رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۵ مهر ۱۳۸۸

موسوی و خاتمی دیدار کردند

میرحسین موسوی و محمد خاتمی با یکدیگر دیدار کرده و گفتند که «ملت ایران با زور و فشار از راه خود منحرف نخواهد شد.»

به گزارش خبر امروز جمعه پارلمان‌نیوز پایگاه خبری فراکسیون خط امام مجلس،‌ این دو چهره سیاسی اوضاع کنونی را «ناگوار» نامیدند و از تداوم آن اظهار نگرانی کردند.


«ادامه بازداشت‌ها، محدود کردن آزادی‌های اساسی بر خلاف قانون اساسی و موازین شرعی و اخلاقی، رواج بداخلاقی‌ها، تهمت‌زدن‌ها و نارواگویی‌ها و محروم بودن کسانی که مورد تهمت و ناسزاگویی قرار گرفته‌اند از امکان پاسخ» از موارد نگران‌کننده از سوی این دو سیاستمدار عنوان شده‌است.

نخست‌وزیر دوران جنگ و رئیس جمهوری پیشین ایران هشدار دادند که بسته شدن «راه نقد سیاست‌ها و رفتارها بر روی کسانی که دلسوزی و دلبستگی آنان به جمهوری اسلامی» است باعث ایجاد «مناسب‌ترین موقعیت برای فعال شدن جریان‌هایی است که با اصل انقلاب و نظام سر سازگاری ندارند.»

«موقعیت را برای فعال شدن جریان‌هایی که با اصل انقلاب و نظام سر سازگاری ندارند باز نکنید»

آن‌ها اظهار کردند که «اگر تریبون‌های رسمی و رسانه‌ها» به گفته این دو سیاستمدار «با جعل، تحریف، دروغ‌پردازی، اهانت و نارواگویی فضا را آلوده‌تر کنند» چنین جریان‌هایی پدید خواهند آمد.

این دو چهره سیاسی خواستار برگزاری دوباره انتخابات دهم ریاست‌جمهوری به سبب «بروز تقلبات» ‌در آن هستند.

حدود ۱۴۰ نفر به خاطر اعتراض به نتایج این انتخابات هم‌اینک در روند دادگاهی شدن قرار دارند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

«سر» و عقل داخل آن که با «ساز» و شعارهای فریبنده و پوچ نظام که ما مردم را بشکل «گاری» و ارابه هایی در آورده بود به لطف خداوند در روز ٢٢ خرداد برای براندازی نظام من درآوردی«ولایت فقیه» به جنبش و حرکت افتاد که دیگر هیچ نیرویی جلو گیر آن نخواهد بود. چه موسوی و خاتمی بخواهند و چه نخواهند.

-- بدون نام ، Oct 16, 2009 در ساعت 05:47 PM

ضمن احترام برای آقایان، غیر از پند و نصیحتی که ۲۰ سال است کسی را از خواب بیدار نکرده، چه راه کاری ارائه می دهند؟‌آیا بالاخره حاضرند رسما اعلام کنند که یکی از ریشه های اصلی مشکلات شخص رهبر است و باید از مقام خود عزل شود؟‌این که حتی علیه نظام هم نیست و قاعدتا اگتر کسی این نظر را داشته باشد بر علیه نظام عملی انجام نداده(حتی برای حفظ نظام از رهبر بی کفایت این کاری ضروری است). به هر حال، مردم به بی کفایتی رهبر معتقدند. منتظریم آقایان قدم پیس گذاشته، در یک نامه مشترک سه نفره، خواست مردم را بیان کنند و رهبر جدیدی پیشنهاد دهند.

-- بدون نام ، Oct 16, 2009 در ساعت 05:47 PM

این دو بزرگوار در تلاش برای تزریق خون تازه ای به پیکر مظلوم اصلاحات اند . . اما امیدواریم سعی در انحصار مسیر جنبش سبز نداشته باشند . . این رنگ تنها ردای سیاسی آنانی ست که در 30 سال گذشته هرگز مجال ابراز عقیده نیافته اند . . لیبرال ها و سکولار ها . . بهتر است که این دو عزیز ماهیت این جنبش را اعلام کنند و خود به جبهه ارزشمند خود بازگردند . . این جنبش مثل نوزادی رویین تن است .. تنها بلوغ یافتن ، ایستادن و اعلام وجود کردن اش مساوی پیروزی اش است ...

-- حامدپارسا ، Oct 16, 2009 در ساعت 05:47 PM

مبارکه! ایشالله به پای هم پیر شن!! الهی زندگی مشترکشون پر از شادی باشه!

-- mohsen ، Oct 17, 2009 در ساعت 05:47 PM

ایران امروز نیازمند حکومتی است که به تمام ادیان اندیشه ها و ملت ها و نزاد ها احترام بگذارد! گرچه موسوی و خاتمی هم این ها را به واقع می پذیرند ولی بازهم گرایش مذهب را نمی توانند به کناری گذارند!
و مادامی که مذهب و درگیری های آن با اصل اصالت خرد و اندیشه انسان وجود داشته باشد مشکلات همچنان باقی خواهند بود.
کی رسد آن زمانیکه مسلمان و زردتشتی و ترسایی و ..همه و همه بتوانند در سایه یک حکومتی واحد زندگی کنند که آن حکومت جانب هیچ مذهبی را نگیرد و بلکه به همه مردم با هر رنگ و مذهب و نزاد ارزش گذارد. براستی کی رسد؟

-- مسعود ازپارس ، Oct 17, 2009 در ساعت 05:47 PM