تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

انتقاد احمدی‌نژاد از اروپا درخصوص اسرائیل

اجلاس سازمان خواروبار جهانی (فائو) نیز صحنه حمله لفظی رئیس‌جمهور ایران به اسرائیل بود.

محمود احمدی‌نژاد در رم و در دومین حمله لفظی‌اش علیه اسرائیل در چند روز اخیر، گفت که اروپا سنگینی بار هزینه‌های سیاسی و اقتصادی این «رژیم جعلی» را به دوش می‌کشد.

وب‌سایت اینترنتی العربیه به نقل از خبرگزاری فرانسه از رم، با انتشار اظهارات آقای احمدی‌نژاد به نقل از وی نوشت که معتقد است مردم جهان با سخنان ضد اسرائیلی وی موافق هستند.

احمدی‌نژاد که برای شرکت در اجلاس سازمان خواروبار و کشاورزی(فائو) در رم به سر می برد، توضیح بیشتری درباره سخنانش نداد.


رئیس‌جمهور ایران در اجلاس سازمان خواروبار جهانی نیز به اسرائیل حمله کرد

سفر وی به رم با خشم گروه‌های یهودی و گروه‌های دیگر همراه شده است.

دولت ایتالیا نیز پس از گذشت چند ساعت از سخنان ضد اسرائیلی احمدی‌نژاد، به این سخنان واکنش نشان داد.

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، ایناسیو لا روسا وزیر دفاع ایتالیا اعلام کرد که اظهارات رئیس‌جمهور ایران موجب نگرانی جدی مقامات این کشور شده‌است.

لا روسا گفت:‌ «معتقدم لحنی که احمدی‌نژاد علیه اسرائیل یک کشور عضو سازمان ملل متحد استفاده می‌کند و رد درد و رنج های دسته‌ای از مردم، مغایر با تاریخ و احساسات مشترک ماست.»

مقامات ایتالیایی اعلام کردند هیچ نشستی میان سیلویو برلوسکنی نخست‌وزیر ایتالیا و احمدی‌نژاد که قرار است بعدازظهر امروز رم را ترک کند، برنامه‌ریزی نشده‌است.

راه‌کارهای توزیع عادلانه غذا
آقای احمدی‌نژاد که پیش از ترک تهران اعلام کرده بود راه کار‌های روشنی برای توزع عادلانه غذا در جهان دارد، در سخنرانی خود در اجلاس فائو به تشریح این راه‌کار‌ها پرداخت.

براساس آنچه خبرگزاری ایرنا اعلام کرده‌است، رئیس‌جمهور ایران شش پیشنهاد مشخص برای بهبود وضعیت غذا در جهان ارائه کرده‌است.

براین اساس، تشکیل یک نهاد مستقل و قدرتمند برای تنظیم عادلانه بازار مواد غذایی، اختصاص سهمی از هزینه‌های نظامی کشور‌ها به‌منظور بهبود تولید مواد غذایی و یارانه غذا برای فقیران، مسئولیت‌پذیری کشور‌ها در قبال تحولات جهانی و مشارکت در تنظیم مناسبات غذا، بازتعریف نظام تعرف و یارانه در مواد غذایی در جهت تولید و توزیع عادلانه، پیوستن قدرت‌های بزرگ به کنوانسیون‌های حفظ محیط زیست برای سالم نگه‌داشتن زمین‌های کشاورزی، ممنوعیت سوداگری و تقلب در موضوع انرژی، مهم‌ترین راه‌کار‌های محمود احمدی‌نژاد برای توزیع عادلانه غذا در جهان است.

رئیس‌جمهور ایران همچنین کشورهای غربی را به اقدام برای کاهش ارزش دلار که موجب افزایش بهای نفت و مواد غذایی شده است، متهم کرد.

وی در ادامه سخنرانی خود با متهم کردن قدرت‌های غربی به تحمیل نظراتشان بر شورای امنیت سازمان ملل، خواستار مقابله با بحران غذا در خارج از سیستم و نهاد سازمان ملل شد.

اجلاس یاد شده به میزبانی سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد امروز (سه‌شنبه) با سخنرانی بان کی مون دبیر کل سازمان ملل در مقر فائو در رم آغاز به کار کرد.


در همین رابطه:
گزارش ویژه: راه احمدی‌نژاد به رم ختم شد
مخالفت با حضور احمدی‌نژاد و موگابه در ایتالیا
طرح احمدی‌نژاد برای توزیع عادلانه غذا در جهان
برلوسکونی با احمدی‌نژاد دیدار نمی‌کند
ابهام در دیدار مقامات ایتالیایی با احمدی‌نژاد

نظرهای خوانندگان

چقدر خوب بود به جای اینکه اینقدر سفر این مردک را پوشش بدهید کمی هم از قهرمانان ملت در دانشگاه تربیت معلم بگویید. قهرمان ها را فراموش کرده اید و به ضد قهرمان پرداخته اید.

-- داریوش ، Jun 3, 2008 در ساعت 02:39 PM

در تیتر می گویید انتقاد، در متن می گویید حمله؟؟؟؟؟؟؟ این حرفهای دکتر بیشتر به حمله شبیهه، اگر نه چیز دیگه، انتقاد کجا بوده؟!

-- هاتف ، Jun 4, 2008 در ساعت 02:39 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)