تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

رد ادعای کشف بمب در نزدیکی محل اقامت سفیر عراق

وزارت امورخارجه و پلیس ایران ادعاهای سفیر عراق را درباره پیدا شدن بمب در نزدیکی محل سکونت وی رد کردند.

محمد مجید‌الشیخ سفیر عراق در ایران پیشتر گفته بود بسته‌ای حاوی مواد منفجره در مقابل محل سکونت وی پیدا شده است.

این درحالی است که سخنگوی پلیس ایران در گفتگو با خبرگزاری فارس گفت که این بسته تنها حاوی مواد اکواریوم بود و هیچ ماده منفجره‌ای در داخل آن نبوده است.

به گفته سرهنگ مهدی احمدی، پلیس هیچ‌گونه بمبی را در این محل کشف و خنثی نکرده است. وزارت امورخارجه ایران نیز این گزارش را تأیید کرده است.

این برای دومین‌بار طی دو‌هفته گذشته است که ایران اعلام می‌کند بمب‌گذاری در شهر تهران شایعه‌ای بیش نبوده است.

پیشتر در ۷ خرداد ماه سال‌جاری با تلفن یک فرد ناشناس مبنی بر بمب‌گذاری در ساختمان شماره دو وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تهران، این ساختمان و کلاس‌های درس دانشکده برق دانشگاه خواجه‌نصیر طوسی تخلیه شده بود.

بعد‌ها از سوی مقامات پلیس و این وزارتخانه اعلام شد که بمبی در این ساختمان کشف و خنثی نشده است.

پس از وقوع انفجاری قوی در یک حسینیه در شیراز که منجر به کشته شدن ۱۳ نفر و زخمی شدن ۲۰۰ تن دیگر شده، انفجاری دیگر در غرب تهران در شش خرداد ماه باعث شده است تا شایعاتی دیگری مبنی بر بمب‌گذاری در نقاط دیگر شهر تهران در هفته‌های اخیر گسترش یابد.

این در حالی است که در اردیبهشت ماه همین سال، مقام‌های امنیتی جمهوری اسلامی از بازداشت ۱۵ نفر در ارتباط با انفجار شیراز خبر دادند.

به‌گفته این مقامات، آن‌ها قصد داشته‌اند عملیات‌های تروریستی در کنسولگری روسیه در شهر رشت، نمایشگاه کتاب و چند مکان عمومی انجام دهند.

ایران، آمریکا و اسرائیل را متهم کرده است که در آموزش عوامل انفجار شیراز دست داشته‌اند و اعتراض رسمی خود را به آمریکا از طریق سفارت سوئیس در تهران که دفتر حافظ منافع آمریکا نیز هست به این کشور اعلام کرده است.


در همین رابطه:
انفجار بمب در غرب تهران تأیید شد
بررسی ادعای بمب‌گذاری در ساختمان وزارت ارتباطات
بمب‌گذاری، عامل انفجار شیراز بوده است

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)