تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

محبوبه کرمی آزاد شد

محبوبه کرمی فعال حقوق‌زنان با تودیع وثیقه‌ای ۱۰۰ میلیون تومانی پس از ۷۰ روز بازداشت در زندان اوین، آزاد شده است.

وب‌سایت تغییر برای برابری امروز سه‌شنبه یک روز پس از آزادی این فعال مدنی به نقل از وی اعلام کرد که پس از آزادی بیشتر از قبل برای برابری زنان و مردان فعالیت خواهد کرد.

خانم کرمی در حالی آزاد شده است که خانواده وی اعلام کرده بودند که توان تامین وثیقه ۱۰۰میلیون تومانی برای فرزندشان را ندارند.
وب‌سایت تغییر برای برابری به جزئیاتی که مربوط به چگونگی تامین این وثیقه است هیچ اشاره‌ای نکرده، اما به نقل از خانم کرمی نوشته که «وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی عامل تلخ شدن مزه شیرین آزادی‌اش» است.

این فعال مدنی همچنین در مورد وضعیت خود در طی این ۷۰ روز در زندان اوین گفت: «برخوردها در بازداشتگاه وزرا خوب بود، اما بازجویی‌ها در زندان اوین بسیار خشن و توهین آمیز بود.»
به گفته خانم کرمی «همه زنان بعد از بازجویی از شدت اهانتی که به آنها شده بود گریه می کردند.»

وی افزود: «من هم بعد از بازجویی تمام شب را تا صبح گریه کردم که چرا باید در سرزمین ما با زنان چنین وقاحت بار و بی‌شرمانه صحبت کنند.»

محبوبه کرمی که از ۲۴ خرداد ماه سال‌جاری تا روز گذشته را در زندان اوین به‌سر برده، پیش از این در اعتراض به بلاتکلیفی خود به همراه ۹ زن زندانی دیگر دست به اعتصاب غذا زده بود.

پیشتر سازمان گزارشگران بدون‌مرز با «ناعادلانه خواندن» بازداشت محبوبه کرمی فعال حقوق‌زنان در ایران، خواستار آزادی وی و پایان دادن به «بازداشت‌ها و توقیف‌های خودسرانه» در این کشور شده بود.
۱۸ تیرماه سال‌جاری نیز گروهی از مادران فعال حقوق زنان، با انتشار نامه‌ای خواستار آزادی محبوبه کرمی یکی از فعالان کمپین یک میلیون امضا شده بودند.


در همین رابطه:
اعتراض به روند رسیدگی به پرونده محبوبه کرمی
قرار وثیقه یک میلیارد ریالی برای محبوبه کرمی
درخواست گزارشگران بدون‌مرز برای آزادی محبوبه کرمی
درخواست ۵۸ فعال زن، برای آزادی محبوبه کرمی
اعتصاب غذای ۱۰ زن زندانی در ایران

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)