تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

القاعده ایران را به همکاری با آمریکا متهم کرد

ایمن الظواهری مرد شماره دو القاعده در آستانه هفتمین سال حادثه ۱۱ سپتامبر در پیامی تلویزیونی، ایران را به همکاری با آمریکا در جنگ با افغاستان و عراق متهم کرد.

القاعده متهم ریف اول حادثه ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ در آمریکا است که در جریان آن برج‌های مرکز تجارت جهانی در نیویورک به کلی منهدم و گروه کثیری کشته شدند.

شبکه تلویزیونی الجزیره شب گذشته تصاویری از الظواهری را پخش کرد که نشان می‌داد این رهبر القاعده از ایران به خاطر «شناسایی دولت‌های افغانستان و عراق انتقاد» می‌کند.

در پیام یک ساعت و نیمه الظواهری که عنوان «هفت سال جنگ صلیبی» دارد،از جمله آمده است که «رهبر (ایران) با آمریکایی‌ها در اشغال عراق و افغانستان همکاری می‌کند و رژیم‌های دست‌نشانده در این کشورها را به رسمیت می‌شناسد.»

آقای الظواهری در ادامه پیام خود آورده است که «حتی یک مقام شیعه چه در عراق و یا جای دیگر فتوایی منتشر نکرده است که در آن به لزوم جهاد و به دست گرفتن اسلحه علیه مهاجمان آمریکایی به عراق و افغانستان اشاره شده باشد.»

معاون اسامه بن‌لادن همچنین از سید حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان به خاطر جنگ تابستان سال ۲۰۰۶ با اسرائیل انتقاد کرده و آن را مقدمه‌ای بر «حضور نیروهای نظامی صلیبی در جنوب لبنان دانسته است.»

در این فیلم علاوه بر ایمن الظواهری، رهبران القاعده در مناطق خاورمیانه و شمال آفریقا هم دیده می‌شوند که به انتقاد از برخی‌ از رهبران کشور‌های مسلمان می‌پردازند.

این سومین بار در سال‌جاری است که انتقاد الظواهری از مقامات ایران، از سوی رسانه‌های عربی منتشر می‌شود.

پیش‌تر وی در اردیبهشت‌ماه امسال با صدور دو پیام جداگانه، از سیاست‌های جمهوری اسلامی در منطقه انتقاد کرده بود.

الظواهری در یکی از این پیام‌ها ایران را متهم کرده بود که با اشاعه یک فرضیه توطئه‌آمیز درمورد اینکه چه کسانی حملات ۱۱ سپتامبر را انجام داده‌اند، درصدد بی اعتبار کردن قدرت واقعی این گروه است.

از زمان حمله‌ی آمریکا به افغانستان پس از حملات ۱۱سپتامبر، محل استقرار الظواهری و بن لادن رهبر القاعده هنوز مخفی مانده است.


در همین رابطه:
اتهام جدید الظواهری علیه ایران
دومین حمله لفظی الظواهری علیه ایران

نظرهای خوانندگان

مگر تخریب برجهای دو قلو یک خود زنی نبوده و توسط خود آمریکا صورت نگرفته که القاعده آن را به خود نسبت میدهد
اگر این کار توسط القاعده صورت گرفته باشد نشان میدهد آمریکاییها برای انفجار این دو ساختمان گروه القاعده را استخدام کرده اند و آنها را گول زده اند
در عراق بارها بعد از شناسایی مقر القاعده آمریکاییها سبب فرار آنها شده اند

-- بدون نام ، Sep 10, 2008 در ساعت 01:48 PM

قابل توجه رهبر جمهوری اسلامی ایران و اعضای سپاه پاسداران که اعضای القاعده را در ایران پناه دادند و این تهدید آن ها را جدی نگرفتند.

-- بدون نام ، Sep 10, 2008 در ساعت 01:48 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)