تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تازه‌های نشر: «غریبه در بخار نمک»

مجموعه داستان «غریبه در بخار نمک» نوشته احمد آرام در ۲۲۰۰نسخه از سوی انتشارات افق منتشر شد.

این کتاب، برنده لوح تقدیر از نخستین دوره جایزه ادبی یلدا در سال ۱۳۸۰ و بهترین مجموعه داستان در سومین دوره جشن فرهنگ فارس شده است.

داستان «غریبه در بخار نمک» و شش داستان دیگر این مجموعه، با پرداختی وهم انگیز، حقایقی گزنده و نهان در لایه‌های وقایع و روابطی آشنا را به نمایش می‌گذارند.


«آرزوهای قلب‌الاسد»، «عسل، دختر مختار»، «همان‌گونه که داشتم می‌مردم»، «غریبه در بخار نمک»، «غریبه»، «یک نفر از ما مرده است» و «جسدهای غوطه‌ور» داستان‌های این مجموعه هستند.

در بخشی از داستان «غریبه در بخار نمک» آمده است: «وکیل حسن به سمت میت می‌رود، از سر و صورتش عرق می‌چکد، می‌ترسد به جسد نزدیک شود، همان‌گونه به صورت امانوئل خیره می‌ماند. امانوئل صورتش را به آرامی می‌چرخاند و به او نگاه می‌کند. وکیل حسن پا پس می‌گذارد اما ناگهان نیرو می‌گیرد و به سمت میت یورش می‌برد و گوش پهن خود را می‌گذارد روی قلب او. احساس می‌کند که گوشش را بر توده‌ای گوشت بویناک می‌فشارد. خیره می‌شود به چشمان سبز امانوئل و ترس چنگ می‌زند به جانش...برمی‌گردد به اتاق میت، تصمیم می‌گیرد که به خواندن خاطرات امانوئل ادامه ندهد. اما وسوسه تجسس آرامش نمی‌گذارد.»

احمد آرام نویسنده کتاب، متولد ۱۳۳۰ بوشهر است و علاوه بر مجموعه داستان «غریبه در بخار نمک»، رمان «مرده ای که حالش خوب است» هم در سال ۸۳ از وی توسط انتشارت افق چاپ و منتشر شده است.

قیمت این کتاب، ۲۴۰۰ تومان است.


در همین رابطه:
تازه‌های نشر: «فکر دموکراسی سیاسی»
تازه‌های نشر: «شوکران»
تازه‌های نشر: «راهنمای مطالعه سنجش خرد ناب»
تازه‌های نشر: «پس باد همه چیز را با خود نخواهد برد»
تازه‌های نشر: «واژگان نشانه – معناشناسی»

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)