رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۸ مهر ۱۳۸۸

خامنه‌ای: عوامل بمب‌گذاری مجازات می‌شوند

آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی با انتشار پیامی اعلام کرد که عوامل بمب‌گذاری در استان سیستان و بلوچستان مجازات خواهند شد.

آقای خامنه‌ای در پیام «تسلیتی» که روز دوشنبه به خاطر کشته شدن برخی فرماندهان سپاه در این بمب‌گذاری منتشر شده است، سازمان‌هاى جاسوسى برخی «دولت‌هاى استکبارى» را به حمایت از «جنایت تروریست‌هاى خونخوار در بلوچستان» متهم کرده است.

روز گذشته (یکشنبه) بر اثر یک انفجار انتحاری در بخش «پیشین» استان سیستان و بلوچستان، تعدادی از فرماندهان سپاه و سران طوایف جان باختند.

نورعلى شوشترى، جانشین فرمانده نیروى زمینى سپاه پاسداران از جمله کشته‌شدگان این انفجار انتحاری است.

گروه جند‌الله که ایران آن را گروهی تروریستی می‌داند، مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته است.

آقای خامنه‌ای در پیام خود بدون اشاره به نام گروه یا جریان خاصی آورده است: «مزدوران حقیر و پلید استکبار نیز یقین داشته باشند که دست قدرتمند نظام اسلامی، متجاوزان را به سزای اعمال خیانتکارانه خواهد رسانید.»


رهبر جمهوری اسلامی افزوده که «دشمنان بدانند که این ددمنشی‌ها نخواهد توانست به وحدت و همدلی مذاهب و اقوام ایرانی خدشه وارد سازد.»

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران نیز طی دو روز گذشته آمریکا و بریتانیا را متهم به حمایت از گروه جند‌الله کرده‌اند.

در مقابل، مقام‌های آمریکایی و بریتانیایی هرگونه دخالت در انفجار انتحاری روز گذشته در استان سیستان و بلوچستان را رد و آن را محکوم کرده‌اند.

وزارت امور خارجه ایران هم روز گذشته با احضار سفیر پاکستان در تهران مراتب اعتراض خود نسبت به استفاده جند‌الله از خاک این کشور برای انجام «عملیات‌ تروریستی» علیه جمهوری اسلامی را به وی ابلاغ کرد.

ایران بارها از مقام‌های پاکستانی خواسته که مانع از فعالیت گروه جند‌الله در خاک این کشور شوند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آقای خامنه ای:
عملیات انتحاری از هر نوع, منفور است و جای ستایش ندارد. حال میخواهد از نوع غزه ای و فلسطینی و ... باشد و یا از نوع عبدالله ریگی.
بیست و چهار ساعته از صدا و سیمای در اسیرگرفته خودتان دم از شهادت انتحاری های فلسطینی میکنید!!

-- امیر سایه ، Oct 19, 2009 در ساعت 09:00 PM

رژیم اسلامی وقیح ترین حکومتی است كه تاریخ تا کنون به خود دیده است. از زمان به قدرت رسیدن این رژیم مذهبی صدها عملیات تروریستی در داخل و خارج از کشور ثبت شده كه همه انها نقش مستقیم سران و مزدوران رژیم اسلامی را عیان میسازد. قتل رهبران کرد در رستوران میکونوس نمونه یکی از همین ترور هاست که به وسیله کسانی هدایت، رهبری و اجرا شده كه امروز ترور چند پاسدار از اعوان و انصار خود را در سیستان و بلوچستان محکوم میکنند. باید گفت: خود کرده را تدبیر نیست!

-- abdi ، Oct 19, 2009 در ساعت 09:00 PM

احتمال بمب گذاری توسط رژیم خامنه ای هیچ بعید نیست این بار برای از میان برداشتن سپاهیان مخالف از وسیله هواپیما و هلیکوپتر استفاده نشد

