تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

درخواست امارات از روسیه برای ‌میانجی‌گری در مورد جزایر سه‌گانه

یکی از مقامات امارات متحده عربی اعلام کرد که این کشور میانجی‌گری روسیه را برای ترغیب ایران به بحث و گفتگو در خصوص وضع سه جزیره ایرانی که امارات ادعای مالکیت بر آن ها را دارد، خواستار شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دبی،‌ عبدالعزیر الغوریر سخنگوی شورای ملی فدرال امارات گفت که این درخواست در سفر هیئتی از این شورا به مسکو صورت گرفته است.

خبرگزاری وام به نقل از سخنگوی شورای ملی فدرال امارات اعلام کرد وزارت امور خارجه روسیه به درخواست این شورا آمادگی خود را برای میانجی‌گری بین ایران و امارات عربی متحده، برای متقاعد کردن تهران، ابراز کرد.

الغوریر که ریاست این هیئت را بر عهده داشت افزود که سرگئی میرونف رئیس شورای فدراسیون روسیه از ادعای امارات در خصوص این سه جزیره راهبردی حمایت کرد.

امارات عربی متحده که مورد حمایت دیگر کشورهای عرب قرار دارد، بارها پیشنهاد کرده است این اختلاف از طریق مذاکرات مستقیم یا داوری بین المللی حل و فصل شود، اما ایران با رد چنین پیشنهادی اعلام کرده است که بر سر جزایری که مالکیت آن‌ها را دارد حاضر نیست به مذاکره بنشیند.

این سه جزیره تقریبا میان بندرعباس و بندر لنگه و دبی واقع هستند.


در همین رابطه:
تجمع در برابر سفارت امارات به خشونت کشیده شد
اعتراض ایران به طرفداری عراق از امارات
حمایت عراق از ادعای مالکیت امارات بر جزایر ایرانی
حمایت سران عرب از ادعای امارات بر جزایر ایرانی

نظرهای خوانندگان

man nemidam ta ki in emarat mikhad adam shwad,ke tarikh iran az shen hay in mamlakate shishi zida taras

-- ali ، May 24, 2008 در ساعت 02:15 PM

این زیاده گویی های امارات باید به طور جدی پاسخ داده بشه و نباید اجازه داد که کم کم فضای رسانه ایی پر بشه از ادعای پوچ اماراتی ها من از رادیوزمانه خواهش میکنم که به عنوان یکی از رسانه هایی که صدای مردم ایران محسوب میشه این بار هم صدای مردم ایران رو بلند کنه و نگذاره که این صدا زیر آب بمونه .

-- احسان از رفسنجان ، May 25, 2008 در ساعت 02:15 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)