تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

پنج سال زندان برای یوسف عزیزی بنی‌طرف

صالح نیکبخت اعلام کرد که یوسف عزیزی بنی‌طرف، از سوی دادگاه انقلاب تهران به تحمل پنج سال زندان محکوم شده است.

اتهام آقای بنی‌طرف از سوی این حکم از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران «تبانی برای بر هم زدن امنیت داخلی کشور» اعلام شده است.

بنی‌طرف متهم است که در حوادث ۲۶ فروردین‌ماه ۸۴ استان خوزستان دخالت داشته است.

در آن زمان گروهی از مردم خوزستان به نامه‌ای که ادعا می‌شد متعلق به دفتر ریاست‌جمهوری ایران است، دست به تجمع زدند که موجب بروز ناآرامی‌های در این شهر شد.

محتوای این نامه، لزوم تغییر بافت قومیتی استان خوزستان بوده است.

استان خوزستان در جنوب ایران، استانی نفت‌خیز و عده قابل توجهی از عرب‌زبانان را در خود جای داده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای نیکبخت که وکالت یوسف عزیزی بنی‌طرف را بر عهده دارد، گفته است که به این حکم اعتراض خواهد کرد.

یوسف عزیزی بنی‌طرف، متولد ۱۳۳۰ در شهر سوسنگرد است و در زمینه مسایل قومی در خوزستان فعالیت دارد.

وی عضو افتخاری اتحادیه نویسندگان عرب (مستقر در دمشق) و عضو رسمی کانون نویسندگان ایران است.

آقای بنی‌طرف یکی از روزنامه‌نگاران ایران است که در برخی از نشریه‌های عربی فرامنطقه‌ای مانند الزمان (چاپ لندن) الشرق قطر و السفیر لبنان مقاله می‌نویسد.

از وی تا کنون بیش از ۲۰ اثر در زمینه‌های گوناگون به ویژه درباره قبایل، عشایر و افسانه‌های مردم خوزستان منتشر شده است.


در همین رابطه:
یوسف بنی‌طرف: «نمی‌دانم چه خواهد شد»

نظرهای خوانندگان

فعالین مسالمت جوی قومی را که اینچنین بی دلیل و از سر لجاجت و جهالت محکوم می کنند عملا و آگاهانه فضا را برای اظهار وجود رادیکالیسم افراطی آماده می کنند. سرکوب حقوق قومی در ایران یک واقعیت است و بازنگری بنیادی در سیاستهای این حوزه اجتناب ناپذیر است.

-- شاهد ، Aug 11, 2008 در ساعت 04:28 PM

جالب است كه هنوز فكر غالب بر جامعه اين اجازه را به افراد مدهد..كه كسي خود را ايراني تر از ديگران بداند.و به راحتي مليت ايراني پنج يا شش ميليون اعراب ايران را صلب كند.وحكم به ايراني نبودن آنان بدهد.اگر ديگران اين حق را نيز براي خود قائل شوند. روزي مي رسد كه 72 ميليون ايراني از هم ديگر صلب مليت خواهند كرد..اصلا اصل اتهام اين است كه عزيزي متهم است كه شايد احساس ايراني بودن نداشته باشد.؟ حالا كسي مي آيد و حكم صادر مي كند كه اصلا ما عرب نداريم، حالا كدام يك متهم است و اتهام چيست..به اين ترتيب ابو نواس اهوازي ، خانواده بخت يسوع، ابن تبر، سهل بن هارون، ابن عباس اهوازي، دعبل خزاعي، ابن سكيت، ابن مقفع، عبدالله بن ميمون، حسين اهوازي، حمدان قرمطي، ابن ماسويه....الحويزي عروسي، مرداس تميمي، ابن طباطبا ، عبدالله شيباني ، محمد مشعشع، ، شيخ مزعل،شيخ خزعل، شيخ شبير خاقاني، علامه كرمي، و12 شهيد جنگ تحميلي..براي اثبات ايراني بودن كافي نيست

-- بدون نام ، Aug 11, 2008 در ساعت 04:28 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)