رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۸۷

آمادگی ۲۳۱ نماینده مجلس برای حضور در غزه

خبرگزاری دولتی ایرنا اعلام کرد که ۲۳۱ تن از نمایندگان مجلس هشتم داوطلب اعزام به نوار غزه شده‌اند.

محمود احمدی عضو کمیته دفاع از حقوق مردم فلسطین امروز (سه‌شنبه) به این خبرگزاری گفته که نام این نمایندگان در اختیار مقام‌های لبنان قرار خواهد گرفت تا در صورت فراهم شدن زمینه اعزام نیرو‌های داوطلب به غزه، نسبت به اعزام این تعداد از نمایندگان نیز اقدام شود.

آن‌طور که آقای احمدی گفته، دولت لبنان یک کشتی برای اعزام نمایندگان پارلمان‌های کشور‌های اسلامی و یک کشتی برای اعزام خبرنگاران به منطقه غزه آماده کرده است.

خبرگزاری ایرنا اشاره‌ صریحی به این‌که نمایندگان مجلس ایران به چه منظوری دواطلب اعزام به غزه شده‌اند، نکرده است.

آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در پیامی که چند روز گذشته منتشر شد، اعلام کرد هر کس که در دفاع از مردم غزه کشته شود، «شهید» محسوب می‌شود.

گروهی از دانشجویان بسیجی و جامعه روحانیت مبارز یک روز پس از انتشار این پیام، با صدور اطلاعیه‌های جداگانه‌ای از داوطلبان دفاع از مردم غزه خواستند که با پر کردن فرم‌هایی مخصوص به عضویت گروه‌های استشهادی در آیند.

آنها همچنین اعلام کرده‌اند که داوطلبان در صورت فراهم شدن مقدمات اعزام، در قالب این گروه‌ها به نوار غزه اعزام خواهند شد.

نمایندگان مجلس ایران در عین حال امروز طرح دو فوریتی الزام‌آوری را تصویب کرده‌اند که در صورت تصویب نهایی آن، دولت محمود احمدی‌نژاد موظف خواهد شد تا در مناسبات اقتصادی خود با کشور‌های حامی اسرائیل تجدیدنظر کند.

در پیوند با اعتراض‌ها به حملات جنگنده‌های اسرائیلی به نوار غزه، پنج تشکل دانشجویی محافظه‌کار نیز با صدور بیانیه‌ای به سفیر اردن و رئیس دفتر حافظ منافع مصر در ایران ۴۸ ساعت فرصت دادند تا از دولت‌های خود بخواهند که حملات بر ضد مردم فلسطین را محکوم کنند.

آنها در بیانیه خود تصریح کرده‌اند که در صورت اجرا نشدن خواسته‌هایشان، «وظیفه انقلابی خود را همانند آنچه که در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ رخ داد (اشغال سفارت آمریکا) به انجام خواهند رساند».

این بیانیه چند روز پس از آن‌که یک فرمانده ارشد سپاه پاسداران اعلام کرد «می‌خواهیم زمینه‌ای ایجاد کنیم که اگر نیاز شد، بسیج دانشجویی به اقداماتی مشابه ۱۳ آبان دست بزند»، صادر می‌شود.

این نامه از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، جنبش عدالتخواه دانشجویی و دفتر تحکیم وحدت (شاخه محافظه‌کار) امضاء شده است.

پنج تشکل دانشجویی محافظه‌کار همچنین تاکید کرده‌اند که اگر به خواسته‌های خود نرسند، سفیر اردن و رئیس دفتر حافظ منافع مصر در ایران باید تا ساعت ۱۲ ظهر پنجشنبه خاک این کشور را ترک کنند.

Share
در همین رابطه:
حملات اسرائیل به غزه وارد سومین روز شد

نظرهای خوانندگان

والا ادم می ماند سر 2 راهی چه بگوید شاید حق با نماینده هاست باید هرچه زودتر کفش و کلاه کرد راه افتاد رفت توی میدان مبارزه حق بر باطل بهتر است عجله کنیم به ما احتیاج دارند شهید قلب تاریخ است

-- بلال ، Dec 30, 2008 در ساعت 02:36 PM

عجب مملکتی شده؟ معلوم نیست کی، کیه؟ و وظیفه کی، چیه؟ علی اقا خامنه‌ای در پیامی اعلام کرد هر کس که در دفاع از مردم غزه کشته شود، «شهید» محسوب می‌شود. ۲۳۱ تن از نمایندگان مجلس هشتم داوطلب اعزام به نوار غزه شده‌اند. یک فرمانده ارشد سپاه پاسداران اعلام کرد «می‌خواهیم زمینه‌ای ایجاد کنیم که اگر نیاز شد، بسیج دانشجویی به اقداماتی مشابه ۱۳ آبان دست بزند». پنج تشکل افراطی دانشجویی تاکید کرده‌اند که اگر به خواسته‌های خود نرسند، سفیر اردن و رئیس دفتر حافظ منافع مصر در ایران باید تا ظهر پنجشنبه خاک را ترک کنند. مثل اینکه، همه در این کشور بی کارند. و همه به دستور رهبری باید هر چه زودتر شهید شوند.
ناگاه گیر،

-- Nagah gir ، Dec 30, 2008 در ساعت 02:36 PM