تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

جلوگیری از اجرای کنسرت شهرام ناظری در یزد

مقامات اداره ارشاد شهر یزد در مرکز ایران از برگزاری کنسرت موسیقی شهرام ناظری که قرار بود در روز‌های پایانی اردیبهشت ماه سال‌جاری برگزار شود، جلوگیری کردند.

علت این تصمیم هنوز از سوی هیچ‌یک از مقامات این اداره کل اعلام نشده است، اما در بیانیه موسسه‌ای که مسئولیت برگزاری این برنامه را برعهده دارد، آمده است که نگرانی از شلوغی و نداشتن امکانات برای کنترل جمعیت تنها عامل این تصمیم بوده است.

شهرام ناظری که سال گذشته، نشان فرهنگی فرانسه (مدال شوالیه‌ی ادب و هنر این کشور) را دریافت کرده است، قرار بود در روزهای پنج‌شنبه و جمعه این هفته در شهر یزد مولوی خوانی کند.

براساس اعلام خبرگزاری ایسنا، اجرای این کنسرت در حالی لغو می‌شود که پیش از این اجرای کنسرت پاپ در این شهر که با شادمانی همراه بوده است، مسئولان اداره ارشاد یزد را به فکر تجدید ‌نظر در اعطای مجوز‌ برگزاری کنسرت در این شهر می‌اندازد.

بنابراین گزارش، این اداره وظیفه اعطای مجوز برای برگزاری کنسرت در این شهر را از خود سلب و به شورای فرهنگ عمومی منتقل کرده است، اما این شورا چنین تصمیم را برعهده نگرفته است.

در بیانیه مؤسسه فرهنگی حضرت جوادالائمه که متولی برگزاری کنسرت شهرام ناظری است، خطاب به مسئولان فرهنگی شهر یزد آمده:‌ «مسئولان اداره ارشاد فکر نکردند که آمدن استاد شهرام ناظری مایه آبرو و افتخار ما هست و به‌جای این‌که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقیما از برگزاری این برنامه حمایت کند، متاسفانه به دلیل عدم شناخت یا مسایل دیگر» با برگزاری این برنامه مخالفت می‌کند.

شهرام ناظری در حالی از اجرای کنسرت در ایران منع می‌شود که در سال‌های گذشته وی برنامه‌های فراونی در پایتخت‌های فرهنگی اروپا وجهان برگزار کرده است.


در همین رابطه:
حافظ‌ و‌ شهرام ناظری‌در دیزنی‌هال لوس‌آنجلس
اعطای نشان عالی فرهنگ و هنر فرانسه به شهرام ناظری

نظرهای خوانندگان

آقا چقّه یزد ما شولوق و پولوقه!!!!

-- محسن ، May 14, 2008 در ساعت 01:14 PM

به نظرم اسم شجریان در پاراگراف ششم به اشتباه آمده است و منظورتان شهرام ناظری بوده است:
در بیانیه موسسه فرهنگی حضرت جوادالائمه که متولی برگزاری کنسرت شجریان است، خطاب به مسئولان فرهنگی شهر یزد آمده ...

-------------------------
سپاس از تذکر شما
تصحیح شد
زمانه

-- بدون نام ، May 14, 2008 در ساعت 01:14 PM

اي بابا! جوادالائمه رو چه به کنسرت؟

-- طاها ، May 14, 2008 در ساعت 01:14 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)