تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

کشف اسناد هسته‌ای از مخفی‌گاه پالیزدار

قوه قضاییه ایران می‌گوید از مخفی‌گاه عباس پالیزدار و «باند» وی اسناد و مدارک طبقه‌بندی شده نظامی و هسته‌ای کشف کرده است.

هویت ۱۳ همکار آقای پالیزدار که علیرضا جمشیدی سخنگوی قوه قضاییه آنها را «باند» معرفی و بازداشت آنها را تأیید کرده، تاکنون فاش نشده است.

براساس آن‌چه که خبرگزاری‌ها امروز سه‌شنبه از محل کنفرانس خبری آقای جمشیدی گزارش کرده‌اند، «باند پالیزدار» متهم به خروج اسناد نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی از طریق «هک کردن سیستم‌های کامپیوتری» شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای جمشیدی همچنین گفته که سیستم قضایی تمایلی ندارد این پرونده از سوی رسانه‌ها پیگیری شود.

پیشتر اعلام شده بود که تنها ۱۱ تن در ارتباط با پرونده آقای پالیزدار دستگیر شده‌اند.

عباس پالیزدار در جریان یک سخنرانی در دانشگاه همدان، بسیاری از مقامات بلند‌پایه جمهوری اسلامی را به فساد مالی متهم کرده است.

این در حالی است که آقای جمشیدی این اتهامات را رد کرده و می‌افزاید: «اطلاعاتی که باند پالیزدار از شخصیت‌های نظام، مراجع، نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه مطرح کردند، بدور از واقعیات بوده و صحت ندارد.»

خبرگزاری دولتی ایرنا هم به نقل از سخنگوی قوه قضائیه نوشت که اتهاماتی که آقای پالیزدار به برخی از مقامات جمهوری اسلامی منتسب کرده «فقط جنبه اعلامی دارد و به جنبه اثباتی آن توجه نشده است.»

به گفته آقای جمشیدی، «قوه قضاییه هرگز اجازه نمی‌دهد این جریان انحرافی با پنهان کردن خود پشت قوه مقننه، قضائیه و یا مجریه مسیر پرونده را به انحراف بکشاند.»

آن‌طور که مقامات قضایی گزارش کرده‌اند، بخشی از اسنادی که توسط همکاران آقای پالیزدار از مراجع دولتی و قضائی خارج شده‌اند در کارخانه شیر ورامین - متعلق به متهم ردیف اول این پرونده –کشف و ضبط شده است.

جمشیدی همچنین گفت که همکاران آقای پالیزدار قصد داشته‌اند اطلاعات طبقه‌بندی شده را در اختیار عموم مردم قرار دهند.


در همین رابطه:
احضار دو نماینده مرتبط با پرونده پالیزدار
«افشاگری» کیهان در مورد عباس پالیزدار
پیگرد قانونی ۱۱ نفر در ارتباط با پرونده پالیزدار
عباس‌ پالیزدار زندانی شد

نظرهای خوانندگان

"قوه قضاییه ایران می‌گوید از مخفی‌گاه عباس پالیزدار و «باند» وی اسناد و مدارک طبقه‌بندی شده نظامی و هسته‌ای کشف کرده است."

تناقض آشکاری میان سخنان آقای جمشیدی دیده می شود:
ایشان با این سخنان خود به صورت تلویحی حرفهای آقای پالیزدار را تایید می کنند که حرفهای ایشان درباره مقامات بر پایه اسناد محرمانه بوده است از طرف دیگر اتهامات ایشان بر علیه مقامات را رد می کنند
!

-- امین کیا ، Jul 1, 2008 در ساعت 02:18 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)