تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

پیگرد قانونی ۱۱ نفر در ارتباط با پرونده پالیزدار

علیرضا جمشیدی سخنگوی قوه قضاییه ایران اعلام کرد که شش نفر در رابطه با افشاگری در مورد «مفاسد اقتصادی» مسئولان بلندپایه سیاسی و مذهبی کشور، به اتهام نشر اکاذیب دستگیر شده‌اند.

روز ۲۲ خرداد ماه سال‌جاری، عباس پالیزدار یکی از مقامات رده‌میانی جمهوری اسلامی پس از متهم کردن مسئولان سیاسی و مذهبی کشور به فساد اقتصادی دستگیر شد.

وی متهم است که در یک سخنرانی در دانشگاه همدان در غرب ایران، ۴۴ مسئول ارشد جمهوری اسلامی را متهم به فساد مالی کرده است که در میان آن‌ها نام ۹ روحانی بلند‌پایه دیده می‌شود.

پیشتر قوه‌قضائیه ایران اعلام کرده بود که آقای پالیزدار به علت داشتن شاکی خصوصی بازداشت و راهی زندان شده است.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، آقای جمشیدی که امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت بدون ذکر نام افرادی که در رابطه با پرونده پالیزدار بازداشت‌ شده‌اند، گفت:‌ «تاکنون حکم بازداشت ۱۱ نفر در ارتباط با پرونده پالیزدار صادر شده که ۶ نفر از آنان بازداشت شده‌اند.»

به‌گفته جمشیدی شش نفر دستگیر شده که برخی از آنها مناصب دولتی داشته‌اند به کمک به پالیزدار متهم شده‌اند که خود به توهین به مسئولان و نشر اکاذیب متهم است.

به‌گزارش ایرنا، جمشیدی در ادامه افزود: «متهم پرونده به اتهام توهین و اهانت علیه مسئولین، پخش شایعه و نشر اکاذیب و سوء استفاده با شکایت مدعی العموم و شکایت شاکی خصوصی بازداشت و تحت تعقیب قرار گرفته است.»

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد:‌«در تحقیقات اولیه مشخص شد وی و تعدادی از همدستانش با نفوذ در برخی ارگان‌ها اسناد طبقه‌بندی شده و سایر اسناد را از سیستم‌های دولتی خارج کردند و چند هزار نسخه از این اوراق را در مکان‌های مختلف مخفی کرده است.»

عباس پالیزدار که در محافل داخل ایران به عنوان یکی از متحدین نزدیک محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری ایران شناخته می‌شود، در یک سخنرانی در دانشگاه بوعلی شهر همدان، ۴۴ نفر از اعضای برجسته جمهوری اسلامی را به فساد مالی متهم کرد که در میان آنها نام چند روحانی بلندپایه نیز دیده می‌شود.

برخی روزنامه‌های ایران به این افشاگری بدون ذکر اسامی اشاره کردند، اما پایگاه‌های خبری اینترنتی ایران این مسئله را پوشش وسیع‌تری دادند.

وی بسیاری از مخالفان رئیس‌جمهور در اردوی محافظه‌کاران را که برخی از آنها متحدان سابق احمدی‌نژاد هستند به بهره‌برداری از ثروت این کشور برای منافع خود متهم کرد و گفته که منابع طبیعی ایران از قبیل الوار در منطقه خزر غارت شده‌اند و کارخانه‌ها با قیمت‌های پایه به افراد داخلی جمهوری اسلامی فروخته شده ‌است.


در همین رابطه:
چرا سخنان پالیزدار تکذیب نمی‌شود؟
عباس‌ پالیزدار زندانی شد

نظرهای خوانندگان

این نوع مفاسد تنها بخشی از افتضاح خانواده های حاکم بر ایران است، در خراسان جناب ... به سلطان خراسان معروف هستند. اگر مفاسد ایشان بررسی می شد، پای ... نیز باید در مفاسد اقتصادی به میان می آمد...

-- پارسا ، Jun 17, 2008 در ساعت 12:14 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)