تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

حمایت کانون نویسندگان از فعالان اجتماعی

کانون نویسندگان ایران در بیانیه‌ای با محکوم کردن برخوردهای صورت گرفته با فعالان عرصه‌های مختلف اجتماعی اعلام کرد که براساس منشور خود، از فعالیت این جریان‌های اجتماعی حمایت می‌کند.

در این بیانیه که در برخی از سایت‌های اینترنتی منتشر شده، آمده است که فعالان عرصه‌های مختلف اجتماعی همچنان در معرض سرکوب، دستگیری و زندان قرار دارند.

این دومین بیانیه کانون نویسندگان در سال‌جاری است که به انتقاد از محدودیت‌های جمهوری‌ اسلامی برای فعالان اجتماعی می‌پردازد.

پیشتر این کانون در ۳۱ فروردین‌ماه سال‌جاری با صدور بیانیه‌ای از نامه ناشران ایران در «انتقاد از وضعیت نشر» در این کشور، حمایت کرده بود.

اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران ۱۵ فروردین با انتشار نامه‌ای به وزیر ‌فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواستار چاره‌جویی در مورد کتاب‌های معطل‌مانده ناشران در اداره کتاب شده بودند.

در بیانیه اخیر این کانون، همچنین به ضرب و شتم کارگران کارخانه نیشکر هفت‌تپه و صدور احکام سنگین برای چندتن از فعالان زن اعتراض شده است.

قوه‌قضاییه ایران در چند ماه گذشته بیش از شش تن از فعالان کمپین یک میلیون امضاء را به حبس و شلاق محکوم کرده است.

نهاد‌های فعال در حقوق‌بشر پیش از این با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای به این احکام اعتراض کرده بودند.

در بخش دیگری از بیانیه کانون نویسندگان ایران همچنین به خاطر «پیروزی‌های به دست آمده در برخی از این عرصه‌ها» از سوی فعالان عرصه اجتماعی اظهار شادمانی شده است.

روز گذشته دانشجویان دانشگاه تربیت‌معلم تهران پس از ۱۱ روز تحصن توانستند مسئولان دانشگاه را به تحقق خواسته‌های صنفی خود وادار کنند.


در همین رابطه:
انتقاد کانون نویسندگان ایران از وضعیت نشر
کانون نویسندگان خواستار روشن شدن پرونده قتلهای زنجیره ای شد

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)