تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

انتشار متن نامه جلیلی به سولانا

خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه متن کامل نامه سعید جلیلی گفتگوکننده ارشد هسته‌ای ایران که روز گذشته به خاویر سولانا ارائه شد را منتشر کرده‌است.

در این نامه تصریح شده که ایران همزمان با ارائه پاسخ روشن، در انتظار دریافت پاسخ روشن از سوی ۵+۱ است.

دبیر شورای امنیت ملی ایران در این نامه آورده است: «در پی گفتگوهای سازنده ژنو و پيشنهاد ارائه شده جمهوری اسلامی ايران درباره مداليته تداوم مذاكرات و با نظر به مشتركات موجود در هر دو طرح پيشنهاد شده، آن طور كه حاضران در آن نشست مطرح كردند، توافقی برای بررسی بيشتر در راستای ارائه پاسخی روشن به يكديگر حاصل شد.»

بر اساس نامه آقای جلیلی، جمهوری اسلامی با «حسن نيت، رويكردی سازنده و اراده استراتژيک برای تداوم مذاكرات» يك بار ديگر به طور دقيق ديدگاه‌های مطرح شده در نشست ژنو برای ايجاد توافق جامع همكاری، كه بتواند به نگرانی‌های مشترک‌مان پاسخ دهد و مبنای الزامات جمعی‌مان باشد و دستور كاری برای مشورت با همه طرف‌های مربوطه برای رسيدن به نتيجه‌ای قابل پذيرش تعيين كند، را با دقت بررسی كرد.

آقای جلیلی در این نامه تصریح کرده‌است که اكنون جمهوری اسلامی حاضر است «پاسخی روشن» به پيشنهاد شما در نزديک‌ترين فرصت ممكن ارائه دهد درحالی كه به طور همزمان انتظار دريافت «پاسخ روشن» شما به سؤالات و نيز ابهامات ما را دارد.

در نامه ایران همچنین آمده است: «بدون ترديد چنين توضيحات دو جانبه‌ای می‌تواند راه را برای يك روند مذاكراتی سريع و شفاف با آينده‌ای روشن بگشايد و زمينه‌های همكاری را فراهم كند.»

آقای جلیلی در پایان آورده است: «فاز دوم در مذاكرات می‌تواند در اسرع وقت در صورتی كه چنين تمايلی از جانب شما وجود داشته باشد، آغاز شود.»


در همین رابطه:
مقامات ۵+۱ بر سر پاسخ ایران مذاکره می‌کنند
«پاسخ ایران، تحویل مقامات اروپا شد»
آمریکا: راهی جز افزایش تحریم‌ها نمانده است
انتشار پیشنهاد تهران در مذاکرات ژنو

نظرهای خوانندگان

یکی بود ، یکی نبود. مردی بود و سگی داشت ، سگش رو خیلی دوست می داشت ، گوشت رو خرید طاقچه گذاشت ، سگه اومد گوشت رو خورد ، مرده اومد سگه رو کشت.! ناراحت شد. برد جایی چالش کرد ، رو سنگ قبرش نوشت : مردی بود و سگی داشت ، سگش رو خیلی دوست می داشت، گوشت رو خرید طاقچه گذاشت ، سگه اومد گوشت رو خورد ، مرده اومد سگه رو کشت ، ناراحت شد ، برد جایی چالش کرد ، رو سنگ قبرش نوشت : مردی بود و سگی داشت ،سگش رو خیلی دوست می داشت. . . . .

-- nima ، Aug 6, 2008 در ساعت 11:32 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)