تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

ادغام فرماندهی سپاه و بسیج

از این پس فرمانده سپاه پاسداران ایران، فرماندهی نیروی مقاومت بسیج را نیز بر عهده خواهد داشت. به همین مناسبت در مراسمی که برای تودیع فرمانده سابق بسیج برگزار شد، فرمانده سپاه پاسداران ایران، استراتژی نوین سپاه را در وهله نخست برخورد با تهدیدهای داخلی عنوان کرد.


حجازی فرمانده پیشین بسیج (چپ) و محمد علی جعفری فرمانده سپاه. فارس

محمد علی جعفری، فرمانده سپاه در این باره گفت: "ماموریت اصلی سپاه در حال حاضر مقابله با تهدیدهای داخلی است و سپس در صورت تهدید نظامی خارجی، به کمک ارتش خواهیم شتافت."

به گزارش فارس، محمدعلی جعفری در مراسم تودیع فرمانده سابق نیروی مقاومت بسیج، با بیان اینکه پاسداران همان بسیجیانی هستند که تمام وقت باید در خدمت انقلاب باشند، اظهار داشت: "بسیجیان نیز نیروهای آماده ولی غیر موظفی هستند که هر وقت لازم شود در صحنه حاضر شده و در کنار سپاه از انقلاب اسلامی دفاع خواهند کرد."

وی، سپاه را سازمانی نظامی، سیاسی و فرهنگی معرفی کرد که بسیج را در رسالت خود همراه می‌بیند و افزود: "فرقی بین سپاه و بسیج نیست و مطابق فرمایشات فرمانده معظم کل قوا نیمی از ماموریت سپاه بر عهده بسیج است".

جعفری با اشاره به این موضوع که ماهیت کلی سپاه مشخص است و صرفا بعد نظامی ندارد، افزود: "ماموریت سپاه حفظ دستاوردهای انقلاب و مقابله با تهدیدهای داخلی است و هر تهدیدی که به دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران خدشه وارد کند سپاه به مقابله با آن خواهد پرداخت."

جعفری با استناد به گفته های آیت الله خامنه ای، فرمانده کل قوای مسلح ایران گفت: "باید سپاه سازمان انعطاف پذیری داشته باشد تا بتواند در برابر تهدیدات سیاسی، اجتماعی و امنیتی دشمنان به درستی وارد عمل شود و سپاه برای تحقق این راهبرد نیاز به سازماندهی در عرصه های مختلف دارد و ما باید بر اساس شرایط محیط یا تهدیدات موجود بتوانیم ساختار خود را وفق دهیم تا همانگونه که رهبری فرمودند سپاه با انعطاف بتواند به موقع وارد عمل شود."

فرمانده سپاه افزود: "همانطور که بارها رهبری تاکید کردند مسئولیت اصلی سپاه مقابله با تمامی تهدیدات از جمله تهدیدات داخلی بوده است ولی در استراتژی فعلی که از سوی رهبر انقلاب مشخص شده، استراتژی راهبردی سپاه با آن سال ها فرق کرده است. بدین ترتیب که ماموریت اصلی سپاه در حال حاضر مقابله با تهدیدهای داخلی است و سپس در صورت تهدید نظامی خارجی سپاه به کمک ارتش خواهد شتافت."

جعفری که نیروی تحت امرش در فهرست سیاه کنگره ایالات متحده قرار گرفته است، در ادامه گفت: "تهدیدات علیه انقلاب پیچیده و گسترده‌تر از گذشته شده پس ما حق نداریم که آرام بنشینیم و سازمانی که خود را با تجهیزات و شرایط محیطی وفق ندهد، بداند که موقعیتش تضمین شده نیست."

جعفری اظهار داشت: "راهبرد گذشته قطعا امروز نمی تواند مورد استفاده قرار گیرد زیرا یک استراتژی با شرایط پیرامونی سیال بیش از دو تا پنج سال نمی تواند مفید واقع شود که رهبر معظم انقلاب نیز بر این موضوع تاکید دارند."

در این مراسم اعلام شد که از این پس فرمانده سپاه همزمان به عنوان فرمانده بسیج نیز فعالیت خواهد کرد.

به این ترتیب حجازی فرمانده سابق بسیج به عنوان رییس‌ جدید ستاد مشترک سپاه منصوب شد و مجید میر احمدی نیز به عنوان جانشین جعفری در بسیج به فعالیت مشغول شد.

نظرهای خوانندگان

ای کاش یک دهم بودجه ی میلیونی بسیج دانشگاهی صرف رسیدگی به وضعیت خوابگاه ها ، کلاس های درس و... می شد. بعد از 28 سال ، هنوز باید یک نیروی گسترده ی نظامی ، از انقلاب در مقابل مردم (تهدیدات داخلی) محافظت کند. انقلابی که ادعا دارد ایران را از دست امریکا بیرون کشید. و البته آن را دو دستی تقدیم روسیه و چین کرد.

-- پویا ، Sep 29, 2007 در ساعت 11:59 PM

تهديدات داخلي؟
آي دانشجويان-نويسندگان-روزنامه نگاران -وبلاگ نويسان و فعالان حقوق بشر, خدا به دادتان برسد.
زين پس قدر چماق را بهتر خواهيد دانست!

