تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تجمع در دانشگاه زنجان در اعتراض به «تعرض به یک دختر دانشجو»

دانشجویان دانشگاه زنجان، در اعتراض به آن چه که تعرض معاون امور دانشجویی این دانشگاه به یک دختر دانشجو اعلام شده، تجمع اعتراض‌آمیز برپا کرده‌اند.

این دومین بار در دو ماه گذشته است که دانشجویان دانشگاه‌‌های ایران در اعتراض به تعرض مقامات دانشگاه به دختران دانشجو، اقدام به برپایی تجمع می‌کنند.

پیش‌تر دانشجویان دانشگاه سهند تبریز در اعتراض به نحوه برخورد مسئولان حراست این دانشگاه با سه دختر دانشجو تجمعی مشابه برپا کرده بودند.

«خبرنامه امیرکبیر» که اخبار دانشجویی در ایران را پوشش می‌دهد، امروز یکشنبه با اعلام این خبر نوشته است که معاون امور دانشجویی دانشگاه زنجان قصد داشته است به زور به یکی از دختران دانشجو تجاوز کند که با اطلاع دانشجویان، وی در عملی کردن اقدام خود ناکام مانده است.

منابع دانشجویی اعلام کرده‌اند وی از اساتید گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه زنجان و معاون دانشجویی دانشگاه زنجان است و هفته گذشته در مقام دبیر هیأت نظارت این دانشگاه، حکم انحلال انجمن اسلامی این دانشگاه را صادر کرده است.

تجمع‌کنندگان که شمار آن‌ها در حدود سه هزار نفر تخمین زده می‌شود، خواستار استعفای رییس دانشگاه و معاون دانشجویی این دانشگاه هستند.

بر اساس این گزارش، درخواست برقراری ارتباط نامشروع این استاد دانشگاه با یکی از دختران دانشجوی دانشگاه زنجان، زمانی افشا می‌شود که وی با وعده‌ی وساطت به منظور جلوگیری از اخراج نامبرده قصد تجاوز به وی را داشته است.

آن طور که خبرنامه امیرکبیر اعلام کرده است، دانشجویان دانشگاه زنجان از صحنه سوء ‌استفاده جنسی این استاد دانشگاه فیلم مستندی در اختیار دارند.

روابط عمومی دفتر تحکیم وحدت نیز با صدور اطلاعیه‌ای این رفتار استاد دانشگاه را محکوم کرده و خواستار عذرخواهی وزیر علوم از جامعه دانشگاهی شده است.

پیش از این، نوزدهم اردیبهشت‌ماه سال گذشته نزدیک به ۲۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه رازی در اعتراض به تعرض معاون حراست به یکی از دانشجویان دختر تجمع کردند و خواستار برخورد با مسئولان حراست شدند.

دانشجویان در آن زمان اعلام کردند که معاون حراست دانشگاه با «سوء استفاده» از مقام خود و پرونده‌سازی برای یک دختر دانشجو، وی را مجبور به برآورده کردن خواسته‌های جنسی خود کرده است.


در همین رابطه:
تحقق خواسته‌های دانشجویان متحصن سهند

نظرهای خوانندگان

حالا خوبه كه ليست اين مسئولين را امام زمان امضاء مي كند و الگويشان در سازمان ملل هاله نور مي بيند . تصورش را بكنيد اگر مورد تأ ئيد امام زمان نبودند ديگر چقدر خباثت از خود نشان مي دادند!! اللهم عجل فرجه

-- راميني ، Jun 15, 2008 در ساعت 04:00 PM

اگه برای نزدیکترین دوستم چنین اتفاقی نیافتاده بود (اونهم در تهران!) باور نمی کردم اما میدونم که حقیقت داره.

-- بدون نام ، Jun 15, 2008 در ساعت 04:00 PM

موردی شبیه به این هم چند سال پیش میان یک دختر دانشجو و یکی از اساتید گروه آلمانی دانشگاه تهران اتفاق افتاد. اما چون خانم مربوطه از فرزندان حضرات بود، قضیه را ماست مالی کردند!!!

