تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تقدیر امام جمعه تهران ازاعدام‌ «افراد شرور»

یک روحانی محافظه‌کار در ایران با استقبال و تقدیر از اعدام‌ها در این کشور گفت که باید بر نهاد‌های حقوق بشری که از غرب جایزه می‌گیرند تا این‌گونه اقدامات را محکوم کنند «اف» فرستاد.

پلیس و قوه‌قضائیه ایران در ده روز گذشته در ادامه طرح «امنیت اجتماعی»، بیش از ۳۸ متهم به «شرارت و قاچاق مواد‌مخدر» را اعدام کرد.

نهاد‌های فعال در حقوق بشر و اتحادیه اروپا این اقدام جمهوری اسلامی را محکوم و خواستار توقف اعدام‌ها در این کشور شده‌اند.

روزنامه‌های امروز شبنه ایران، با انتشار بخش‌هایی از سخنان روز گذشته آقای جنتی که در نماز جمعه تهران سخن می‌گفت، به نقل از وی نوشته‌اند: «باید از این عربده‌کشی‌‌ها جلوگیری شود و اف بر کسانی که در خارج نشسته‌اند و از بیرون جایزه می‌گیرند و این حرکات را محکوم می‌کنند.»

ایران دومین کشور در جهان است که آمار اعدام‌های بالایی دارد.

چین به عنوان اولین کشور، سال گذشته بیش از ۴۰۰ نفر را اعدام کرده است.

ایران با ۳۱۷ اعدام در رتبه دوم این رتبه‌بندی قرار دارد.

آقای جنتی در عین حال گفت: «کسانی که مجازات افراد شرور را محکوم می‌کنند، نمی‌فهمند که مردم از دست اوباش چه می‌کشند و برای درک مساله باید در جایگاه زخم‌خوردگان از عناصر فاسد قرار گیرند.»

پلیس ایران می‌گوید طرح‌ ارتقای «امنیت اجتماعی» که از سال گذشته آغاز کرده و در آن بیش از هزاران دختر و پسر دستگیر و ده‌ها نفر را اعدام کرده است با استقابل مردم این کشور مواجهه شده، اما نهاد‌های فعال حقوق بشر می‌گویند شک دارند که روند رسیدگی به پرونده دستگیرشدگان قانونی طی شده باشد.

این در حالی است که آقای جنتی معتقد است: «باید ریشه فساد کنده شود و معنی ندارد در جمهوری اسلامی یک نفر چندین نفر را بکشد.»

به اعتقاد این روحانی محافظه‌کار اعدام «اراذل و اوباش» در جمهوری اسلامی باید ده سال پیش از این صورت می‌گرفت.


در همین رابطه:
اعتراض اتحادیه اروپا به اعدام ۲۹ نفر در ایران
اعتراض مدافعان حقوق بشر به اعدام‌ها در ایران
اجرای حکم اعدام «۲۹ نفر» در ایران
فردا؛ اعدام ۳۰ نفر در ایران

نظرهای خوانندگان

yeki be in agha ke inhame daiie sar mide bege,marde hesabi,shoma boro bebin chera aamaare jormo jenayat toye in 30 sale akhir seire so'udi peida karda,chera vaghti javab masale ro balad nistin,ya khudetono be oun rah mizanin ke balad nistin,sorate masalero pak mikonin?!albate in afrade sharor ham az jomhurie eslami yad gereftan ke ba gholldori va zurgouii harfeshuno pish bebaran,dar vaghe algouye badi dashtan...

-- sahar ، Aug 2, 2008 در ساعت 12:25 PM

واقعا چقدر باعث شرمساری است که این خود بزرگ بنگران حتی حرمت عبادت جمعی را از بین برده و پخش اخبار روز و تبلیغ از خود را جایگزین ذکر خالق و ذکر دروس اخلاقی از قران کرده اند. اخر در میان ۷۵ میلیون انسان در بین ما ملت غیور یک نفر هم نیست به این اقا بگوید که چگونه اشرار واقعی که درصدر امور بوده وسرمایه مملکت رادر عرض ۳۰ ساله گذشته به چپاول برده اند حتی یک ناخن هم برای مجازات از دست نداده اند؟ کسی نگفته که قاتل اعدام نشود ولی ایا تا بحال حتی یک نفر از بین مسببین فقر وفساد واعتیاد وغیره در مملکت که خود اقای جنتی هم جزو انها است مورد مواخذه قرار گرفته اند؟ نکته مهمتر از ان اینکه که چگونه نماز و عبادت جمعی می تواند در محلی صورت گیرد که عکس و شمایل دو تا انسان در بالای سر امام جماعت قرار گرفته و جماعتی غافل در زیر این عکسهای مجسمه مانند به سجده می روند؟؟ حالا بیا یید پیدا کنیم "اراذل و اوباش" را!!

-- بدون نام ، Aug 2, 2008 در ساعت 12:25 PM

به نظر میرسد ایت الله جنتی فراموشکار است اقای پالیزدار شما را معرفی کرده است که یکی از دزدان و اختلاس کننده ها هستید ثانیا شما کسی هستید که لباس شخصی ها را جمع میکردید همین خیابان ولی عصر و به مغازه داران به خاطر فروش اجناس غربی حمله میکردید یا همپالگی های شما مگر به نوری وزیر کشور حمله نکردند شرارت از تو و دار و دسته ی تو سرچشمه گرفته است شرورتر از تو در روی زمین وجود ندارد اولین کسی که باید مجازات شود خود تو هستی همین حرفهائی هم که می زنی از شرارت است شورای نگهبان آرای مردم را به نفع کاندیداهای خودی با قلدری ضبط میکند اینها شرارتهائی ست که ایت الله جنتی مترکب شده ای .

-- فرهاد- فریاد ، Aug 3, 2008 در ساعت 12:25 PM

فقط امیدوارم روزی این جنایت کاران به جرم قتل وکشتار وخیانت وظلم به بشریت دردادگاه بین الملی محاکمه وملتهای دنیابفهمند که ملت ایران ازدست این جنایتکاران کوته آستین چه کشیدند

-- ابراهیم ملکی ، Aug 5, 2008 در ساعت 12:25 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)