رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۸۷

ابراهیم مددی، فعال کارگری بازداشت شد

ابراهیم مددی نایب رئیس سندیکای کارگران شرکت واحد بازداشت شد.

زمان و مکان بازداشت وی ۱۴ بعد‌از ظهر امروز (شنبه) در محل اداره کار شمال تهران واقع در میدان اقدسیه اعلام شده است.

خبرگزاری ایلنا، به نقل از روابط عمومی سندیکای کارگران شرکت واحد گزارش کرد که آقای مددی برای شرکت در جلسه هیئت حل اختلاف به اداره کار شمال تهران مراجعه کرده بود که توسط افراد ناشناس بازداشت‌‏ شد.

پرویز خورشید، وکیل مدافع این فعال کارگری گفته که از علت بازداشت موکل خود اطلاعی ندارد.

پیش‌تر این فعال کارگری از سوی دادگاه به اتهام اقدام «علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام» به تحمل سه سال و نیم حبس محکوم شده‌‏ بود.
دادگاه تجدید‌نظر هنوز در خصوص این حکم اظهارنظری نکرده است.


ابراهیم مددی ۱۸ مرداد سال گذشته؛ روز همبستگی بین‌المللی با منصور اسانلو و منوچهر صالحی برای دیدار با خانواده اسانلو در تهران به منزل او رفته بود که به همراه چند تن دیگر بازداشت شد و در حدود چهار ماه در زندان به سر برد.

آقای مددی پرونده‌های دیگری هم به دلیل فعالیت‌های کارگری‌اش در سندیکای کارگران شرکت واحد در قوه قضائیه دارد.

ابرهیم مددی و منصور اسانلو از رهبران برجسته جنبش کارگران شرکت واحد ایران هستند که بارها به خاطر فعالیت‌های کارگری بازداشت و محاکمه شده‌اند.

آقای اسانلو که متولد ۴ اسفند ۱۳۳۸ در تهران است، رهبری سندیکای کارگران شرکت واحد را در مبارزات کارگری برای احیای حقوق کارگران برعهده داشت و چندین بار از سوی دستگاه‌های امنیتی ایران مورد بازجویی و بازداشت قرار گرفت.

وی در تابستان ۸۶ و پس از شرکت در اجلاس بین‌المللی کارگران حمل و نقل در لندن بار دیگر بازداشت و از آن زمان در زندان اوین به سر می‌برد.

Share