-- افشین ، Jun 15, 2008 در ساعت 04:00 PM

Aghaye afshin, in do mozou hich rabti ba ham nadarand. Jariane zanjan zolm o zourgouyist

-- Nam ، Jun 16, 2008 در ساعت 04:00 PM

او عامل اصلی بسته شدن جمعیت اسلامی دانشجویان ترک و اخراج دبیر آن جمعیت از دانشگاه زنجان بود.

-- omid eslami ، Jun 16, 2008 در ساعت 04:00 PM

عذر خواهی که دردی رو دوا نمیکنه باید بذارن برن همشون باید بذارن برن این .... که ایرانی نیستند
باید از نو ایران را ساخت(یکی برای همه همه برای ایران
همه چیز دست نسل جوونه
فریدون فرخ فرشته نبود
زمشک و ز عنبر سرشته نبود
به دادو دهش یافت این نیکویی
تو دادو دهش کن فریدون تویی

-- شادمهر ، Jun 16, 2008 در ساعت 04:00 PM

با فرض درست بودن اين قضيه و اتهامي که به دکتر ... وارد است ، چگونه است که گروهي که خود مروج اين گونه آزادي ها و بي بند و باريها در دانشگاه بوده و هستند و هر بار به يک بهانه ، از لغو مجوز يک نشريه گرفته تا دفاع از حقوق زنان و... از مفاسد مختلف در دانشگاه که بارزتريين آن ها بد حجابي و چه بسا بي حجابي و روابط بي حد و حصر دختران و پسران ... در دانشگاه است دفاع نموده و زماني که صحبت از مبارزه با اين مفاسد به ميان مي آيد ، تاب نياورده و فرياد مخالفت بلند مي کنند . اما امروز خود داعيه دار دفاع از دانشجوي بي پناه که بسيار بعيد است ، شده اند. بر هر کسي واضح و مبرهن است که همين مفاسد زمينه ساز و به وجود آورنده ي چنين مسائلي است، اما چگونه است که از آن مفاسد حمايت کرده و به اعتراض به اين مفسده روي آورده اند .خود جاي سوال دارد ؟ اما نکته ي ديگري که مهم است از آب گل آلود ماهي گرفتن اين گروه بوده که در فضاي ملتهب دانشگاه در چنين روزهايي بدون هيچ ارتباطي موضوع لغو مجوز انجمن اسلامي دانشگاه را به پيش کشيده و در جهت استفاده ي ابزاري از دانشجويان، موضوعات انحرافي و ادعاهاي کاذب خود را به عنوان خواست دانشجويان مطرح نموده . سعي در رسيدن به اهداف خود رادارند. در پايان نکته اي بسيار اهميت دارد قضاوت عادلانه در مورد اين موضوع به دور از هر گونه حاشيه سازي و مبتني بر حقيقت موضوع مي باشد نه آنچه که به ما نماياندند. والسلام علي من الطبع الهدي

-- بدون نام ، Jun 16, 2008 در ساعت 04:00 PM

وقتی که انتصاب جایگزین انتخاب می شود و امور کشور را به دست هر نااهلی می سپارند دیگر نه ثروت های آن مملکت در امان است و نه مردم . عجبا که باد به غبغب می اندازند و فریاد حکومت عدل علی را می زنند. در ضمن باید به شجاعت آن دختری که این ظلم بر او رفته آفرین گفت که با همه بی عدالتی که متاسفانه در فرهنگ ما در این نوع موارد به قربانیان آن جنایات می شود باز هم به افشاء این عمل کریه این مترسک دانشگاه کرده است. باید به فرزندان خودمان بیاموزیم که قربانی شدن خجالت ندارد و متهم است که باید شرم کند و تا موقعی که قربانی صدایش در نیاید این جانیان باز هم قربانی می گیرند و دوستی دیگر باید این زجر و شکنجه را تحمل کند.

