تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

اتهام جدید الظواهری علیه ایران

ایمن الظواهری مرد شماره ۲ القاعده، در یک پیام صوتی به مناسبت پنجمین سال حمله آمریکا به عراق، ایران را به تلاش برای ضمیمه کردن عراق به خاک خود متهم کرد.

به گزارش رویترز، الظواهری در یک پیام ۱۶ دقیقه‌ای که بر روی اینترنت منتشر شده است، گفت: «ایران، به دنبال ضمیمه‌کردن جنوب عراق و شرق شبه جزیره عربی و گسترش نفوذ خود در منطقه برای حفظ ارتباط با طرفدارانش در جنوب لبنان است.»


ایمن الظواهری؛ مرد شماره ۲ القاعده

وی از مسلمانان خواست تا عراق را به دژ اسلام مبدل کنند و افزود: «توطئه علیه عراق از جانب آمریکا و ایران به انفجار منطقه خاورمیانه خواهد انجامید.»

الظواهری گفت: «چنانچه تفاهمی میان امریکا و ایران مبنی بر دستیابی ایران به برخی از اهدافش در ازای نادیده گرفتن سلطه آمریکایی در منطقه صورت گیرد، این تفاهم، با وخیم‌تر کردن اوضاع، موجب انفجار این منطقه ملتهب خواهد شد.»

بر اساس این گزارش، وی در این پیام صوتی همچنین اعلام کرد که ۵ سال حمله به عراق، جز ناکامی و شکست برای امریکا دستاوردی نداشته است.

الظواهری، وعده جورج بوش مبنی بر عقب‌نشینی از عراق در تابستان آینده را ترس رئیس‌جمهور امریکا از پذیرفتن شکست در عراق عنوان کرد.

وی در عین حال مقتدی صدر رهبر شیعه شبه نظامیان عراق را به سخره گرفت و او را دستاویز سازمان اطلاعات و امنیت ایران دانست.

الظواهری در این خصوص گفت: «صدر مایه تمسخر همه جهان است. سازمان‌های امنیتی ایران با این جوان خام، بازی می‌کنند. او زمانی با سلاح‌های ایران ادعا می‌کند که در برابر اشغال عراق مقاومت نشان می‌دهد و زمانی دیگر، از ایرانی‌ها انتقاد می‌کند.»

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)