تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

انتقاد از وزنه‌بردار المپيك به دليل تبليغات ماهواره‌اي

آگهی تبليغاتي حسين رضازاده براي يكي از شبكه‌هاي ماهواره‌اي باعث بالاگرفتن انتقادات از اين قهرمان ملي شده‌است.

حسين رضازاده كه يكي از شانس هاي مسلم كسب مدال طلا در المپيك پكن محسوب مي‌شود گفت: در روز‌هاي اخير طبق قوانين و مقررات ايران در يكي از آگهي‌هاي تبليغاتي شركت كرده‌ام. فكر نمي‌كنم در دنياي ورزش حرفه‌اي اين مسئله خلاف عرف باشد. اكنون شما مي‌توانيد درآمدزايي بسياري از قهرمانان دنيا را بررسي كنيد. در سال ميليون‌ها دلار قهرمانان بزرگ دنيا از تبليغات درمي‌آورند. اين جزيي از دنياي حرفه‌اي است.

وي كه در دو المپيك پيايي دو مدال طلا براي ايران به دست آورده گفت: من در آخرين سال‌هاي ورزش قهرماني‌ام هستم. هنوز پاداش قهرماني در بازي‌هاي آسيايي دوحه را نگرفته‌ام. مگر من تاكنون چه‌قدر پاداش گرفته‌ام كه نبايد از راه تبليغات در‌آمدزايي كنم؟ چرا با من اين‌گونه رفتار مي‌شود؟ آن‌ها كه ناراحتند من را با نعيم‌ سليمان‌اوغلو و يا جابر سالم مقايسه كنند كه هر دوي آن‌ها كشورشان را رها كرده‌اند و براي كشوري ديگر افتخار آفريده‌اند. سليمان‌اوغلو در تركيه چندين هتل و فروشگاه دارد. جابر سالم پس از كسب مدال نقره‌ي بازي‌هاي آسيايي دوحه 200 ميليون تومان دريافت كرد، اما من هنوز 25 ميليون تومان پاداشم را نگرفته‌ام.

قوي‌ترين مرد جهان افزود: برخي من را با مرحوم «تختي» و يا پهلوان‌هاي ديگر مقايسه مي‌كنند و با اين مقايسه‌ها مي‌خواهند من را تخطئه كنند كه اين رفتار درست نيست.

رئيس فدراسيون وزنه‌برداري ايران شيوه تبليغات حسين رضازاده را نامناسب خواند اما تأكيد كرد كه بالاگرفتن انتقادات از رضازاده باعث به هم خوردن تمركز وي مي‌شود.

در همین حال بهرام افشارزاده به ايسنا گفت: من از اتفاق‌هاي اخير بسيار ناراحت هستم. قبول دارم كه شيوه‌ تبليغات رضازاده مناسب نيست، اما نبايد با يك قهرمان ملي اين‌گونه رفتار كرد. اتفاق‌هاي اخير باعث شده تا تمركز ما براي آماده‌سازي رضازاده بر هم بخورد.

وي افزود: رضازاده يك ورزشكار عادي نيست. كار او خلاف هيچ‌گونه از موازين اخلاقي و حرفه‌اي ورزشي نيست. بايد شيوه‌ تبليغ بهتر باشد، اما نبايد اين قهرمان را تخريب كنيم.

سازمان تربيت بدني در آغاز سال جديد در بيانيه اي حضور قهرمانان ملي را در تبليغات شبكه هاي ماهواره‌اي را ممنوع اعلام كرد.

در همين حال سايت برنا از دريافت مبلغ ۲۰۰ ميليون تومان توسط حسين رضازاده براي تيزرتبليغاتي خبر داده است. ممنوعيت تبليغ براي شبكه‌هاي ماهواره اي در حالي اعلام مي شود كه آگهی تبليغاتي ساير ورزشكاران از شبكه‌هاي ماهواره اي پخش مي‌شود.

ناصرحجازي دروازبان سابق تيم ملي ايران، آتيلا حجازي و مهرداد ميناوند ملي‌پوش سابق فوتبال نيز در يك آگهی تبليغاتي شركت دارند.

نظرهای خوانندگان

در پایین تصویر نوشته شده است: "جهان پهلوان حسین رضازاده"
آیا این جهان پهلوان(!) با جهان پهلوان تختی قابل مقایسه است؟؟
یا ابوالفضلش را می گوید، عکس مقام معظم(!) رهبری را بالای سر می برد و او را می ستاید، و در آخر هم نارضایتی ابراز می کند.
خوب عزیزم می رفتی تبعه ترکیه می شدی اینهمه منت هم سر ما نمی گذاشتی!

-- سعید ، Apr 9, 2008 در ساعت 02:08 PM

تبلیغ آقای رضا‌زاده یک کسب و کار شخصی‌ست و از آن‌جایی که شرع و عرف ما به ما یاد داده در کار شخصی دیگران فضولی کنیم، عده‌یی به خود اجازه می‌دهند به جای نقد بر این‌همه مسایل موجود، با نقد بر این موضوع خود را مطرح کنند. آقای رضازاده حق دارند برای خودشان از زحمتی که کشیده‌اند، درآمد داشته باشند.

-- هومن ، Apr 9, 2008 در ساعت 02:08 PM

اگر بتوانند تا روش شستن خود در دردستشویی هم روی مردم نظارت می‌کنند

-- مهیار ، Apr 10, 2008 در ساعت 02:08 PM

این امر در ورزش حرفه ای کاملا طبیعی است. ضمنآ کسانی که خیلی کار را جدی می گیرند فراموش نکنند که وی یک ورزشکار است همین و بس. و اگر می تواند از راهی که غیر قانونی هم نیست پول در بیاورد چه ایراد دارد. از هر کسی و در هر جایگاهی نباید انتظار رفتار پیامبر گونه داشت وگرنه از در و دیوار مقدس و مکرم خواهد ریخت (که البته ریخته). یاشاسن رضازاده. آللاه سانا خیر ورسن. گد دوبیا پول چیخاد. بو سوزلارا دا غولاغ ورما!

-- کوروش فرسی پور ، Apr 11, 2008 در ساعت 02:08 PM

شاید عمل رضا زاده از دید ما ناشایست باشد ولی نباید اورا تخریب کرد باید صحبتهای اورا شنید و با او مشاوره کرد ( بعنوان کسیکه افتخارات زیادی برای این مرز و بوم به ارمغان آورده )

-- محمد محمدی ، Jul 24, 2008 در ساعت 02:08 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)