-- داریوش ، Jun 16, 2008 در ساعت 04:00 PM

آقایی که اسمت رو هم ننوشته‌ای
اولاً آسمون و ریسمون رو به هم نباف. بین روابط شخصی ارادی با تلاش برای تجاوز، تعرض و تعدی با سوء استفاده از پست مقام، فرسنگ‌ها فاصله است.
دوم این‌که بد نیست یک خرده عربی‌ات رو تقویت کنی. اون جمله‌ای که نوشته‌آی، غلطه. درستش اینه: «والسلام علی من اتبع الهدی» یعنی سلام بر کسی که راه هدایت را دنبال کند و مطمئن باش اگر نمی‌تونی بین تجاوز به عنف و روابط دوستانه تفاوت بگذاری، قطعاً راه هدایت رو داری اشتباه طی می‌کنی

-- نکته بین ، Jun 16, 2008 در ساعت 04:00 PM

آقای نکته بین به نکته ی بسیار قشنگی اشاره کردی! آونایی که می خوان قلمبه سلمبه حرف بزنن عین طبل تو خالی می مونن! نمونه ش همین آقای بی نام! واقعا متاسفم برات که فرق بین تعرض و روابط دوستانه رو بلد نیستی! چیزی که اعصاب منو به هم ریخته اینه که سال پیش وقتی استاد 80 ساله ی دانشگاه تهران موهای یه دختر محجبه رو لمس کرده بود همه ی این برادران بسیجی مون تو سرتاسر ایران (مخصوصاً تهران) سینه می زدنو خود زنی می کردن که ای وای فلانی رو اخراج کنین ای وای فلان کنین بهمان کنین!! ولی فقط یه جستجو تو گوگل در باره ی این موضوع انجام بدین! 40% سایت هایی که میاره فیلترن! بقیه هم اکثرا قضیه رو ماست مالی کردن! مثلا رجا نیوز و فارس نیوز! خنده داره مطالبی که نوشتن! واقعا متاسفم!!

-- نوید (یه پلی تکنیکی!) ، Jun 17, 2008 در ساعت 04:00 PM

با سلام ،بهتر بود برابر مقررات بدون جنجال وغوغا به بدترين شكل تنبيه يا مجازات مي شد. اين حركات فرصت به فرصت طلبان داده وحتي باعث آبروريزي بيشتر دانشجو وخانواده مي شود. چون از يك طرف مسئله شخصي تلقي مي شود.مجرم بايد جرم بكشد اين همه هياهو مناسب نيست.

-- علي ، Jun 17, 2008 در ساعت 04:00 PM

emam khomeini tu vasiat nameash gofte bud ke zamani in enghelab az ham mipashe ke har kas be fekre khodesh bashe

-- alone ، Jun 17, 2008 در ساعت 04:00 PM

وای به روزی که برون افتد راز...حکومتی که بر مبنای دروغ و تزویر شکل گرفته نمی توان از کارگزاراش توقع شرافت و پاکی داشت. این آقایان از اسلامی سخن می گویند که فرسنگ ها از آن فاصله دارند. وقتی که به علی (ع) خبر دادند زن یهودی مرد اذیت و آزار قرار گرفته وخلخال از پای او ربودند آن حضرت چنان برآشفته شد و به اطرافیان فرمود این خبر آن قدرسخت است که اگر کسی از شنیدن آن دق کند جای ملامت نیست حال ببینید مدعیان دروغگو در رابطه با این خبرچه می کنند حتما همان کاری را خواهند کرد که قبلا باقاتلین خانم بنی یعقوب .و ... سایرین انجام دادند. این جانب دست دانشجویان عزیزی که در دفاع آن خواهر مظلوم برخاستند می بوسم و آرزوی موفقیت دارم

-- ابراهیم ملکی ، Jun 17, 2008 در ساعت 04:00 PM

این همون اسلام ناب محمدیه که آقایان ازش صحبت می کنند.صد آفرین به اون دختر دانشجویی که شجاعت این کار رو داشت، مرحباو جدا باید از این دختر یاد بگیریم تا روزیکه چهره ی واقعی این شیطان های فرشته نما بر همگان فاش شود.به امید آنروز

-- بدون نام ، Jun 17, 2008 در ساعت 04:00 PM

همچی خبری خبر جدیدی نبود

همه جا همین خبره ...

هر کی نمره اورده اهن..

هرکی نیاورده ....!!!!!!

-- JONAR ، Jun 18, 2008 در ساعت 04:00 PM

من می خوام به غیرت و همت بچه های زنجان
آفرین بگم.بچه ها ما با شماییم.

