تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

ممنوعیت تبلیغ در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان

علی‌رضا کریمی مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد از ممنوعیت پخش آگهی‌های تبلیغاتی در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان خبر داد.

به‌گفته این مقام ارشاد، اجرای این مصوبه از سال گذشته در دستور کار این دفتر قرار گرفته است.

این برای چندمین‌‌بار است که مقام‌های وزارت ارشاد، تبلیغات در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان را غیرقانونی اعلام کردند.

پیشتر پخش تبلیغ یک آژانس مسکن در شبکه‌های ماهواره‌ای با حضورحسین رضا‌زاده قهرمان وزنه‌برداری ایران و جهان، جنجال‌هایی را به راه انداخته بود.

رضا‌زاده در آن زمان و در پاسخ به اظهارات منتقدان خود گفته بود: «من در این تبلیغات نه کار غیرقانونی کرده‌ام، نه آن شبکه‌ ماهواره‌ای غیرقانونی است و نه آن شرکتی که من با آن‌ها فعالیت کرده‌ام. این شرکت تابع قوانین جمهوری اسلامی است. از طرفی دیگر مسایلی که در مورد خارج شدن پول از کشور می‌گویند هم درست نیست.»

این در حالی است که آقای کریمی به خبرگزاری ایرنا، می‌گوید: «از آن‌جا که شبکه‌های مورد اشاره فاقد مجوز از مراجع ذی‌صلاح هستند، فعالیت این قبیل شبکه‌ها غیرقانونی و به تبع آن تبلیغاتی که از طریق آن‌ها پخش و انتشار می‌یابد، فاقد اعتبار و صحت می‌باشد.»

به‌گفته این مقام وزارت ارشاد، اجرای مصوبه مزبور به‌منظور «جلوگیری از فعالیت موسسه‌های غیرمجاز و صیانت از حقوق شهروندان» به اجرا گذاشته شده است.

براساس اعلام مقامات وزارت ارشاد، هم‌اکنون 34 شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان در حال فعالیت هستند.

سال گذشته وزارت ارشاد اعلام کرده بود که تمامی شرکت‌هایی که اقدام به تبلیغ محصول خود در این شبکه‌ها می‌کنند مورد پیگیری قانونی قرار خواهند گرفت.


در همین ارتباط:
انتقاد از وزنه‌بردار المپيك به دليل تبليغات ماهواره‌اي

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)