تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

افزایش شمار دانشجویان بازداشتی به ۱۸ نفر

منابع دانشجویی در ایران می‌گویند با دستگیری ۵ دانشجوی دیگر در شهرهای مشهد و بوشهر، تعداد دانشجویانی که در روز‌های اخیر از سوی مأموران امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شده‌اند، به ۱۸ نفر رسیده است.

پیشتر ۱۰ دانشجو در مشهد و سه دانشجو در تهران بازداشت شده بودند.

وب‌سایت ادوار‌نیوز ارگان سازمان دانش‌آموختگان ایران اسلامی روز گذشته در گزارش‌های جداگانه‌ای خبر بازداشت این پنج دانشجو را اعلام کرده است.

براساس این گزارش، سه دانشجویی که در ۱۷ تیرماه دستگیر شده‌اند، امیر سرابی، مجتبی عمادپور و بیات هستند که جزئیات بیشتری از دستگیری آنان منتشر نشده‌است.

خانم‌ها انبارکی و خوئینی دو عضو شعبه بوشهر سازمان ادوار تحکیم نیز دانشجویان دیگری هستند که وب‌سایت این سازمان از بازداشت ‌آن‌ها خبر داده است.

این دانشجویان ۱۸ تیرماه سال‌جاری در حال پخش اطلاعیه‌های به مناسبت نهمین سالگرد حادثه کوی دانشگاه تهران از سوی ماموران پلیس و بسیج دستگیر شده‌اند.

این در حالی است که جمعی از فعالان سیاسی، دانشجویی، کارگری، حقوق بشر و زنان ایران و خارج از کشور نیز با صدور بیانیه‌ای به موج جدید بازداشت‌های فعالان مدنی در این کشور اعتراض کرده‌اند.

در بیانیه این فعالان آمده است: «در چند ماه گذشته شاهد وقایعی در خصوص سرکوب و بازداشت گسترده دانشجویان دانشگاه‌های مختلف ایران بوده‌ایم که به جرأت می‌توان گفت در سال‌های اخیر کم نظیر و بی‌سابقه بوده است.»


در همین رابطه:
بازداشت پنج دانشجوی دیگر در مشهد
بازداشت پنج دانشجو در مشهد

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)