تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

اعتصاب غذای دانشجویان تربیت معلم

تحصن دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران تحت فشار شدید نیرو‌های امنیتی و مدیریت دانشگاه به‌منظور پایان دادن به ادامه آن، وارد سومین روز خود شد.

براساس اعلام خبرنامه امیر‌کبیر، در این تحصن که در پردیس کرج برپا شده، بیش از ۵۰ دانشجو برای رسیدن به مطالبات صنفی خود دست به اعتصاب غذای نامحدود زده‌اند.

امروز (دوشنبه) دومین روزی است که از اعتصاب غذای دانشجویان می‌گذرد و تاکنون سه دانشجو براثر اعتصاب غذا به بهداری دانشگاه انتقال داده شده‌اند.

به ‌نوشته این خبرنامه، دانشجویان متحصن به کیفیت بد غذای سلف دانشگاه اعتراض دارند.

گفته می‌شود شب گذشته نیرو‌های بسیج و حراست دانشگاه سعی کرده‌اند به این تحصن پایان دهند که با واکنش بیش از ۸۰۰ دانشجو مواجه شده‌اند.

آن‌طور که خبرنامه امیرکبیر اعلام کرده است، دانشجویان متحصن در حال حاضر تحت محاصره نیروی‌های امنیتی قرار گرفته‌اند.

سیستم‌های تلفن همراه دانشجویان و اینترنت دانشگاه نیز قطع شده است.

این گزارش همچنین می‌افزاید که ماموران حراست دانشگاه خانوداده متحصنین را تهدید کرده‌اند که در صورت ادامه این اعتراض‌ها برای فرزندان آن‌ها پرونده‌های امنیتی تشکیل و آنان را به مقام‌های قضایی معرفی خواهند کرد.

در دو سال گذشته دانشگاه‌های مختلف ایران در اعتراض به بازداشت فعالان دانشجو و محدودیت‌های آزادی بیان، صحنه برگزاری چند تظاهرات بوده است.


در همین رابطه:
تحقق خواسته‌های دانشجویان متحصن سهند
تحصن دانشجویی در دانشگاه علامه طباطبایی
تحصن دانشجویان شیراز وارد روز چهارم شد
اعتصاب غذا، هشت دانشجو را راهی بیمارستان کرد

نظرهای خوانندگان

لطفا بدون اطلاع مطلب ننوسید ما برای غذا تحصن نکردیم غذا یکی از خواسته های ما بودما برای وضع اشفته دانشگاه و سوء استفاده مالی مسئولین تحصن کردیم

-- maryam ، Jun 8, 2008 در ساعت 12:21 PM

تا به حال به اين فكر كردين كه چرا تحصن كردن و به هم خوردن(يا بهتر بگم به هم زدن) نظم دانشگاهها سر موضوعاتي از اين قبيل(نميگم مهم يا غير مهم قضاوتش با خودتون) جديدا اينقدر باب شده؟ به نظرتون يه كم (فقط يه كم)اين هماهنگي عجيب نيست؟ بياييد اينقدر به ساده فكر كردن عادت نكنيم(من كه حرفي از ساده انديشي و دنباله رو بودن به ميان نياوردم كه خداي ناكرده به جرم اهانت به قشر فرهيخته دانشجويي كشور ...!)

-- ye bandeye khoda ، Jun 9, 2008 در ساعت 12:21 PM

من كه دقيقا منظور اين "بنده ي خدا "رو نفهميدم ! هر كي فهميد خوشحال ميشم اگه ما رو هم مطلع كنه. مرسي

-- Mohammad Reza ، Jun 11, 2008 در ساعت 12:21 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)