تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تحقق خواسته‌های دانشجویان متحصن سهند

تحصن و اعتصاب غذای دانشجویان دانشگاه سهند تبریز، امروز (چهارشنبه) ساعت شش صبح، با توافق مسئولان دانشگاه با اکثر خواسته‌های داشجویان به پایان رسید.

بنا به گفته یکی از دانشجویان شرکت‌کننده در تحصن به رادیو زمانه، پس از یک جلسه طولانی گفت‌وگو که از شامگاه سه‌شنبه تا صبح چهارشنبه بین جمع منتخب دانشجویان و مسئولان دانشگاه برگزار شد، رییس دانشگاه با اکثر خواست‌های دانشجویان از جمله بررسی مجدد احکام کمیته‌های انضباطی، عدم تقسیم جنسیتی در دانشگاه، رفع محدودیت از تشکل‌های دانشجویی و عذرخواهی مسئولان از برخوردهای گذشته موافقت کرد و تحصن خاتمه یافت.

تحصن دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند تبریز هفت روز ادامه داشت و ۳۴ نفر از شرکت‌کنندگان در تحصن به مدت پنج روز دست به اعتصاب غذا زدند که حال تعدادی از آن‌ها به وخامت گرایید و به بیمارستان منتقل شدند.

این تحصن از آن‌جا آغاز شد که هفته گذشته مسئولان حراست دانشگاه سهند تبریز در اقدامی «نامتعارف» اقدام به نصب نام دانشجویان دختر «بدحجاب» در تابلوی اعلانات این دانشگاه کردند تا آنان را تنبیه کرده باشند.

تحصن دانشجویان دانشگاه سهند در حالی با تحقق خواسته‌هایشان به پایان رسید که چندی پیش دانشجویان دانشگاه امیر‌کبیر نیز در اعتراض به محکومیت سه نفر از دانشجویان این دانشگاه، احسان منصوری، مجید توکلی و احمد قصابان که به تازگی به ۲۲ تا ۳۰ ماه زندان قطعی محکوم شده‌اند، تجمع کردند.

در دو سال گذشته دانشگاه‌های مختلف ایران در اعتراض به بازداشت فعالان دانشجو و محدودیت‌های آزادی بیان، صحنه برگزاری چند تظاهرات بوده است.

در همین رابطه:
اعتصاب غذا، هشت دانشجو را راهی بیمارستان کرد>

نظرهای خوانندگان

این پیروزی را به همه دانشجویان آزاد اندیش دانشگاه سهند تبریک می گویم

-- مهدی ، Apr 30, 2008 در ساعت 06:02 PM

یار دبستانی من "دهانت را می بویند مبادا..." بوی اندیشیدن دهد.

-- زهرا ، Apr 30, 2008 در ساعت 06:02 PM

دانشجویان سایر دانشگاهها باید با استفاده از تجربه این حرکت و بررسی کامل آن موفقیت را ثجربه کنند.و از هرز رفتن نیرو های غیر متمرکز جلوگیری کنند.

-- jahanyar ، May 1, 2008 در ساعت 06:02 PM

تبریک:)

-- بدون نام ، May 1, 2008 در ساعت 06:02 PM

به این میگن تبریز

-- بدون نام ، May 1, 2008 در ساعت 06:02 PM

در جريان مشروطه هم تبريز به جانمان رسيد. پاينده تبريز!

-- رضا، از شيراز ، May 2, 2008 در ساعت 06:02 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)