تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

واکنش لاریجانی به انتقادها از عملکرد مجلس

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که مواضع و سخنان برخی در جمهوری اسلامی در مورد مجلس هشتم هوشمندانه نبوده و در جهت «اهداف دشمن» است.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، آقای لاریجانی که صبح امروز یکشنبه در صحن علنی مجلس سخن می‌گفت، اعلام کرد: «این روزها برخی بیانات هر چند از سر دلسوزی و برخی اقدامات عده‌ای را نسبت به خانه ملت در مجموعه شرایط کشور داهیانه نمی‌پنداریم و این همان چیزی است که دشمنان انتظار می‌کشند.»

آقای لاریجانی به جزئیات بیشتری در این باره اشاره نکرد، اما به نظر می‌رسد مناقشه اخیر قوه قضاییه ایران با مجلس هشتم بر سر دو پرونده عباس پالیزدار و تحقیق و تفحص از این قوه، مد نظر رییس قوه مقننه باشد.

قوه قضاییه ایران در ارتباط با پرونده آقای پالیزدار، سه نماینده محافظه‌کار مجلس هشتم را به دادگاه احضار کرده که در اعتراض به چنین اقدامی، اکثریت نمایندگان مجلیس با صدور بیانیه‌ای آن را اقدام «تلافی‌جویانه» خوانده‌اند.

آقای لاریجانی همچنین با خطاب به «آقایانی» که هویت آن‌ها از سوی رییس مجلس اعلام نشد، گفت: «آقایان بدانند مجلس با مجموعه شرایط کشور با پختگی و فرزانگی گام بر می‌دارد؛ ‌اما محکم و استوار خواهد بود و متوجه است که مطالبات واقعی مردم را از سایر قوا باید پیگیر باشد و در مجموعه قیل و قال‌های حاشیه‌ای، حرکت اصیل خود را فراموش نمی‌کند.»

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پنجم تیرماه با انتشار بیانیه‌ای احضار «سه‌ عضو هیأت تحقیق و تفحص از قوه قضاییه» را که با پرونده عباس پالیزدار مرتبط هستند، اقدامی «تلافی‌جویانه» از سوی مقامات این قوه بر ضد نمایندگان دانسته‌اند.

محمد دهقان نماینده طرقبه، حسن کامران نماینده اصفهان و فاطمه آجرلو نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی، سه عضو کمیته تحقیق و تفحص از قوه قضاییه هستند که به اتهام «معاونت در افشای اسرار نظام» به دادگاه فراخوانده شده‌اند.


در همین رابطه:
اعتراض مجلس هشتم به احضار نمایندگان
مجلس، دستگاه قضایی را به «تلافی‌جویی» متهم کرد

نظرهای خوانندگان

خانه از پای بست ویران است .

-- faranak ، Jul 6, 2008 در ساعت 02:29 PM

در حالیکه لاریجانی که خود نه یک روز در قم زندگی کرده ونه اصلا هرگز از مشکلات مردم شهری که به اصطلاح اورا انتخاب!! کرده اند حرفی میزند دیگر چه انتقادی می توان به این مجلس نمایشی نمود؟؟

-- بدون نام ، Jul 6, 2008 در ساعت 02:29 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)