تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

همسر امریکایی ناپدید شده در ایران، وکیل گرفت

همسر يك عضو سابق پليس فدرال امريكا گفت در تلاش براي ترغيب مسئولان ايراني براي تحقيق درباره ناپديد شدن همسرش از يك سال پيش در ايران، وكيل گرفته است.

آسوشیتدپرس نوشت، "كريستين لوینسون" گفت وي هيچ اطلاعاتي از "رابرت لوينسون" كه روز دوشنبه 60 ساله شد ندارد.

رابرت لوينسون آخرين بار 8 مارس سال گذشته در جزيره كيش ايران دیده شد که برای جمع آوري اطلاعات درباره قاچاق سيگار براي يك شركت خصوصي امنيتي به آن جا سفر كرده بود.

همسر لوينسون گفت، وكيل وي 17 فوريه در ايران طي درخواستي از مسئولان محلي خواسته است در باره اين مسئله تحقيقات رسمي را آغاز كنند و وی نیز روز پنجشنبه نیز برای گفتگو با مسئولان وزارت خارجه امريكا درباره تحقيقات جديد به واشنگتن سفر خواهد كرد.

وی افزود، به علت قطع رابطه امريكا با ايران، سفر آزادانه به ايران براي وی بسيار دشوار است.

كريستين لوينسون، درماه دسامبر با پسر و خواهر خود به ايران سفر و با مسئولان ايراني ديدار كرد. به گفته خودش، مسئولان ايراني به وی و همراهانش گفتند كه هيئتي بلندپايه را به كيش فرستاده اند تا درباره همسر وي تحقيق و بررسي كند.

وي تاکید کرد: " آن‌چه آن‌ها به من گفتند ابراز همدردي با خانواده‌ام بود و كار مكتوبی صورت نگرفت. مسئولان ايراني می گفتند كه به جستجوي رابرت لوينسون ادامه خواهند داد چرا که براساس دين خود بايد به همه كمك كنند و نتيجه تحقيقات خود را به من اعلام خواهند كرد."

از بيست و سوم دسامبر كه وي ايران را ترك كرده‌است تاكنون هيچ خبري درباره همسرش از مقامات ایرانی دريافت نكرده‌است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)