رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۸۷

افزایش تولد، مرگ، ازدواج و طلاق در ایران

رییس سازمان ثبت احوال کشور، از افزایش تعداد متولدان، فوت‌شدگان، ازدواج‌ها و طلاق‌های ثبت‌شده در هشت ماه نخست سال ۸۷ نسبت به مدت مشابه در سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا آیت‌اللهی اعلام کرد که در این مدت، ۸۷۷ هزار و ۱۹۶ نفر در ایران متولد شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴.۱ درصد افزایش یافته است.

هم‌چنین در هشت ماه نخست امسال، ۲۶۳ هزار و ۴۲۳ نفر در کشور فوت کرده‌اند که نسبت به سال قبل، ۴.۳ درصد بیشتر بوده است.

به گفته آقای آیت‌اللهی، در این مدت، ۶۴۸ هزار و ۹۷۵ مورد ازدواج و ۶۸ هزار و ۷۴۹ مورد طلاق نیز در ایران ثبت شده است که به ترتیب، رشدی برابر ۳.۶ درصد و ۴.۴ درصد را نشان می‌دهد.

رییس سازمان ثبت احوال، هم‌چنین از مبادله اطلاعات آماری ۶۱ میلیون و ۸۴۴ هزار نفر بین این سازمان و ستاد طرح تحول اقتصادی خبر داد.

تیرماه امسال، معاون سلامت وزارت بهداشت خبر داده بود که نرخ رشد جمعیت کشور از ۱.۴ درصد در سال ۸۳ به حدود دو درصد افزایش پیدا کرده است.

از زمان روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد، طرح‌های مختلفی مانند تأسیس صندوق مهر رضا برای تشویق جوانان به ازدواج در ایران اجرا شده است.

آقای احمدی‌نژاد، مهرماه سال ۸۵ گفته بود با سیاست «دو بچه کافی است» مخالف است و اعتقاد دارد که ایران، ظرفیت جمعیتی ۱۲۰ میلیون نفره را نیز داراست.

بنا بر آمارهای رسمی، جمعیت ایران در پایان سال ۱۳۸۶ به بیش از ۷۱ میلیون نفر رسید.

Share