رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۶ تیر ۱۳۸۸

استان تهران فردا تعطیل اعلام شد

کمیته اضطراری وضعیت آلودگی هوای تهران در پی شدت آلودگی هوای این شهر، تمامی ادارات دولتی و خصوصی و مراکز آموزشی را فردا سه‌شنبه تعطیل اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، این کمیته که امروز دوشنبه در پی استقرار گرد و غبار در فضای استان تهران تشکیل جلسه داده بود، تصمیم گرفت که همه مراکز صنعتی و تولیدی استان تهران را نیز به مدت سه روز تعطیل کند.

شهروندان تهرانی از ظهر یکشنبه شاهد ذرات ریز گرد و غبار در آسمان شهر بودند که به گفته کارشناسان هواشناسی، ناشی از توده هوایی است که از چند روز گذشته از کشورهای عراق و عربستان سعودی وارد ایران شده است.

ایرنا گزارش کرده که گرد و غبار کنونی هوای تهران به قدری است که اکثر ساختمان‌های بلند مرتبه شهر تهران، کوهپایه‌های البرز و نمادهای ملی تهران چون برج میلاد و میدان آزادی در آن محو شده و فقط از فاصله نزدیک قابل رویت است.


گزارش شده که هوای استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر، هرمزگان و بخش‌هایی از جنوب فارس و آذربایجان غربی نیز تحت تاثیر این پدیده قرار گرفته است.

بنابر اعلام سازمان هواشناسی، «شدت آلودگی ناشی از ذرات ریز گرد و غبار» فردا سه‌شنبه بیشتر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف‌علی درون‌پرور، معاون عمرانی استانداری تهران گفته که در صورت ادامه این وضعیت، روز چهارشنبه نیز در تهران تعطیل اعلام خواهد شد.

سرهنگ هادی هاشمی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز به مردم این شهر توصیه کرد که «از تهران خارج شوند و تا کاهش شدت آلودگی هوا به تهران مراجعت نکنند.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

یعنی کسی نفهمیده که منظور خروج مردم از تهران و کمرنگ شدن تظاهرات مردم در روز 18/4/88 است ؟

-- شهناز ، Jul 7, 2009 در ساعت 11:30 AM