تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

درخواست گزارشگران بدون‌مرز برای آزادی محبوبه کرمی

سازمان گزارشگران بدون‌مرز با «ناعادلانه خواندن» بازداشت محبوبه کرمی فعال حقوق‌زنان در ایران، خواستار آزادی وی و پایان دادن به «بازداشت‌ها و توقیف‌های خودسرانه» در این کشور شد.

این سازمان در بیانیه‌ای که در سایت خود منتشر کرده، «واکنش مقامات مسئول ایران در برابر مطبوعات و روزنامه‌نگاران نامتناسب و کاملا اغراق‌آمیز» ارزیابی و «هدف آن را ایجاد رعب و وحشت برای عدم انتقاد از قدرت حاکم» ارزیابی می‌کند.

در این بیانیه همچنین خطاب به مقامات قوه قضائیه آمده که هرچه سریع‌تر محبوبه کرمی را آزاد کنند.

خانم کرمی از ۲۴ خرداد ماه سال‌جاری تاکنون در زندان اوین به‌سر می‌برد و پیش از این در اعتراض به بلاتکلیفی خود به همراه ۹ زن زندانی دیگر دست به اعتصاب غذا زده بود.

براساس گزارش‌ها، پدر و مادر خانم کرمی از بیماری رنج می‌برند و علی‌رغم پیگیری‌های قضائی هنوز موفق نشده‌اند اطلاعی از وضعیت فرزند خود حاصل کنند.

برای این روزنامه‌نگار که به «اقدام علیه امنیت ملی» متهم شده، وثیقه‌ای صد میلیون تومانی صادر شده که خانواده‌اش امکان پرداخت چنین وثیقه‌ای سنگینی را ندارند.

شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبل و رئیس کانون مدافعان حقوق بشر در این‌باره به گزارشگران بدون مرز گفته است:‌«دستگیری خانم محبوبه کرمی بر طبق آئین نامه دادرسی نیست.»

گزارشگران در پایان بیانیه خود همچنین به توقیف نشریه محلی بهار در بروجرد به اتهام «نشر اکاذیب» اعتراض کرده است.

آن‌طور که دراین بیانیه آمده، در استان ایلام نیز هفته‌نامه‌‌ای محلی بوتک در پی انتشار مقاله‌ای انتقادی نسبت به استاندار این استان با حکم معاون دادستان ایلام تا اطلاع ثانوی توقیف شده است.


در همین رابطه:
درخواست گزارشگران بدون مرز در مورد ایران
قرار وثیقه یک میلیارد ریالی برای محبوبه کرمی
بیانیه گزارشگران بدون مرز در سال‌مرگ زهرا کاظمی
درخواست ۵۸ فعال زن، برای آزادی محبوبه کرمی
اعتصاب غذای ۱۰ زن زندانی در ایران

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)