تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

مخالفت فرانسه با حمله نظامی به ایران

برنارد کوشنر وزیرخارجه فرانسه هشدار داد که حمله اسرائیل به ایران پیش از دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای، اقدام مناسبی نیست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای کوشنر در عین حال گفته است که باور ندارد سلاح هسته‌ای بتواند مصونیتی به ایران ببخشد.

وی در سفر دو روزه ‌به اسرائیل در گفتگو با روزنامه هاآرتص افزوده است: «اسرائیل همیشه اعلام کرده است که منتظر ساخت بمب هسته‌ای از سوی ایران نمی‌ماند. همه و حتی خود ایران هم به این موضوع واقف هستند.»

وزیرخارجه فرانسه درعین حال اظهار امیدواری کرده که دیپلماسی سخت‌گیرانه و تشدید تحریم‌ها بتوانند ایران را قانع کنند تا برنامه غنی‌سازی خود را متوقف سازد.

کوشنر «ایران دارای بمب اتمی را غیرقابل پذیرش» دانست و بر ادامه مذاکره و افزایش تحریم‌ها در قبال این کشور تاکید کرد.


خبرگزاری رویترز نیز گزارش کرد که روزنامه هاآرتص نوشته است، آقای کوشنر از اسرائیل خواسته که به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله نکند.

وی گفته است که می‌داند اسرائیل و ارتش این کشور در حال آمادگی برای حمله نظامی به ایران هستند.

وزیرخارجه فرانسه، حمله نظامی به ایران را راه حل پرونده هسته‌ای این کشور ندانسته و حمایت کشورش را ازمذاکرات و افزایش تحریم‌ها اعلام کرده است.

در حالی که جمهوری اسلامی به طور مکرر تاکید می‌کند که برنامه هسته‌ای این کشور صلح‌آمیز است، اسرائیل که خود دارای تنها زرادخانه اتمی خاورمیانه است، اظهارات ایران را رد می‌کند.

فرانسه که در حال حاضر ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد از مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطین حمایت می‌کند.
سفر کوشنر به اسرائیل نیز با این هدف انجام گرفته است.


در همین رابطه:
افزایش بی‌اعتمادی ایران به گروه ۱+۵
«ایران به غنی‌سازی ادامه می‌دهد»

نظرهای خوانندگان

حمله اسرائیل به ایران خیلی خنده دار است چون احمقانه است که قدرت نظامی ایران را دست کم گرفت .
باید بررسی شود این توهم چرا مطرح میشود و منظور از این ترساندن ایران از لولو چیست .

-- بدون نام ، Oct 5, 2008

همه جا صحبت از حمله ي آمريكا و يا اسرائيل به ايران است اما به نظر مي رسد ايران نيز تمايل دارد به اسرائيل حمله كند تا تاسيسات اتمي اسرائيل را نابود كند .
جنك ادامه ي سياست است از راههاي ديكر به همين دليل ممكن است ايران ييش دستي كند . تصميمات فاجعه بار در جمهوري اسلامي امري عادي به شمار مي آيد .

-- فرهاد-فرياد ، Oct 5, 2008

Farghe mohem beyne do keshvar in ast ke Israel bombe Atom ra darad!!! hala in sarvarane jang o naboudi gir kardand

-- Nam ، Oct 6, 2008

شاید اگر ایران پیش دستی کند و سریع و حساب شده عمل کند دنیا را مقابل یک عمل انجام شده قرار دهد و باعث عقب نشینی مواضع غرب شود
یک ضرب شصت درست و حسابی خیلی از کشور های جهان را شاد خواهد کرد و غرب را نیز به شدت خواهد ترساند
شاید موقع آن رسیده به جای آنها این ما باشیم که آنها را بترسانیم و تحت فشار قرار دهیم

-- بدون نام ، Oct 6, 2008

بنظرم این خبر خوشبینانه تر از واقعیت نقل شده.

انقدر که من از حرفهای دیپلماتهای اروپایی فهمیدم، بزرگترین تهدیدی که الان دارن ایران رو میکنن (قطعنامه 4 به بعد) اینه که ما جلوی حمله اسراییل رو نمی گیریم. یعنی دارن از زیر بار مسئولیت در میرن. ولی اینم یه راهیه واسشون. اگه اسرائیل حمله کنه، مشکل بقیه رو هم حل میکنه. این تهدید نه تنها خیلی واقعیه که خیلی منطقی هم هست. اولا که اسراییل تا حالا به کلی کشور حمله کرده، ایران هم روش. هیچ وقت هم پشیمون نشده. دوما آمریکا یا هر کدوم دیگه از این کشورهای اروپایی اگه از ایران دور نبودن همون کاری رو می کردن که الان اسراییل میخواد بکنه. منم دلم نمیخواد ولی اگه ایران کلکلشو ادامه بده، اسراییل حمله میکنه. بعد ایران یا مثله صدام جا میزنه یا تلافی میکنه. هیچ فرقی نداره، اون وقت دیگه ایران هر کاری بکنه مشروعیت جهانی نداره. میشه وضعیت قطعنامه 598. واسه کشورهای غربی اسراییل مثله بچه محلشونه، بره سیخ فروش سره چهارراه رو بزنه هم فقط بهش میگن، خیلی نامردی زدی!! اسراییل هم میگه، آخه خیلی پر رو بود !!!

مگه اسراییل به قول اساتید مملکت، قهرمان تجاوز به کشورهای اسلامی نیست؟ خیلی هم که بلد این کاره. پس چرا اساتید نمیفهمن میتونه با ما هم همون کارو بکنه!

در ضمن، خدا نخواد اون روز بیاد ولی توی حمله ست که معلوم میشه قدرت نظامی ایران چقدره. من فکر نکنم زیاد باشه، اصلا ایران به اسراییل دسترسی فیزیکی نداره. اگه قضیه حمله هوایی باشه، که خوب تکنولوزی ایران در حد کپی از کره شمالیه. فقط خدا کنه کپی هاشون انقدر دقیق باشه که اگه خواستن هدف نظامی بزنن، موشکشون وسط تلاویو رو سر مردم نیاد پایین. چون اونوقت اسرائیل هم ضریب خطاش میره بالا.

-- بی نام ، Oct 6, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)