تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

دومین سفر همسر آمریکایی ناپدید شده به ایران

همسر یک مامور سابق پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌ای) که در ایران ناپدید شده است، اعلام کرد قصد دارد طی هفته‌های آتی به تهران سفر کند تا مقام‌های ایرانی را برای تلاش بیشتر جهت یافتن همسرش، ترغیب کند.

رابرت لوینسون در ماه مارس سال ۲۰۰۷ در جریان سفر به جزیره کیش جنوب ایران ناپدید شد.

آقای لوینسون آخرین بار ۸ مارس سال گذشته در جزیره کیش دیده شده و گفته می‌شود برای جمع آوری اطلاعات درباره قاچاق سیگار برای یک شرکت خصوصی امنیتی به آن جا سفر کرده بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کریستین لوینسون پس از دیدار با ویلیام برنز مرد شماره سه وزارت‌خارجه و مسئول پرونده‌های مختلف مربوط به ایران گفت: «فرضیه‌های زیادی شنیده می‌شود، اما ما هیچ اطلاعات دقیقی در دسترس نیست.»

وی گفت که متقاعد شده است که همسرش زنده است، زیرا هرگز خبر بدی نشنیده است.

وزارت امورخارجه آمریکا که چندین بار از طریق سفارت سوئیس در تهران درخواست اطلاعاتی در مورد این مامور سابق اف‌بی‌ای کرده است هنوز هیچ اظهار نظری در مورد دیدار همسر وی با ویلیام برنز ارائه نکرده است.

خانم لوینسون به همراه پسرش دانیل در دسامبر سال گذشته میلادی به ایران سفر کردند و با پلیس ایران، مقام‌های وزارت خارجه و سایر مقام‌های ایرانی که تصور می‌شد ممکن است اطلاعاتی در مورد همسرش داشته باشند ملاقات کردند، اما در نهایت دست خالی به آمریکا بازگشتند.

خانم لوینسون گفت که در دومین سفرش به ایران قصد دارد پرونده همسرش را پیگیری کند و ببیند آیا خبر جدیدی در مورد وی بدست آمده یا خیر؟

علاوه بر این وی قصد دارد در این سفر با محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ایران و آیت‌الله خامنه‌ای نیز ملاقات کند.

آمریکا و ایران در مورد موضوعات مختلفی اختلاف دارند که از جمله این موارد می‌توان به ادعای آمریکا در مورد دخالت ایران در عراق و برنامه هسته‌ای ایران که کشورهای غربی بیم آن دارند هدف از آن ساختن بمب اتمی باشد اشاره کرد.

به گفته همسر لوینسون ناپدید شدن شوهرش در ایران، ارتباط به پرونده هسته‌ای این کشور یا موضوعات سیاسی ندارد.

وی گفت که اگر آنها از همسرم به عنوان ابزاری برای معامله بر سر برنامه هسته‌ای خود استفاده می‌کردند ما خبر دار می‌شدیم.


در همین رابطه:
همسر آمریکایی ناپدید شده در ایران، وکیل گرفت

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)