تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تجمع در پارک ملت تهران به خشونت کشید

جمعی از شهروندان تهرانی که امروز بعد از ظهر در محوطه پارک ملت واقع در خیابان ولیعصر تهران تجمع اعتراض‌آمیز برپا کردند، در نهایت با دخالت نیروهای پلیس و گاردهای ضد شورش نیروی انتظامی متفرق شدند.

بنا به گزارش خبرنگار زمانه، تجمع‌کنندگان به دعوت برخی از شبکه‌های ماهواره ای به پارک ملت آمده بودند و در تجمع خود شعارهایی را در حمایت از عباس پالیزدار و مبارزه با مفاسد اقتصادی مطرح کردند.

پارک ملت بعداظهر روزهای تعطیل از محل‌های اصلی گردش‌های شهری شهروندان تهرانی‌است و از این رو حجم واقعی معترضان و شرکت‌کنندگان در تجمع قابل برآورد نیست.

فارس؛ خبرگزاری نیمه رسمی نزدیک به محافظه‌کاران، از تجمع‌کنندگان با عنوان «اراذل و اوباش» یاد کرده و خشونت نیروهای پلیس را تأیید کرده‌است.

این خبرگزاری همچنین از بازداشت تعدادی از تجمع کنندگان گزارش داده‌است.

یکی از شرکت‌کنندگان در این تجمع به خبرنگار زمانه گفته است که بازداشت‌شدگان به مقر نیروهای حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی واقع در اتوبان حقانی منتقل شده‌اند.

به گفته شاهدان عینی نیروهای پلیس از «باتوم های الکتریکی» و «گاز اشک‌آور» برای متفرق کردن تجمع کنندگان استفاده کرده‌اند.

گفتنی است تا ساعتی پس از این تجمع فضای خیابان ولیعصر تهران کماکان متشنج و مملو از دود بود. همچنین برپایی ایست‌های بازرسی توسط نیروهای پلیس، موجب بروز ترافیک سنگین در این محور شد و حجم ترافیک تا اتوبان صدر امتداد داشت.

نظرهای خوانندگان

صد و پنجاه نفر تعداد کمی نیست اگر توجه داشته باشیم که پیش از این دعوتهایی از این دست هیچ کس را به خیابان نمی کشید. در میانه این فشار و سانسور و این همه بگیر و بببند معلوم میشود مردم خیلی جان به لب شده اند که به خیابان میریزند. بار بعد تعداد بیشتری را خواهیم دید.

شب به خیر آقای خامنه ای!

-- فرشید ، Jun 13, 2008 در ساعت 12:33 PM

وحشیانه ترین صحنه های عمرم رو امروز جلوی پارک ملت دیدم... حسابی روی اسرائیلیها رو سفید کرده بودن و با باطوم و زنجیر مردم رو می زدن. خودشون از مردم فیلم‌برداری می کردن. ولی هر کسی رو که دوربین یا حتی موبایلش رو از جیبش در می‌آورد، بهش حمله می کردن..
واقعا وضعیت وحشتناکی بود.

-- مسعود ، Jun 13, 2008 در ساعت 12:33 PM

تو مشهد در اول خیابان وکیل آباد هم از اول صبح همچین برنامه ای بر پا بود و پلیسه ضد شورش مستقر شده بود، پلیس ها که خیلی ترسیده بودن.

-- رامین ، Jun 13, 2008 در ساعت 12:33 PM

من خود از نزدیک نطاره گر ماجرا بودم . خیلی شرم آور بود . لباس شخصی ها با بی رحمی تمام مردم را می زدند و با حرفهای رکیک سعی در متفرق کردن مردم داشتند .اکثر مردم از این حرکت آنها نفرت پیدا کرده بودند و ناراحت بودند

-- فراز ، Jun 13, 2008 در ساعت 12:33 PM

پالیزدار ! تلویزیونهای ماهواره ای!

واقعا ابلهانست

-- طاها بذری ، Jun 13, 2008 در ساعت 12:33 PM

ارازل و اوباش ! دیگ به دیگ میگه روت سیاه !.
داوید.

-- داوید ، Jun 13, 2008 در ساعت 12:33 PM

اراذل.....

-- بدون نام ، Jun 14, 2008 در ساعت 12:33 PM

روز به روز با افزایش فشار روی مردم و حماقت های پی در پی احمدی نژاد و رفقایش حرکات اینچنینی زیادتر خواهد شد چو حکومتیان اهمیتی به خواست بسیاری از مردم نمی دهند.
و دیگر اینکه مفاسد اقتصادی به جای خود اما مواظب باشیم که آدرس غلط به دستمان ندهند.

-- مهدی ، Jun 14, 2008 در ساعت 12:33 PM

دست تلويزيون كانال يك درد نكنه كه با اطلاع رساني به مردم و درخواست انسجام باعث برپايي چنين تجمع هايي مي شود. شايد با بلند شدن صداي اعتراض مردم كم كم بساط جمهوري اسلامي از اين مملكت فلك زده جمع شود و مردم ياد بگيرند كه براي خودشان تصميم بگيرند. به اميد اينكه به جاي نظاره گر بودن باشركتمان در تظاهرات سراسري ظالمان را از ايران عزيز برانيم.

-- پري علي ، Jun 14, 2008 در ساعت 12:33 PM

در نظام جمهوری اسلامی که فقط مهرورزی و عشق ومحبت تبلیغ میشود و اصلا بویی از نظام دیکتاتوری نبرده است. این خشونت با همین مردمی که میزان رای انها است و الزامی بودن این مردم در تمامی راهپیمایی و انتخابات برای سربلندی نظامی که این مردم را اراذل واوباش مینامد، چیزی جز بیداری مردم ندارد که این سران چه پولهای کلانی را جابجا کردنند ولی این مردم بیچاره هنوز در زیر فقر هستند. آقای پالیزدار فقط پول خردهای این آقایان را بیان کرده است. اونهم کسی است برای تبلیغ احمدی نژاد ولیکن این نظام چنان غرق در نظام سرمایه خوری شده اند که فرقی بین اصولگرا یا اصلاح طلب نیست. باز به همین مردم اندک و دانشجویان متحصن افتخار میکنیم که خواب خوش را برای این سردمداران سخت میکند. تا همه مردم بیدار نشوند از اینکه با اونها بنام اراذل و اوباش مینامند نظامی که لایق کشور ما باشد، ایجاد نمی شود.

-- کوروش کبیر ، Jun 14, 2008 در ساعت 12:33 PM

این اعتراضات و تجمعات خوب هستند ولی به شرطی که خود مردم دست بکار شن نه با اعلام از طرف ماهواره ها که معلوم نیست چی در سر دارن. برخورد خکومت هم با این شرایط طبیعی به نظر میاد.

-- هوتن ، Jun 14, 2008 در ساعت 12:33 PM

من اونجا بودم ، اگه 1000 نفر واقعا می ریختن سرشون تکه تکه شان می کردن ،اکثر نیرو ها شهرستانی بودند ...

-- امین ، Jun 14, 2008 در ساعت 12:33 PM

بترسید ای قوم ظالمین - روز موعود نزدیک است

-- shahin ، Jun 15, 2008 در ساعت 12:33 PM

هوتن خان- تلوزيون مي تونه ضد مردم يا با مردم باشه. عملي راكه از مردم مي خواد كه انجام بدن كار درست و منطقيه. بايد بيرون رفت و اعتراض كرد. با نشستن در خانه وبدبين بودن به همه چيز و همه كس اين غائله ختم نمي شود.

-- پري علي ، Jun 16, 2008 در ساعت 12:33 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)