تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

ابهام در صحت مدرک لیسانس علی کردان

روزنامه دنیای اقتصاد در شماره امروز سه‌شنبه خود اعلام کرده که صحت مدارک تحصیلی (لیسانس و فوق‌لیسانس) علی کردان وزیر جدید کشور، با ابهامات تازه‌ای مواجه شده است.

این ابهامات پس از آن مطرح می‌شوند که عبد‌الله جاسبی رئیس دانشگاه آزاد، گزارش‌ها مبنی بر اخذ مدرک لیسانس و فوق لیسانس آقای کردان از این دانشگاه را رد کرد.

به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد، آقای جاسبی که روز گذشته در جمع تشکل‌های سیاسی اسلامی‌ دانشگاهیان دانشگاه آزاد خراسان سخنرانی می‌کرد، گفته است: «خوشبختانه کردان از دانشگاه آزاد اسلامی ‌هیچ گونه مدرک رسمی ‌دریافت نکرده و هر چه پشت تریبون گفته شده دروغ است.»

ابهام در مدرک دکترای علی کردان ماه گذشته در جریان رای اعتماد مجلس به وی برای تصدی پست وزارت کشور آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.

دانشگاه آکسفورد که آقای کردان اعلام کرده مدرک دکترای افتخاری خود در رشته حقوق اساسی را از آنجا اخذ کرده، حاضر نشده است چنین مدرکی را تائید کند. این در حالی است که دو روز پیش دفتر ریاست‌ جمهوری ایران از تائید صحت مدرک وی خبر داد.

پیشتر علیرضا زاکانی نماینده محافظه‌کار مجلس در خصوص مدرک تحصیلی آقای کردان در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس گفته بود: «فوق‌ لیسانس ایشان هم پایه و مبنایی ندارد.»

پایان تحقیقات مجلس
بدنبال جنجال بر سر صحت مدرک تحصیلی آقای کردان، امروز سه‌شنبه علی عباسپور تهرانی که از سوی علی لاریجانی رئیس مجلس، مسئول تحقیق در خصوص صحت مدرک تحصیلی وزیر کشور شده، به خبرگزاری مهر گفته است که تحقیقات به پایان رسیده و به زودی نتایج آن در اختیار هیئت رئیسه مجلس قرار خواهد گرفت.

آقای عباسپور افزوده که نتایج این تحقیقات منتشر نخواهد شد.

علی کردان سال‌ها پیش از این، معاون اداری - مالی علی لاریجانی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی بود و از وی به عنوان یکی از متحدان سنتی آقای لاریجانی نام برده می‌شود.

تشکیک در صحت مدرک دکترای وی از زمانی آغاز شد که روح‌الله حسینیان، نماینده محافظه‌کار مجلس هشتم، در جریان بررسی صلاحیت وی برای تصدی وزارت کشور، سؤالاتی در مورد نحوه صدور چنین مدرکی مطرح کرده بود.


در همین رابطه:
«مدرک علی کردان تأیید شد»
علی کردان شکایت کرد
بیانیه رسمی آکسفورد درباره دکترای علی کردان

نظرهای خوانندگان

انشالله روزی خواهد امد که صلا حیت و میزان درک واعتباردینی و دنیوی خمینی و خامنه ای وبخصوص رفسنجانی هم مورد پرسش قرار گیرد وصنعت کاذب عنوان سازیهای فریبنده مانند "معظم" و "عظما" و "راحل" و غیره غیره نابود گردد. این عناوین دفتر اعمال هیچکس را در درگاه قضاوت الهی تغییر نمی دهد.

-- بدون نام ، Sep 2, 2008 در ساعت 12:49 PM

انشاا... ایشان دیپلم که دارند

-- بدون نام ، Sep 3, 2008 در ساعت 12:49 PM

كم كم صحت مدرك سيكل و پنجم ابتدايي اش هم داره ميره زير سئوال !!!

-- بدون نام ، Sep 3, 2008 در ساعت 12:49 PM

با نظر این دوستمون به شدت موافقم. اوضاع ما بد تر از دوران سیاه قرون وسطی و ... شده!

-- بدون نام ، Sep 3, 2008 در ساعت 12:49 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)