تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

بازداشت پنج دانشجو در مشهد

خبرنامه امیرکبیر خبر می‌دهد که دو دانشجوی دانشگاه آزاد مشهد از سوی مقام‌های امنیتی، شبانه دستگیر و به بازداشتگاه منتقل شده‌اند.

نام این دانشجویان سجاد رجبی و محمد میزبان اعلام شده است.

پیش از این منابع دانشجویی از بازداشت توحید دولتشناس، محمد زراعتی و فرزاد حسن‌زاده، سه فعال دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد خبر داده بودند.

آن‌طور که خبرنامه امیرکبیر اعلام کرده، سجاد رجبی در یک «حمله شبانه» توسط ۱۵ مأمور امنیتی در خانه‌اش دستگیر شده است.

منابع دانشجویی احتمال می‌دهند محمد میزبان، دیگر فعال دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد به همراه محمد زراعتی «ربوده» شده باشد.

با بازداشت این دو دانشجو در مشهد، تعداد دانشجویان بازداشت‌شده در روزهای اخیر در این شهر به پنج نفر رسیده است.

این بازداشت‌ها در حالی انجام شده که پیش از آن هیچ احضاریه‌ای به دانشجویان ارسال نشده و اتهام هیچ یک از بازداشت‌شدگان اعلام نشده است.

«کمیته دانشجویی پیگیری بازداشت‌های خودسرانه» در مشهد در اولین اطلاعیه خود اعلام کرده است: «همه بازداشت‌های اخیر را از آن‌جا که در نقض آشکار با موازین حقوق بشری و حتی قوانین جاری ایران است، غیرقانونی» می‌داند.

گفته می‌شود این کمیته از سوی محسن ابوترابی از دانشگاه پیام نور مشهد، سعید اکبری از دانشگاه بیرجند، مهدی قدسی از دانشگاه فردوسی مشهد، محمد میزبان از دانشگاه آزاد مشهد و علی قلی‌زاده از دانشگاه شاهرود، تشکیل شده است.

«کمیته پیگیری بازداشت‌های خودسرانه» اعلام کرده که تا آزادی همه بازداشتی‌ها به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

خبرنامه شیراز ارگان رسانه‌ای دانشجویان دانشگاه این شهر نیز در گزارش جداگانه‌ای از اوضاع شهر مشهد می‌نویسد: «در هفته‌های اخیر حدود هزار نفر از مردم مشهد نیز بازداشت شده‌اند که تعدادی از آن‌ها پس از ضرب و شتم توسط مأموران امنیتی و انتظامی آزاد شده‌اند.»

این بازداشت‌ها پس از آن آغاز شد که ۲۴ خردادماه امسال، جمعی از شهروندان تهران و مشهد در اعتراض به گرانی کالا و خدمات در ایران تجمع اعتراض‌آمیز برپا کردند که در نهایت با دخالت نیروهای پلیس و گاردهای ضد شورش پلیس برخی از آن‌ها دستگیر شدند.

شهر مشهد چند روز بعد شاهد ناآرامی‌های در اعتراض به رشد فزاینده قیمت‌ها شد که با حضور نیرو‌های پلیس و «بازداشت ده‌ها نفر» خاتمه یافت.


در همین رابطه:
سرنوشت نامعلوم ۲۳۰ معترض به گرانی‌ در مشهد

نظرهای خوانندگان

BATEBI dar raft o damesh garm. Zendeh bad mobarezate dakheli vali ba inke khatarate shoma ra nadarim az kharej mobarezeh mikonim. Zendeh bad Iran

-- Nam ، Jul 7, 2008 در ساعت 12:01 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)