تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

درخواست معنادار مشاور احمدی‌نژاد از علی کردان

علی اکبر جوانفکر مشاور رئیس جمهوری اسلامی ایران، از علی کردان وزیر کشور خواست که پیش از آن‌که دیگران درباره وی عدالت را به اجرا بگذارند، خود او «با شجاعت و عادلانه» دست به چنین اقدامی بزند.

این در خواست پس از آن مطرح می‌شود که با گذشت یک ماه از جنجال در مورد صحت مدرک تحصیلی آقای کردان، هنوز مراجع رسمی حاضر نشده‌اند، صحت آن را تائید کنند.

دانشگاه آکسفورد که پیش‌تر اعلام شده بود مدرک دکتری افتخاری آقای کردان از آنجا اخذ شده، صحت مدرک مزبور را تائید نکرده است.

آقای جوانفکر امروز دوشنبه در یادداشتی که در سایت شخصی‌اش منتشر کرده، خطاب به وزیر کشور دولت نهم آورده است که «زمان آن فرا رسیده است که از آقای کردان خواسته شود تا عدالت را در مورد خود اجرا کند و صد البته عدالت اجرا نیز خواهد شد.»

وی همچنین از آقای کردان خواسته که «تصمیم شجاعانه و عادلانه‌ای را که جامعه انتظار آن را دارد، به اجرا بگذارد.»

مشاور رئیس جمهور هیچ اشاره‌ای به تصمیمی که آقای کردان باید اتخاذ کند نکرده، اما افزوده که «چهره این دولت پاک و سالم است و باید همچنان مطهر باقی بماند.»

آقای جوانفکر همچنین اعلام کرده که پاسخگوئی به ابهامات در خصوص مدرک تحصیلی وزیر کشور تنها برعهده این مقام است.

به نوشته این مقام نزدیک به دولت نهم، در صورت تائید صحت مدرک افتخاری آقای کردان، باید مشخص شود که دانشگاه آکسفورد «با چه هدف و انگیزه‌ای اقدام به صدور چنین مدرکی کرده و تاکنون از این نوع مدارک برای چه کسانی، با چه اهدافی و در چه زمان‌هایی صادر و از آنها در کجا و چگونه استفاده شده است؟»

آقای جوانفکر در حالی از وزیر کشور درخواست اجرای عدالت کرده که الیاس نادران یک نماینده محافظه‌کار در مجلس هشتم، به نقل از وزیر علوم، مدارک ارسالی آقای کردان به این وزارتخانه را «فاقد ارزش» علمی دانسته است.

آقای نادران همچنین به خبرگزاری فارس گفته که وزیر علوم، آقای کردان را فاقد مدرک دکتری دانسته و حاضر نشده به طور رسمی مدرک کارشناسی ارشد وی از دانشگاه آزاد را نیز تائید کند.

محمد مهدی زاهدی وزیر علوم این اظهارات را در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان داشته، که روز گذشته با حضور الیاس نادران و علیرضا زاکانی تشکیل شده بود.

در پیوند با این موضوع، علی عباس‌پور تهرانی که از سوی علی لاریجانی رئیس مجلس مامور بررسی صحت مدارک تحصیلی وزیر کشور شده، به خبرگزاری ایسنا گفته است که نتایج تحقیقات تا هفته آینده به هیئت رئیسه مجلس تحویل داده خواهد شد.

کردان پیش از این، معاون اداری - مالی علی لاریجانی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی بوده و از وی به عنوان یکی از متحدان سنتی آقای لاریجانی نام برده می‌شود.

تشکیک در صحت مدرک دکترای علی کردان از زمانی آغاز شد که روح‌الله حسینیان، نماینده محافظه‌کار مجلس هشتم، در جریان بررسی صلاحیت وی برای تصدی وزارت کشور، سؤالاتی در مورد نحوه صدور چنین مدرکی مطرح کرد.

یک روز پس از آن‌که علی کردان توانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد، وب‌سایت الف، متعلق به احمد توکلی نماینده‌ محافظه‌کاری که خواستار بررسی صلاحیت آقای کردان در جلسه‌ای غیرعلنی شده بود، اعلام کرد که مدرک آقای کردان جعلی است.

اما وب‌سایت الف چند روز بعد از سوی دادستانی تهران مسدود شد تا این که هفته گذشته به دستور آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی از آن رفع فیلتر شد.

ابهام در خصوص مدرک افتخاری آقای کردان، با اطلاعیه 10 شهریور ماه دفتر ریاست جمهوری، مبنی بر تائید صحت آن، وارد مرحله جدیدی شده است.

برخی نمایندگان مجلس خواستار برکناری آقای کردان در صورت اثبات جعلی بودن مدرک تحصیلی وی هستند، در خواستی که از سوی این نمایندگان همچنان دنبال می‌شود.


در همین رابطه:
ابهام در صحت مدرک لیسانس علی کردان
«مدرک علی کردان تأیید شد»
تأیید مدرک تحصیلی کردان تکذیب شد

نظرهای خوانندگان

بعبارت دیگر انکه همه اعضای دولت خود را به جرثقیل شخصی خویش حلق اویز کنند. گر اگر "کردان" گیرند همه را در نظام گیرند.

-- بدون نام ، Sep 8, 2008 در ساعت 11:58 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)