تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

سرنوشت نامعلوم ۲۳۰ معترض به گرانی‌ در مشهد

فعالان حقوق‌بشر در ایران می‌گویند از سرنوشت ۲۳۰ نفری که جمعه گذشته (۲۴ خرداد) در اعتراض به موج فزاینده گرانی‌ها در بلوار وکیل‌آباد شهر مشهد دست به تجمع زده و از سوی مقامات امنیت دستگیر شده‌اند، هیچ اطلاعی در دست ندارند.

به‌گفته فعالان حقوق‌بشر، تاکنون نه‌تنها هیچ‌یک از بازداشت‌شدگان این تجمع آزاد نشده‌اند، بلکه هیچ خبری از آنان نیز در دست ندارند.

یک فعال حقوق بشری در شهر مشهد که نخواست نامش فاش شود، به رادیو زمانه گفت: «تاکنون هیچ پیگیری سازماندهی شده‌ای در مورد وضعیت بازداشت شدگان در شهر مشهد انجام نشده است.»

به‌گفته این منبع نزدیک به فعالان حقوق‌بشر، اطلاع‌رسانی ضعیف در این خصوص باعث شده تا «دست نیروهای امنیتی برای هرگونه رفتار غیرقانونی و ادامه بازداشت شهروندان باز گذاشته شود».

براساس این گزارش، آخرین اخبار غیررسمی از درگیری‌های روز جمعه، حکایت از بستری شدن تعدادی از بازداشت‌شدگان زخمی‌شده در این تجمع، در بیمارستان‌های قائم و امام رضا در مشهد دارد.

حال دو تن از مجروحان وخیم گزارش شده است.

جمعه گذشته ۲۴ خرداد ماه سال‌جاری، جمعی از شهروندان تهران و مشهد در اعتراض به گرانی کالا و خدمات در ایران تجمع اعتراض‌آمیز برپا کردند که در نهایت با دخالت نیروهای پلیس و گاردهای ضد شورش پلیس برخی از آنها دستگیر شدند.

رئیس‌کل دادگستری استان تهران یک روز پس از این تجمع اعلام کرد که ۲۰۰ نفر در این تجمع در تهران بازداشت شده‌اند.

از ابتدای سال جدید شمسی بالا رفتن شدید نرخ کالا و خدمات باعث اعتراض مردم ایران شده است و محمود احمدی‌نژاد که در سال ۱۳۸۴ با وعده تقسیم درآمد‌های نفتی به قدرت رسید، تاکنون نتوانسته است رشد نرخ تورم در این کشور را مهار کند.


در همین رابطه:
دستگیری ۲۰۰ معترض به گرانی‌ها، در تهران
تجمع در پارک ملت تهران به خشونت کشید

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)