تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

آغاز مجدد گشت‌زنی بسیج در ایران

خبرگزاری فارس به نقل از احمد ذوالقدر فرمانده عمليات نيروي مقاومت بسيج اعلام کرد که باتوجه به درخواست‌های مردم و اوضاع اجتماعی ایران از سوم خرداد‌ماه، بسیج گشت‌های خود را در شهرها و محلات آغاز خواهد کرد.

این تصمیم پس از انفجار مرگ‌بار در حسینیه‌ای در شهر شیراز اتخاذ شد که براثر آن ۱۳ نفر کشته و بیش از ۲۰۰ نفر نیز زخمی شدند.

سال گذشته فرمانده سپاه پاسداران در نامه‌ای به فرمانده پلیس ایران از توقف گشت‌های بسیج در سطح شهر‌ها و محلات خبر داده بود.

به‌گزارش این خبرگزاری، ذوالقدر افزود: «گشت‌ها به صورت پياده، ملبس به لباس و نشان مخصوص و حكم ماموريت بوده كه همراه هر يك از گشت‌ها يك ضابط قضايي نيز حضور دارد.»

به‌گفته این مقام نظامی، این نیروها وظیفه تامین امنیت ساختمان‌های دولتی، عمومی و خصوصی و همچنین مقابله با اشرار و جرائم علنی را به عهده دارند، اما تحت هیچ شرایطی حق ندارند بدون حکم وارد حریم خانه کسی بشوند.

ایران در ارتباط با بمب گذاری‌ اخیر شیراز ۱۵ نفر را بازداشت و آمریکا و بریتانیا را به کمک آموزشی و مالی در این بمب گذاری‌ها متهم کرده‌است.

این فرمانده بسیج با تکرار دوباره اتهامات درخصوص دست داشتن آمریکا در انفجار شیراز گفت: «هدف از انجام اين‌گونه عمليات‌ ايجاد ناامني در كشور بوده كه با حضور گشت‌هاي عملياتي بسيج پاسخ محكمي به آنها داده خواهد شد.»

بسیجیان شبه نظامیان داوطلب وابسته به سپاه پاسداران ایران هستند که از جمهوری اسلامی در برابر تهدیدهای خارجی و داخلی دفاع می‌کنند.

آمارهای رسمی نشان می‌دهد بسیج، حدود ۱۰ میلیون عضو زن و مرد در نهادهای دولتی، مدارس و دانشگاه‌ها دارد.


در همین رابطه:
بسیج حق برپایی ایست بازرسی خیابانی ندارد
سازماندهی جدید در بسیج
ادغام فرماندهی سپاه و بسیج

نظرهای خوانندگان

کیست که دیگرنداند نظام بدون بسیج یعنی عظام (استخوان) بدون محتوی. تمام مانورهای نظامی و نمایشات موشکی دیگرهم نه برای قدرت نمایی در برابرامریکا و اسراییل بلکه برای ایجاد رعب و ترس بیشر در داخل است. همچنانکه رییس جمهوربا تمام تظاهرش به ایمان چندی قبل گفته بود که "خاک پای بسیجیان است!!" برگرداندن انها به خیابانها یعنی حکومت اسلحه برای سرکوبی فوری هر گونه اعتراض به گرانی و فقر و بدبختی.

-- بدون نام ، May 20, 2008 در ساعت 11:45 AM

LOOOL!
که به اینا گفته ساختمان شخصی حریم خصوصی نیست؟

-- بدون نام ، May 21, 2008 در ساعت 11:45 AM

به نام خدااميدوارم مسئولين
بسيج به حرفهاو ابلاغيات خودشان احترام بگذارندودل آقاامام زمان (عج)رابه درد نياورند.

-- بدون نام ، May 27, 2008 در ساعت 11:45 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)