌کار او را قبول ندارند»

کروبی گفت که محل حضور خود در این روز را به اطلاع هوادارانش خواهد رساند.

معترضان به نتیجه انتخابات نیز اعلام کرده‌اند در روز ۲۲ بهمن با حضور در خیابان‌ها به نتیجه انتخابات و رخداد‌های پس از آن اعتراض خواهند کرد.

مقام‌های جمهوری اسلامی از دو هفته مانده به روز ۲۲ بهمن، فشار‌ها بر فعالان سیاسی، مدنی و فعالان رسانه‌ای را افزایش داده‌اند.

طی این مدت ده‌ها تن از این فعالان احضار و بازداشت شده‌اند که از سرنوشت برخی از آنها هیچ اطلاعی در دست نیست.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

خدا رو شکر شیخ بعد از سی‌ سال (!!!) به این نتیجه رسیدند ها! گویا تا قبل از احمدی همه عزای عمومی‌ اعلام میکردند برای خونریزیهاشون! پنداری فقط خامنه ای و احمدی بدن و بقیه اینها همگی‌ جزو ائمهٔ اطهار اند!

-- Ali ، Feb 8, 2010 در ساعت 02:00 PM

drood br shikh aslahat!

-- Fatmh Akhondzadeh ، Feb 8, 2010 در ساعت 02:00 PM

زمینه را برای حکومت دینی آتی آماده می کند این شیخ

-- بدون نام ، Feb 8, 2010 در ساعت 02:00 PM


Long live our brave Sheykh

-- yahya ، Feb 8, 2010 در ساعت 02:00 PM

22 بهمن روز سرنوشت سازي براي تاريخ بعدي ايران است. بويژه براي انسانهايي كه از كشتن و شكنجه و تجاوز به ديگران نه تنها لذت نمي‌برند بلكه به شدت ناراحت و متأثر مي‌شوند. بايد به حكومت كشتار و تجاوز و شكنجه پايان داد.
ايرانيان آرام منشينيد و بي تفاوت نباشيد. زن و مرد و جوان و پير بايد پرده ريا و تزوير حكومت شعار و بلندگو و پلاكارد را پاره كنيم. ايراني نيستيم اگر اين درندگان را از خانه و كاشانه مان بيرون نكنيم.

حكومت كودتا سراسر خيابان انقلاب تهران را به تونلي براي سور سانديس‌خورها و ساندويچ خورهاي مزدور كرده است تا سپس به بهرهبرداري تبليغاتي در رسانه كذابش بپردازد ما سراسر ايران و تهران را به آوردگاهش تبديل مي‌كنيم تا بداند ما فرزندان همان پدراني هستيم كه دسترنج انقلابشان را اين يغماگران دين فروش فرومايه به تاراج برده‌اند. نه تنها وطنمان را بايد پس بگيريم بلكه انقلابمان را هم بايد پس بگيريم. ايرانيت و انسانيت مان را پس مي‌گيريم.

و ارباب جنايتكارشان را به زبال دان تاريخ خودساخته‌شان مي‌فرستيم.

نترسيد نترسيد ما همه با هم هستيم. در خواب و در بيداري. در كوي و در برزن.

ما بيشماريم و در سراسر ايران پراكنده هستيم و آماده.

-- بدون نام ، Feb 8, 2010 در ساعت 02:00 PM

نمی دانیم با مذهبیون قشری و سپاه تا دندان مسلح و تکفیرکنندگان و حکومتی که همه امکانات را در دست دارد روبرو شویم یا به غرغر های این جماعت ایرادگیر بی هنر جواب دهیم.

-- بدون نام ، Feb 8, 2010 در ساعت 02:00 PM

درود بر شیخ شجاع ملت سبز ایران

-- میلاد ، Feb 8, 2010 در ساعت 02:00 PM

بی اعتمادی مفرط به شکسته سر ها(معممان) طبیعیست اما :
1. باید پذیرفت که "شکسته سر" بخشی از هویت و تاریخ (چه خوشمان بیافتد چه نه) جامعه ی ایرانیست .
2.نسبت به تحولات این بخش(شکسته سران) از جامعه بی تفاوت یا خشن بودن اصرار بر بیمار ماندن تاریخی جامعه ی ماست.باید آخوند را ...در بدن جامعه باور کرد (گرچه-با کمی انصاف- امثال کروبی و خاتمی و طالقانی و... ... خوش خیمی هستند!)
3. چنانچه جنبش فعلی میل عاقلانه تری به تغییر داشته باشد همراهی این شیوخ ِ از اینجا مانده و از آنجا رانده را خواهد پذیرفت.

-- A wise advice ، Feb 8, 2010 در ساعت 02:00 PM

چرا اینقدر از شیخ انتقاد می کنید اینقدر نمک به کور نباشید دیگه شما چی رو می خواستید که شیخ نگفته!!!!
از اعدام گفته از شکنجه گفته از کشتن جوانان گفته از دیکتاتوری خامنه ایی گفته
از عدم سازش با خامنه ایی گفته

-- علی.ق ، Feb 8, 2010 در ساعت 02:00 PM

ايول پس قراره محل حضورش رو اعلام كنه...
مثل روز قدس، باعث ميشه سبزها منسجم تجمع كنند

-- بدون نام ، Feb 8, 2010 در ساعت 02:00 PM

من اگر بنشینم، تو اگر بنشینی، چیزی که درآید پدر هردوی ماست .
22 بهمن رو یادتون نره .
تاریخ را از نو مینویسیم

-- ع.م ، Feb 8, 2010 در ساعت 02:00 PM

این متن از مصاحبه با اشپیگل است و متاسفانه در رادیو زمانه چنین به نظر می‌رسد که انگار اقای کروبی انقلابی‌ ضد نظام شده. خبر به فارسی در اینجاست: http://zamaaneh.com/news/2010/02/post_12140.html
پس لطفا دوستان دو آتیشه اول بخونند و بعد به منتقدین تسخر بزنند...

-- Ali ، Feb 9, 2010 در ساعت 02:00 PM

زنده باد شیخ سبز

-- دانشجو ، Feb 9, 2010 در ساعت 02:00 PM