-- م.س ، Jun 18, 2008 در ساعت 04:00 PM

واقعیت این است که نه زوری در میان بوده و نه نه چیز دیگری، دختره خودش مشکلداره و همینطور در آستانه ی اخراج به سبب مشروطی متوالی . این بلوتوسی که در دست هست هیچ چیزی را اثبات نمی کند.جالب این است که در بیانیه انجمن اسلامی آمده بود که هویت دختر نباید فاش شود!! پیشفرض این حرف این است که دختره بی گناه است.از کجا معلوم هیچ دلیلی وجود ندارد.

-- حمیدرضا ، Jun 18, 2008 در ساعت 04:00 PM

آقا ... اين كليپ پخش شده هم مشكوك مي زنه فكر كنم اين دختر با اين چند نفر همدستي كرده اين معاون دانشجويي بنده خدا رو بي آبرو كنن چند وقت پيش در دانشگاهي يك دختر اخراجي واسه يكي از اساتيد همين نقشه رو كشيده بود كه استاده تيز بازي در آورد فهميد

-- ممل ، Jun 19, 2008 در ساعت 04:00 PM

اي بابا اون استاد استاد درس ادبيات فارسي بوده!

و با يه نگاه به صفحه حوادث روزنامه ها ميشه ديد كه ديگه تجاوز داره جزئي از ادب ايراني و فارسي زبانان ميشه!!!!!!

اون استاد هم ميخواسته در همه زمينه هاي ادب فارسي پيشرو باشه!

به نظر من بهرين راه حل اخته كردن طرف است (بدون هر گونه گذشت)

-- امير ، Jun 20, 2008 در ساعت 04:00 PM

به دانشجویان زنجان خسته نباشید می گم و بهشون می گم که تنها نیستن

-- بدون نام ، Jun 20, 2008 در ساعت 04:00 PM

لغزش برای همه است دعا كنیم در آینده چنین حوادث ناخوشایند تكرار نشود.چون آدم نزد خانواده اش احساس بدی بدست می آورد.مخصوصا پدرومادرانی كه دانشجو دارند

-- خدایا لحظه ای ما را بحال خود وا مگذار ، Jun 21, 2008 در ساعت 04:00 PM

لغزش برای همه است دعا كنیم در آینده چنین حوادث ناخوشایند تكرار نشود.چون آدم نزد خانواده اش احساس بدی بدست می آورد.مخصوصا پدرومادرانی كه دانشجو دارند

-- خدایا لحظه ای ما را بحال خود وا مگذار ، Jun 21, 2008 در ساعت 04:00 PM

من هم خبر و هم نظرات را خواندم و واقعا به حال این مردم افسوس خوردم. آیا مگر شما از واقعیت ماجرا خبر دارید که این گونه محکوم می کنید. شما بدتر از آنهایید که این عمل را به آنها منتسب می کنند. شما آب پیدا نمی کنید وگرنه شناگر ماهری هستید. این ماجرا به نظر من توطئه‌ی دانشجوها برای لغو کردن امتحانات بود. دختر خانومی هم که کاندید شده این سناریو رو بازی کنه یک انسان عادی نیست... گیرم که معاون دانشجویی آدم باتقوایی نبوده. ولی این دختر خانوم با علم به این موضوع به راحتی توانست ضمن تحقق آرزوی دانشجویان جهت لغو امتحانات، با معاون دانشجویی هم تسویه حساب کند. باید ببینیم که چه کینه ای از اون بخت برگشته داشته که این جوری آبروی اون رو برده. ای کاش می شد اون دختر رو تا آخر زندگی زیر نظر گرفت تا ببینیم که به خاطر این آبرو ریزی که انجام داد، خدا باهاش چه معامله ای می کنه. فکر نکنم بتونه عاقبت به خیر زندگی کنه.

-- ایرانی ، Jun 22, 2008 در ساعت 04:00 PM

حرف زیادی زدن که کاری از پیش نم یبره اولا وقتی از ماجرا کاملا باخبر نیستیم و اطمینان نداریم (جمیعا) نظر ندیم ثانیا این مسائل حقوقی است نه احساسی باید ریشه یابی کرد رو هوا سخن نگفت در ضمن این مسائل کاملا موافق با مخالفان این مملکته اونایی که این مسائل رو قانون می کنن.
از خودم و تمامی سرورانم می خوام که در خور شأن دانشجویان پیرو امام حسین(ع) در امر به معروف و نهی از منکر بکوشیم

-- بهشتی ، Jun 25, 2008 در ساعت 04:00 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)