رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۳۰ مرداد ۱۳۸۸

احمدی‌نژاد: پیام دادند ما اشتباه کردیم

محمود احمدی‌نژاد امروز پنج‌شنبه در جریان بازدید از آزمایش دریانوردی دو کشتی ایرانی در بندرعباس گفت که برخی کشورهای غربی «پیام دادند ما اشتباه کردیم و می‌خواهیم جبران کنیم.»

محمود احمدی‌نژاد خطاب به غرب: چه‌قدر این‌ها از قافله اندیشه و تمدن عقب افتاده‌اند

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، آقای احمدی‌نژاد در ادامه گفت:
«ما نیز می‌گوییم اشکالی ندارد، جبران کنید. به خاطر بی‌ادبی‌ها، توهین‌ها و دخالت‌هایی که در امور ایران کردید از ملت ایران عذرخواهی کنید. البته این سخن به این معنا نیست که شما با این اقدام چهره برجسته‌ای در ذهن ملت ایران پیدا می‌کنید. خیر بل‌که ممکن است این اقدام مقداری چهره خراب شده شما را ترمیم کند.»

وی خطاب به کشورهایی که آن‌ها را به دخالت در امور ایران متهم کرد افزود: «چه‌قدر این‌ها از قافله اندیشه و تمدن عقب افتاده‌اند. در سرزمین ۷۰ میلیونی هیچ کس نیاز خود را به شما عرضه نمی‌کند و ملت ایران از شما عبور کرده و در معادلات جهانی هیچ یک از شما را به حساب نمی‌آورد.»

«در ظرف یک هفته با تغییر خط تولید می‌توانیم کل بنزین خود را تأمین کنیم»

محمود احمدی‌نژاد، هم‌چنین ایران را یکی از هفت قدرت بزرگ جهان نامید و افزود که «قدرت‌های بزرگ در جلسات خود به این مطلب اذعان کرده‌اند.»

«ظرف یک هفته می‌توانیم کل بنزینمان را تأمین کنیم»
وی خطاب به کسانی که تحریم‌های جدید بنزین علیه ایران را مؤثر می‌دانند گفت:

«ما اکنون در صنعت خود به آن چنان ظرفیتی رسیده‌ایم که در ظرف یک هفته با تغییر خط تولید می‌توانیم کل بنزین خود را تأمین کنیم و با بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره بندرعباس ظرف یکی، دو سال آینده ما خود تولیدکننده بنزین خواهیم بود.»

این در حالی است که ایران هم‌اینک ۴۰ درصد از بنزین مورد نیاز خود را از خارج وارد می‌کند.

«جابه‌جایی (غیرقانونی) کالا قاچاق نیست»
آقای احمدی‌نژاد در این بازدید در بخش دیگری از سخنانش در مورد قاچاق گسترده کالا در استان هرمزگان گفت:

«کسی که برای اداره زندگی کالایی را جابه‌جا می‌کند هیچ‌گاه نباید با عبارات نادرست نظیر قاچاق او را متهم کرد و این قبیل فعالیت‌ها خللی در اقتصاد کشور و مردم ایجاد نخواهد کرد.»

«کسی که برای اداره زندگی کالایی را جابه‌جا می‌کند هیچ‌گاه نباید با عبارات نادرست نظیر قاچاق او را متهم کرد»

محمود احمدی‌نژاد در جریان سفر خود به هرمزگان به منظور به آب انداختن کشتی‌های ایرانی خطاب به مدیران سازمان‌ها و نهادهایی که نیازمند کشتی هستند گفت: «در نخستین جلسه هیئت دولت اعلام می‌کنم که اگر سازمان دولتی به سراغ کشتی‌های خارجی برود مدیر آن عزل و از دستگاه‌های دولتی خارج می‌شود.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

قضاوت با خود شما است که ببینید این بابا دیوانه است یا مردم را احمق می انگارد. فقط دو جمله ی اول و آخر با مقایسه کنید. کدام یک درست است یک هفته یا دو سال آینده؟
تازه اگر واقعا چنین است که ظرف یک هفته می توانید بنزین مورد نیاز مردم را تأمین کنید چرا از کشورهای دیگر بنزین وارد می کنید که ذخیره ی ارزی مردم را به حراج بگذارید؟ دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس تان؟

«ما اکنون در صنعت خود به آن چنان ظرفیتی رسیده‌ایم که در ظرف یک هفته با تغییر خط تولید می‌توانیم کل بنزین خود را تأمین کنیم و با بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره بندرعباس ظرف یکی، دو سال آینده ما خود تولیدکننده بنزین خواهیم بود.»

-- دانا دانایی ، Aug 20, 2009 در ساعت 11:40 AM

آهان معادلات جهانی بین جزایر قمر و بورکینا فاسا و اینهاست

-- بدون نام ، Aug 20, 2009 در ساعت 11:40 AM

this man is out of his mind, as simple as that

-- بدون نام ، Aug 20, 2009 در ساعت 11:40 AM

روکه نیست سنگ پای قزوینه.

