تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

آغاز مجدد مذاکرات ایران و آژانس

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در کنفرانس خبری هفتگی خود اعلام کرد که مذاکرات هسته‌ای این کشور با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سر گرفته خواهد شد.

به موجب این گزارش، محمد‌علی حسینی به خبرنگاران گفت که ترکیب هیأت مذاکره‌کننده آژانس که این هفته به تهران سفر خواهد کرد، هنوز مشخص نیست.

پیش از این هیأتی به سرپرستی اولی هاینونن رییس بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اردیبهشت‌ماه امسال دو بار از ایران دیدار کرده و با مقامات این کشور درباره مطالعات ادعایی درباره تسلیحات هسته‌ای گفتگو کرده بودند.

پیش‌بینی می‌شود دیدار این هفته هم بر همین محور استوار باشد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای حسینی در پاسخ به پرسشی درباره مشوق‌های جدید گروه 1+5 با هدف ترغیب ایران به تعلیق غنی‌سازی اورانیوم گفت: « بر اساس اخبار منتشر شده، هنوز بسته 1+5 تکمیل نیست.» وی هم‌چنین درباره این‌که چه کسی یا چه کسانی این بسته را به ایران می‌دهند، ابراز بی‌اطلاعی کرد.

به گفته این مقام وزارت خارجه، تهران هیچ نشانه‌ای دال بر این‌که این بسته جدید پیشنهادی از طریق خاویر سولانا مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا تحویل تهران خواهد شد، دریافت نکرده است.

حسینی هم‌چنین در ادامه به بسته پیشنهادی ایران اشاره کرد و افزود: «بسته ایران در حال تکمیل شدن است و آن را در موقع خود ارائه خواهیم داد و جزئیات‌اش را با کشورهای مؤثر طرح خواهیم کرد.»

بسته پیشنهادی ایران با هدف اصلاح وضعیت موجود حاوی یک ابتکار تازه و ظاهراً شامل راه حلی برای حل و فصل اختلافات هسته‌ای است.


در همین رابطه:
نگرانی ناتو از فعالیت‌های هسته‌ای ایران
هشدار پنج قدرت اتمی به ایران
روسیه قانون تشدید تحریم علیه ایران را امضا کرد

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)