تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تازه‌های نشر: «بخارا»

شصت و ششمین شماره مجله «بخارا» با تصویری از فردوسی منتشر شد و از روز یکشنبه 17 شهریور ماه در دسترس علاقمندان قرار گرفت.

سرمقاله‌ این‌ شماره‌ «بخارا» با عنوان «علم‌ و جهل»‌ به قلم دکتر هوشنگ‌ دولت‌آبادی‌ است.

در بخش نقد ادبی، مقاله‌های‌ «خویشکاری‌ فردوسی‌» نوشته دکتر ژاله‌ آموزگار، «خیام‌: شاعر لحظه‌های‌ برق‌‌آسای‌ حضور» نوشته مشترک دکتر داریوش‌ شایگان‌ و خانم نازی‌ عظیما، «دیدرو و ژاک‌ قضا و قدری‌» به قلم مینو مشیری‌ و «مویه‌هایی‌ به‌ یاد کشور جم‌» (در شناخت‌ ادیب‌الممالک‌ فراهانی‌) نوشته کامیار عابدی‌ ارائه شده‌اند.


«رابطه زبان‌ و تفکر» از دکتر محمدرضا باطنی‌ در بخش زبانشناسی‌، «تروتسکی‌ و تراژدی‌» نوشته جورج‌ استاینر و با ترجمه دکتر عزت‌الله‌ فولادوند در بخش سیاست، «هویت‌ ایرانی‌ به‌ سه‌ روایت‌» به قلم دکتر احمد اشرف‌ در بخش پژوهش و‌ «بهرام‌ چوبین‌ در کجا کشته‌ شد؟» اثر همایون‌ صنعتی‌ در بخش تاریخ،‌ از دیگر مطالب شماره جدید مجله «بخارا» هستند.

در قسمت ایرانشناسی‌ نیز «تازه‌ و پاره‌های‌ ایرانشناسی‌» نوشته ایرج‌ افشار، «گزارش‌ همایش‌ خلیج‌ فارس‌ در نشر فرزان‌ روز»، «خلیج‌ فارس‌، گذشته‌، اکنون‌ و آینده‌» نوشته احمد اقتداری‌، «از چشمه‌ خورشید» یا (یادداشتهایی‌ از ژاپن‌) از دکتر هاشم‌ رجب‌زاده، مطالبی هستند که در این شماره‌ آمده‌اند.

در بخش شعر فارسی‌ این شماره از بخارا هم اشعاری از سیمین‌ بهبهانی،‌ سیروس‌ شمیسا، پروین‌ دولت‌آبادی‌، تورج‌ رهنما، خسرو شافعی،‌ شیدا دیانی و .. منتشر شده‌است. ‌

بررسی‌ و نقد کتاب‌ در بخارا نیز به مطالبی چون «دوست‌ یا دشمن‌؟! »(نگاهی‌ به‌ خاطرات‌ علم‌) از محمود طلوعی‌،«در باب‌ شکستن»‌ (نقد کتاب‌ گفتگو با کوروش‌ لاشایی‌) از هوشنگ‌ ماهرویان‌، «ایستاده‌ بر باروی‌ شهر ویران»‌ (بررسی‌ مجموعه‌ مقالات‌ دکتر خالقی‌) از فرشاد قربانپور و ... اختصاص یافته است.


در همین رابطه:
تازه‌های نشر: «ناشناس در شبکه اینترنت»
تازه‌های نشر: «تاریخ اجتماعی روابط جنسی در ایران»
تازه‌های نشر: «عرصه سوم»
تازه‌های نشر: «مگس‌ها»
تازه‌های نشر: «سرگذشت موسیقی جاز»
تازه‌های نشر: «فیروزآبادی در مجلس چهاردهم»
تازه‌های نشر: «نورثنگر ابی»

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)