رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۳ بهمن ۱۳۸۸

«حوادث اخیر ناشی از غفلت‌ برخی اشخاص بود»

آیت‌الله علی خامنه‌ای می‌گوید که حوادث «تلخ» ماه‌های اخیر، بر اثر «غفلت‌های بزرگ برخی اشخاص» رخ داد که نتایج آن در عرصه سیاست مثل «نتایج خیانت» است.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، آقای خامنه‌ای امروز سه‌شنبه در جمع گروهی از اساتید دانشگاه تهران گفت که در تحلیل مسائل پس از انتخابات، «نگاهی خوشبینانه» دارد، اما در عین حال معتقد است نتیجه این «غفلت و اقدامات غیرمتعمدانه، گاه همان نتایج خیانت را به همراه می‌آورد.»


این برای نخستین‌بار طی هفت ماه گذشته است که رهبر جمهوری اسلامی، خواص و برخی از اشخاص را به «غفلت» و به طور تلویحی به «خیانت» متهم می‌کند.

رهبر جمهوری اسلامی در هفته‌های نخست اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۲ خرداد ماه، گفته بود که خواص در معرض آزمون سختی قرار گرفته‌اند و در صورتی که «مردود» شوند، «سقوط» خواهند کرد.

وی چند ماه بعد، با انتقاد از موضع‌گیری خواص در حوادث پس از انتخابات، از آنها خواست که سکوت خود را بشکنند.

«در صورتی که دانشگاه‌ها به کلی از سیاست دور باشد، خالی از شور و نشاط می‌شود و به محلی برای رشد میکروب‌های خطرناک فکری و رفتاری تبدیل خواهد شد»

محافظه‌کاران و هواداران دولت محمود احمدی‌نژاد می‌گویند که منظور آقای خامنه‌ای از خواص، اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

آقای هاشمی در واکنش به این تفسیر‌ها، گفته که در حوادث پس از انتخابات، سکوت نکرده و آیت‌الله خامنه‌ای را «اصلح‌ترین» فرد برای حل و فصل مسائل موجود می‌داند.

رهبر جمهوری اسلامی هفته گذشته نیز از خواص خواسته بود که مرز خود را با کسانی که صحت انتخابات را زیر سئوال می‌برند، مشخص کنند.

«دانشگاه‌ها باید سیاسی باشد»
آقای خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنان امروز خود گفت در صورتی که دانشگاه‌ها «به کلی از سیاست دور باشد، خالی از شور و نشاط می‌شود و به محلی برای رشد میکروب‌های خطرناک فکری و رفتاری تبدیل خواهد شد.»

رهبر جمهوری اسلامی در عین حال افزود: «معنای سیاسی شدن دانشگاه‌ها این نیست که مراکز علمی به محلی برای استفاده جریان‌ها و عناصر سیاسی تبدیل شوند.»

«معنای سیاسی شدن دانشگاه‌ها این نیست که مراکز علمی به محلی برای استفاده جریان‌ها و عناصر سیاسی تبدیل شوند»

وی خطاب به مسئولان دانشگاه‌ها گفت که با «اِعمال مدیریت و قدرت»، مقابل «سوءاستفاده» جریان‌های سیاسی از دانشگاه‌ها ایستادگی کنند.

آٔقای خامنه‌ای اظهار داشت که غفلت از این مسئله، «ممکن است فضای سیاسی مراکز علمی – دانشگاهی را به عرصه‌ای برای سوءاستفاده دشمنان تبدیل کند.»

اظهارات رهبر جمهوری اسلامی در شرایطی ایراد می‌شود که چهاردهم دی‌ماه، گروهی از استادان دانشگاه تهران، در نامه‌ای به وی، خواستار پایان دادن به برخورد‌های «خشن و فراقانونی» با دانشگاهیان شدند.

اعتراض‌های گروهی از دانشگاهیان به حضور لباس شخصی‌ها در دانشگاه‌ها که نزدیک به آقای خامنه‌ای هستند، در حالی صورت می‌گیرد که وی امروز سه‌شنبه حاضر نشد دکترای افتخاری این دانشگاه را بپذیرد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

در زمان خمینی گفته شده بود که آدم صف الله، موسی کلیم الله بوده، محمد رسول الله و علی ولی الله و خب خمینی هم روح الله. حالا در روز نامه ها و تله ویزیون و رادیاسیون برای اینکه خامنه ای را خود خدا کنند می گویند که بلادیمیر پوتین در یکی از خطبه های نماز یکشنبه در یک کلیسا گفته است که من وقتی خامنه ای را دیدم خامنه ای را ندیدم! او مسیح بود. دوستان توجه داشته باشند که خامنه ای بخوبی می داند که مسیحیان حضرت مسیح را فرزند خدا می دانند، ... حالا سپاه و وزارت اطلاعات تصمیم گرفتند که بگویند « قال ولادیمیر پوتین سلام الله علیه فی کتابه المبین و انی روئیت هو الرسول الله مسیح روح العالمین فی بدن مولا الموالی و المبالی حضرتکم و امامکم سیدنالعلی العالی خامنه ای طویلکم الله عمره» برای هممیهنانی که لسان پوتینی نمی دانند روشن کنم که آقای پوتین می گوید که من روئیت نکردم مگر روح مطهر حضرت مسیح ـ که جان عالمی فدایش ـ در پیکر مقدس حضرت سید عالم اعلا حضرت امام خامنه ای که طول عمرش دراز باد. اما ما خامنه ای را بزیرش خواهیم کشید. خودش هم اینرا فهمیده است برای همین هم تا حالا تا توانسته ما را کشته، زده و بسته است، زندان کرده شکنجه کرده و بدستور او به ما تجاوز کرده اند. ولی ما بدون اینکه از دماغ حضرتش حتا خونی بیاید از تخت سلطنت بزیرش خواهیم کشید و اینبار واقعا حلوای ناب را به دهان مبارکش خواهیم ریخت.
در اینجا من به سایت زمانه سلام می کنم و بازآمدنش را تبریک می گویم و ادامه می دهم تا بداند که در این چند ساعتی که او تیر غیب ولایت خورده بود ما برایش آرزوی بهبود می کردیم و خوشبختانه چنین شد. شما باید بدانید که در چندین دانشگاه دوستان ما در تهران و در شهرستان نظرات شما و خوانندگانتان را و هم اخبارتان را چاپ و بدیوار زده بودیم و اینچنین اولادان رهبری را به خشم آوردیم و آنها زهرشان را این چنین ریختند. ولی باور کنید که این باعث تبلیغی هنگفت برای شما شد. من خود دهها میل از تهران و اصفهان و شیراز و یزد و کرمان و شمهد دریافت کردم. همه می پرسیدند از زمانه چه خبر!!!
شاد باشید ومحکم

-- بدون نام ، Feb 2, 2010 در ساعت 12:30 PM