-- تقی آرمین ، Oct 19, 2009 در ساعت 09:00 PM

آقای خامنه ای: تو خود حجاب خشونت از این میان برخیز!
آقای خامنه ای رهبر معظم! تمامی خشونت این سی سال را تو خود و خمینی تخمش را کاشتید و باربر، و بارورش کردید! شما سی سال است این خاک را و خاک هر کجا را که توانستید به خون کشیدید! شما سی سال است که ما را به خاک و خون می کشید، شهید می کنید، تیرباران می کنید، سنگسار می کنید، شما تخم ترور را در جهان کاشتید، شما به تمامی تروریستهای جهان جیره مواجب داده و می دهید! شما در داخل و خارج ایرانی سی سال است که هر کسی گفته بالای چشم حکومتتان و امامتان و پیامبرتان ابروست را به قتل رسانده اید! آقای محترم سی سال بس است، اگر خواهان صلحید بروید و در گوشه ی مسجدی بیارمید بس کنید آقای نامحترم، بس کنید از فرمانهای بیرحمی صادر کردن، بس کنید از توپ و تشر، بروید در آینه به قیافه ی خونریز و خونطلب خود نگاه کنید و خجالت بکشید، هر روز عربده کشیدن ، هر روز هل من مبارز سردادن، سی سال جنایت! بس است آقا، آنچه رخ نموده عکس العمل سی سال جنایت سپاه و بسیج است! از دستگاههای خودتان سوال کنید و بپرسید که مردم راجع به شما و این سپاه و این بسیج چه فکر می کنند! از این مردم بپرسید راجع به خود شما خدایگان چه فکر می کنند! باور کنید کسی از خود شما و سپاه پاسداران و بسیج منفور تر وجود ندارد! با اینهمه مردم ایران در کلیتش این ترور را از سوی هر کس که باشد را محکوم می کنند. من نیز در کمال تنفر از شما و از سپاه و بسیج که با مردم شریف و نجیب ما بدتر از صدامیان رفتار کردند ، و شما خود بدتر از صدام بوده و هستید، اما حاظر نیستم، حاضر نیستیم که حتا یک مو از سر شما و گروهای خونخوارتان سپاه بسیج کم شود. و البته اینهمه سخاوت برای خارج شدن از دایره ی خشونت است! که بر عکس قرآن شما و سنت شما و پیامبرتان حیات در قصاص نیست! حیات در بخشش است. این است تفاوت انسانیت ما و انسانیت اسلامی شما! که می گوید ای اهل ایمان قصاص پیشه کنید که حیات شما در قصاص است!
آری ما حاضریم حتا متجاوزان و قاتلان و سنگسار کنندگان را نیز ببخشیم!

-- بدون نام ، Oct 19, 2009 در ساعت 09:00 PM

خدا به داد مردم محروم نگه داشته سیستان وبلوچستان برسه.

-- حسین ، Oct 19, 2009 در ساعت 09:00 PM

ای بابا ! پس این که هنوز زندست

-- نیما ، Oct 20, 2009 در ساعت 09:00 PM

مرگ خوبه ولی همسایه
30 سال است شما شهادت انتحاری را افتخاره یک مسلمان میدانید یادتان رفت فراخوان برای ثبت نام شهادت انتحاری میکردید و مردم را هرچه بیشتر تشویق در انجام ان میکردید شما حتی به کودکان معصوم ایرانی هم رحم نکردید و کارتونی ساختید که در ان یک مسلمان انتحاری خود را در بین اسرائيلها منفجر میکند و ان را مراتب در برنامه کودکان نشان میدادید حالا که خود به این بلا دچار شدید این عمل کثیف و غیر انسانی میشود . شما رهبران دین و انقلاب ایران بذر خشونت را در این کشور کشتید پس حالا هم برداشت میکنید باید فکر این رو هم میکردید حالا عوض اینکه فکری درست بکنید و از پیش رفت خشونت جلو گیری بکنید در فکره انتقام هستید. مردم بیچاره ایران چه گناهی کردن که در این بین باید قربانی جهل شماها بشود

-- kia ، Oct 20, 2009 در ساعت 09:00 PM

باشه مجازات میشوند..یادت باشه هیچ آدم عاقلی از ترور دفاع نمیکنه.اگر چه در صدا و سیمای حضرت عالی‌ چپ و راست از ترریستهای عرب دفاع می‌شه... شمیم

-- بدون نام ، Oct 20, 2009 در ساعت 09:00 PM

هر انسان ایرانی از ته قلبش این رخداد را محکوم می کند.
بدیهی بود که برنامه چیست!!
شما که برای رفتن به یک نماز جمعه هر نفر را بازرسی می کردید چطور اینجا نخواستید. هر جا براتون جان آدمها مهم باشند که خیلی هم خوب پاسداری و مراقبت می کنید. اینجا هم از پیش می دانستید که همچین رخدادی می شود! تازه آدمهایی که شما دست چین کردید و فرستادید هم خود گواه بر این است تا اندازه ای! شما می دانید که اگر روزی سنی و شیعه با هم دوست بشوند دیگر از تریبون نماز جمعه ات هی نمی تونید بگید دشمن دشمن!!
حضرات تو این لباس ها با طالبان فرقی ندارند چون نشان آدمیت ندارند!
گرچه هر کس توی اداره های سنگ تراشی شما باشد همین احتمال هست که روزی به سرش چنین بیاید!
ولی خودم با دیدن و شنیدن واقعیات در این سالها به جنابعالی و هم دستانتون شک هم می کنم!
حنای شما دیگه رنگی ندارد حضرت العظمی!

-- مسعود ازپارس ، Oct 20, 2009 در ساعت 09:00 PM