تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

برکناری معاون دانشجویی دانشگاه زنجان

در چهامین روز از تجمع دانشجویان دانشگاه زنجان در اعتراض به یک «رسوایی اخلاقی»، رئیس‌ این دانشگاه از دانشجویان عذرخواهی و وزارت علوم فرد متهم را از مقام خود برکنار کرد.

خبرنامه امیرکبیر که اخبار دانشجویی در ایران را پوشش می‌دهد، یکشنبه هفته‌جاری اعلام کرده بود که معاون امور دانشجویی دانشگاه زنجان قصد داشته است به زور به یکی از دختران دانشجو تجاوز کند که با اطلاع دانشجویان، وی در عملی کردن اقدام خود ناکام مانده است.

به گزارش امروز سه‌شنبه خبرگزاری‌ها، وزارت علوم و تحقیقات و فن‌آوری در واکنش به اعتراض دانشجویان به این «رسوایی اخلاقی» اعلام کرد: «به دنبال اتفاق رخ داده، مسئول مربوطه در همان روز اول از مسئولیت کنار گذاشته شده است.»

خبرگزاری ایسنا هم در گزارشی نوشت که رئیس دانشگاه زنجان با حضور در جمع دانشجویان با عذرخواهی از دانشجویان بابت «هتک حرمت دانشجو و دانشگاه» اعلام کرده است که امتحانات هفته‌جاری این دانشگاه لغو شده است.

براساس این گزارش، آقای نداف به دانشجویان متحصن گفته است: «از خدا و شما دانشجویان عذر می‌خواهم و امیدوار هستم که با حمایت شما و حمایت همه اقشار دانشگاه مانع از تکرار این‌گونه اتفاقات شویم.»

این در حالی است که خبرگزاری ایسنا گزارش می‌دهد که جمعی از اعضای شورای متحصنین دانشگاه زنجان نیز با صدور اطلاعیه‌ای پایان تحصن دانشجویان را با «برکناری مقام خاطی» و عذرخواهی رئیس دانشگاه پایان یافته اعلام کرده‌اند.

این دومین‌بار در دو ماه گذشته بود که دانشجویان دانشگاه‌‌های ایران در اعتراض به تعرض مقامات دانشگاه به دختران دانشجو، اقدام به برپایی تجمع می‌کردند.

پیش از این، نوزدهم اردیبهشت‌ماه سال گذشته نزدیک به ۲۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه رازی در اعتراض به تعرض معاون حراست به یکی از دانشجویان دختر تجمع و خواستار برخورد با مسئولان حراست شده بودند.


در همین رابطه:
تجمع در دانشگاه زنجان در اعتراض به «تعرض به یک دختر دانشجو»

نظرهای خوانندگان

تکلیف بقیه مسئولین دانشگاهها که همین کثافت کاری ها را می کنند ولی بر شانسی نمی آورند تا با چنین شیر دختری مواجه شوند چیست ؟ آخر از ... مگر بهتر از این هم تراوش می کند؟

-- پیروز ، Jun 18, 2008 در ساعت 12:14 PM

کار از این حرفها گذشته بنظر من بهتر است ابتدا جمهوری اسلامی و سپس اسلام از ایران استعفا دهند واگر نه لغو حکم میشوند .

-- پیروز ، Jun 18, 2008 در ساعت 12:14 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)