-- بدون نام ، Sep 29, 2007 در ساعت 11:59 PM

اماده سرکوب بیشتر ازادی..................

-- astyak ، Sep 29, 2007 در ساعت 11:59 PM

خوب به سلامتی
یک سپاه با این همه تجهیزات زمینی دریایی و هوایی برای سرکوب مردم. کی میتواند حال جرات کند نفس بکشد؟ کدام دشمن داخلی احتیاج به یک سپاه میلیونی تا دندان مسلح دارد؟

-- داریوش ، Sep 29, 2007 در ساعت 11:59 PM

حدا رو شکر دیگه هیچی کم نداریم .

-- کوروش ، Sep 29, 2007 در ساعت 11:59 PM

waj be hale ma .

-- بدون نام ، Sep 29, 2007 در ساعت 11:59 PM

waj be hale ma . shajad as AMRIKA tarsidehand ia in ham iack estargedi jadid bashad.
Mohammad

-- بدون نام ، Sep 29, 2007 در ساعت 11:59 PM

هر دم از این باغ بری می رسد...

-- حسین ، Sep 29, 2007 در ساعت 11:59 PM

احتمالا منظورش از تهدید داخلی , تهدیدات درون خودشونه! وگرنه کل ملت ایران که از قدیم برای اینا تهدید بوده و هستند. شاید هم ملت داره قوی میشه. کاش که اینطور بود.

-- مرداویچ ، Sep 29, 2007 در ساعت 11:59 PM

شاید این خبر خوبی باشد قبلا بسیج مقابل مردم قرار داشت حالا سپاه با تمام قوا می آید
بنازم به این قدرت مردم

-- سام ، Sep 29, 2007 در ساعت 11:59 PM

از کی تا حالا وظیفه سپاه نظامی - فرهنگی و سیاسی است.مگر قرار نبود نظامیان در امور سیاسی دخالت نکنند.آیا اساسا بعد از دولت نهم جایی مانده که در آن غیر نظامیان مسولیت نداشته باشند؟

-- حسن ، Sep 30, 2007 در ساعت 11:59 PM

اینها رفتنی هستند با این کارها قطعا سقوط خواهند کرد زرنگتر از استالین نخواهند بود.
خدا این آمریکا را انصاف بده که کار را تموم نمی کنه .

-- جواد ، Sep 30, 2007 در ساعت 11:59 PM

معلوم گردید که اخر رژیم مجبور شد حال که بسیج و سپاه و نیروهای پلیس و امنیتی ( بالباس و یا بی لباس ) و چماق داران و زنجیر و دشنه و قمه و پنجه بوکس و اسید بدستان موتور سیکلت سوار و یا پیاده نتوانستند مردم را به تنهائي مهار کنند و محدود نگه دارند !! بنابر این همگی این قوای مخنق را متفقا با هم و تحت یک فرماندهی واحد بکار گیرد تا شاید بتواند از پس این ملت از همه چیز و از همه کس عاجز از این رژیم و این مملکت بر اید !!!. و لابد هم فردا که جنگ شد ! برود سربازو بسیج و سپاه لازم را مانند اسباب بازی از چین و هند و بنگلادش برای دفاع از مملکت وارد کند ؟!؟!؟!.

-- Daveed ، Oct 1, 2007 در ساعت 11:59 PM

دوستان محترم سپاه در سايت راديو زمانه دوست مردم ايران باشيد و نظرات بی کم و کاست منتشر کنيد. کار از اين حرفها گذشته. به زودی هممان از اينهمه سانسور و خود سانسوری رنج خواهيم برد رنجی طوّيل. ما کمتر از ده دانشجوی آسمان جل هستيم که بيشتر با يک و گاهی هم دوکامپيوتر کار می کنيم. اگر شما حرفهای ما را سانسور و رد کنيد و حرفهای شهروندی چون شهروند جانان را منتشر کنيد آنوقت ديگر ما گروئهی چيزی برای شما نخواهيم فرستاد. البته شما می توانيد بگوييد خب نفرستيد ولی ماجرا ادامه دارد و گريبان ما همه را خواهد گرفت. تو خواه از سخنم پند گير و خواه ملال.
پروانه دانشجو از تهران

-- پروانه دانشجو از تهران ، Oct 2, 2007 در ساعت 11:59 PM

kjkhob ein be nazare man khobe albate ta vaghtei ke dostan jahate dadane nazaram mano nakoshon!!!belakhre doshmanan dakheli age nabashand mesle tamame melate iran,pas sepah bere ba amrica begange! ke bazm javonaye 14 salamono befrese ro min, bebakhshid behesht!!!ei baba mardom non nadaran bokhoran sepah az artesh ghavei tar shode yanei doshmanaie dakheli 10 barabar beishtar az doshmanaye kharejyan?age bale khob pass chera hame az sepah beishtar az sarbazaye amricaei meitarsan!???!javab bedin lotfan

-- بدون نام ، Jan 27, 2008 در ساعت 11:59 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)