-- dani ، Aug 20, 2009 در ساعت 11:40 AM

خدا آخر و عاقبت ما را با این دیوانه ها به خیر کند. در تمام عمرم دیوانه زیاد دیده ام اما به این دیوانگی تابحال آدم ندیده ام

-- داریوش ، Aug 20, 2009 در ساعت 11:40 AM

la bod be emam zaman peigham dadan be ihon began

-- بدون نام ، Aug 20, 2009 در ساعت 11:40 AM

این بابا دیوانه نیست، فقط خیلی حجب و حیا دارد و خیلی هم فروتن و متواضع تشریف دارند! اخه ما فقط یکی از هفت کشور بزرگ دنیا هستیم؟ واقعا که!

-- مینا زند ، Aug 20, 2009 در ساعت 11:40 AM

جناب ا. ن لطفا نام کشورهای که عذر خواهی‌ کردند را بدهید.

-- nassir ، Aug 20, 2009 در ساعت 11:40 AM

جناب احم.. لطفا نام کشورهای که عذر خواهی‌ کردند را بدهید.

-- nassir ، Aug 20, 2009 در ساعت 11:40 AM

ki payam dadeh, lotfan nam bebarid.

-- بدون نام ، Aug 20, 2009 در ساعت 11:40 AM

با نگاهی کوتاه درتاریخ می بصینیم که تمامی دیکتاتور ها وجنایت کارها از بهره هوشی بالایی برخوردار بوده ودر مسیر کاری خودشان از نابغه ها به شمار می روند .این افراد دارای وجه مشترک تحقیر شدن این پتانسیل در دوران کودکی وبه عبارتی داشتن عقده حقارت اولیه وپس ازآن خود بزرگ بینی هستند .هیچ کس نمی تواند منکر قدرت برنامه ریزی وفرماندهی چنگیز وتیمور وناپلئون ،قدرت سخنوری وتاثیر گذاری هیتلر وموسولینی باشد .جناب آقای احمدی نژاد نیز از این مقوله خارج نیستند .ایشان با داشتن هوش فراوان وشناخت کامل از روحیات گروه هایی از مردم که به عللی مورد عدم توجه ویاکم توجهی قرار گرفته اند وبا مطرح کردن آن به صورت فانتزی وبه نحوی که برای خودش تعهدمستقیم ایجاد نکند ولی برای آن گرو ه ها امیدواری کاذب ایجاد نمایددر صد ارضای خود وجبرلن تحقیرهای دوران گذشته خودشان هستند. البته تمامی این دیکتاتورها به علت افراط در رفتارشان که ناشی از سرمستی از پیروزی های کوتاه مدت است در اندک زمانی شکست خورده وبه منفورین تاریخ تبدیل می شوند .به نظر من ایشان در استانه این مرحله هستند

-- rezapor134@yahoo.com ، Aug 20, 2009 در ساعت 11:40 AM

من عاشق اون تکه ای هستم که همیشه بکار میبره,وقتی یک دروغ گنده راجع به کشورهای دیگه میگه بلافاصله بعدش میگه,,خودشون هم در پشت پرده به این مطلب اذعان دارند,,ظاهرا ایشون یک مامور مخفی در تمام این جلسات دارند.یعنی با زبان بی زبانی بیان میکنند که اذعان آنها به یک مطلب تائید کننده قطعی آن مطلب است و از طرفی برای حرفهای دیگر این کشورها از جمله اعتراضهای مختلفی که به مراتب مختلف نظام دارند هیچ ارزشی قائل نمیشود.جالبه ها!!

-- محمد رضا یوسفی ، Aug 21, 2009 در ساعت 11:40 AM

چهار سال دیگه باید این دیوونه بازیها رو تحمل کرد...این جه بلایی بود که سر این کشور و فرهنگ اومد...

-- فراز ، Aug 21, 2009 در ساعت 11:40 AM

هیچ میدونستید که احمدینزاد دردروغ گفتن به همراه دنبالههاش قهرمان جهان شد.

-- م ، Aug 21, 2009 در ساعت 11:40 AM

" از من اولش پرسیدن ۱۸ میلیارد دلار و طلا داریم جا به جا کنیم؟ گفتم پس چی‌ که بکنید این که قاچاق نیست بابا برای ادارهٔ زندگیست دیگه این قبیل فعالیت‌ها خللی در اقتصاد کشور و مردم ایجاد نخواهد کرد.»!! آره بابا این همه سر و صدا می‌کنید!"
محمود احمدی نژاد

-- ستاره ، Aug 21, 2009 در ساعت 11:40 AM

برو ...، این توبمیریا از اون توبمیریا نیست. یواش یواش حاضر شو که ازین به بعد جات تنهایی تو یه قفس تنگه.

-- بچه خانی آباد ، Aug 21, 2009 در ساعت 11:40 AM