رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۷ آذر ۱۳۸۸

دستگیری ۲۰۴ نفر در روز ۱۶ آذر

پلیس ایران از دستگیری ۱۶۵ مرد و ۳۹ زن در تجمعات روز ۱۶ آذر در شهر تهران خبر داد.

سرتیپ عزیز‌الله رجب‌زاده، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، امروز سه‌شنبه این مطلب را در گفتگو با خبرگزاری ایلنا مطرح کرده است.

۱۶ آذر (روز دانشجو)، معترضان به نتیجه انتخابات با حضور در برخی دانشگاه‌های کشور و خیابان‌های اصلی بعضی شهرها، شعارهایی علیه دولت و سران جمهوری اسلامی سر دادند.


سرتیپ عزیز‌الله رجب‌زاده، فرمانده انتظامی تهران بزرگ

دخالت پلیس و نیرو‌های لباس شخصی، منجر به ناآرام شدن اعتراضات مسالمت‌آمیز دانشجویان و مردم معترض شد.

پلیس برای پراکنده کردن معترضان، متوسل به شلیک گاز اشک‌آور و تیر هوایی شد و برخی نیرو‌های لباس شخصی، براساس تصاویری که از آنها پخش شده است، به سوی مردم معترض و دانشجویان سنگ پرتاب کردند.

آقای رجب‌زاده توضیح بیشتری درباره سرنوشت ۲۰۴ بازداشت شده روز دانشجو ارائه نکرده است.

منابع دانشجویی گزارش کرده‌اند که روز گذشته، برخی فعالان دانشجویی نیز دستگیر شده‌اند.

براساس گزارش‌های رسیده، نیروهای انتظامی و امنیتی در خیابان انقلاب، اطراف دانشگاه تهران و خیابان‌های منتهی به انقلاب همچنان در حال آماده‌باش هستند

خبرنامه امیرکبیر از دستگیری سه دانشجوی دانشگاه شیراز به نام‌های محمدمحسن موسوی، سبحان حیدری و نجمه رنجبران خبر داده است.

روز گذشته نیز مجید توکلی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر بازداشت شده است. اطلاع دقیقی از سرنوشت بازداشت‌شدگان در دست نیست.

رسانه‌های ایران امروز سه‌شنبه نیز فضای دانشگاه تهران و میدان انقلاب را ملتهب گزارش کرده‌‌اند. بروز برخی درگیری‌ها در دانشگاه تهران میان موافقان و مخالفان هم گزارش شده است.

براساس گزارش‌های رسیده، نیروهای انتظامی و امنیتی در خیابان انقلاب، اطراف دانشگاه تهران و خیابان‌های منتهی به انقلاب همچنان در حال آماده‌باش هستند.

Share/Save/Bookmark