تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

انتقاد کانون نویسندگان ایران از وضعیت نشر

کانون نویسندگان ایران با صدور بیانیه‌ای از نامه اخیر ناشران ایران در «انتقاد از وضعیت نشر» در این کشور، حمایت کرد.

اتحادیه ناشران وکتاب‌فروشان تهران روز ۱۵ فروردین با انتشار نامه‌ای به وزیر ‌فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواستار چاره‌جویی در مورد کتاب‌های معطل‌مانده ناشران در اداره کتاب شده بود.

در بیانیه این کانون که در برخی از سایت‌های خبری انتشار یافته، آمده است: کانون نویسندگان ایران از اعتراض اتحادیه‌ ناشران و کتاب‌فروشان پشتیبانی می‌‌کند.

کانون‌نویسندگان، همچنین در این بیانیه متولیان وزارت ارشادِ جمهوری اسلامی را «از عاملان اصلی سانسور و حذف فرهنگی» دانسته‌ است.

متن کامل بیانیه را بخوانید

اتحادیه ناشران در نامه خود به وزارت ارشاد با اشاره به لطمات مادی و معنوی وارده این مشکلات به ناشران ایرانی، پیشنهاد کرده‌اند «هیأتی سه یا پنج نفره با اختیارات تام» زیر نظر وزیر ارشاد تشکیل شود تا ناشران «خسارت‌دیده و شاکی» بتوانند «بدون هراس از هیچ‌گونه تبعات منفی»، مشکلات مشخص و موردی خود را با این هیأت در میان بگذارند.

این درحالی است که در بیانیه روز سه‌شنبه کانون نویسندگان آمده است: ما پدیدآورندگان آثار فرهنگی، در پی‌کوشش‌های پیگیرانه‌ چهل‌ساله‌ اخیر، هم‌چنان خواهان لغو هر گونه سانسور در همه‌ عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هستیم.

وب‌سایت کانون نویسنگان
کانون نویسندگان در ویکی‌پدیا

کانون نویسندگان همچنین در با صدور بیانیه جداگانه‌ای ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره فریدون آدمیت، می‌نویسد: در روزگاری که گزمگان فرهنگی جز جعل و قلب و تحریف تاریخ معاصر ما وظیفه‌ای برای خود نمی‌‌شناسند، نوشته‌های او حکم نسیمی تازه داشت که بر هوای خفه تاریخ‌نگاری ایران وزیدن گرفت.

فریدون آدمیت مورخ و محقق تاریخ مشروطه ایران بعد از تحمل یک دوره کسالت و بستری شدن ناشی از بیماری گوارشی روز 10 فروردین در بیمارستان پلی کلینیک تهران درگذشت.

در همین رابطه
انتقاد ناشران ایرانی از وضعیت مجوز نشر

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)