تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«دستگیری ۱۱ نفر از عاملان حمله به کاروان‌های راهیان نور»

وزارت اطلاعات ایران اعلام کرد که ۱۱ تن از «عوامل وابسته به بیگانگان» را که فروردین‌ماه امسال به اتوبوس‌ کاروان راهیان نور تیراندازی کرده بودند، شناسایی و دستگیر کرده است.

این در حالی است که محمد‌تقی خادمی، معاون هماهنگی بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس دهم فروردین‌ماه امسال اعلام کرده بود عوامل این عملیات مسلحانه دستگیر شده‌اند.

اسفندماه سال گذشته و فروردين‌ماه امسال، سه حمله مسلحانه به کاروان راهیان نور منجر به کشته شدن امام جمعه موقت شهر تایباد و زخمی شدن چند تن دیگر شد.

در اطلاعیه روابط عمومی وزارت اطلاعات که امروز یکشنبه از سوی خبرگزاری‌ها منتشر شده، آمده است: «مأموران وزارت اطلاعات با اشراف اطلاعاتی بر منطقه، در چند عملیات موفق شدند ۱۱ نفر از عوامل باند تروریستی مزدور و وابسته به بیگانه را دستگیر کنند.»

هویت هیچ یک از دستگیر‌شدگان اعلام نشده است.

این دومین اطلاعیه وزارت اطلاعات در یک ماه گذشته است که خبر از دستگیری «عوامل بیگانه» در ایران می‌دهد.

اردیبهشت‌ماه امسال نیز وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که ۱۵ تن از افرادی را که در انفجار شیراز دست داشته‌اند، دستگیر کرده است.

در اطلاعیه امروز وزارت اطلاعات هم‌چنین اعلام شده که عملیات دستگیری این افراد، توسط مأموران اداره اطلاعات خوزستان انجام شده است.

پنجم فروردین ۸۷ نیز بر اثر تصادف یک دستگاه اتوبوس کاروان راهیان نور در محور ایذه، ۲۷ تن جان خود را از دست داده و ۱۳ نفر نیز مجروح شدند. اتوبوس حامل این کاروان شامل فرهنگیانی که از استان چهارمحال و بختیاری به خوزستان اعزام شده بودند، در جاده شهر کرد به ایذه واژگون شد.

۲۵ اسفند سال گذشته نیز اتوبوس حامل گروهی از دانشجویان دانشگاه غیرانتفاعی خیام مشهد با یک تانکر حامل سوخت در محور اندیمشک - خرم‌آباد برخورد کرد و آتش گرفت و ۲۲ سرنشین این اتوبوس در میان شعله‌های آتش جان باختند و هفت نفر دیگر نیز زخمی شدند.


در همین رابطه:
مرگ روحانی کاروان راهیان نور
دستگیری حمله کنندگان به کاروان راهیان نور
حمله مسلحانه به کاروان راهیان نور

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)