تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

حمایت جریان حاکم لبنان از سنیوره

جریان حاکم لبنان که به منظور بررسی اوضاع بیروت تشکیل جلسه داده بود، از سنيوره خواست که از هرگونه عقب‌نشيني در برابر مخالفان، شامل استعفا يا پس گرفتن مواضع اخير بر ضد حزب‌الله خودداري کند.

این در حالی‌است که برخی منابع خبری لبنان، از احتمال استعفای فؤاد سنيوره در جمعه شب خبر دادند.

پايگاه خبري النشره لبنان روز جمعه به نقل از يك ديپلمات بلند پايه عرب نوشت: انتظار مي‌رود كه سنيوره امشب استعفا كند و زمام امور را در دوره انتقالي به ارتش واگذار كند.

شبکه تلويزيوني الجزيره نیز به نقل از احمد فتفت وزير امور جوانان و ورزش، و از چهره‌هاي اصلي طرفدار فؤاد سنيوره از احتمال طرح موضوع استعفاي دولت سنيوره خبر داد.

با این حال فتفت خبر منتشر شده توسط الجزیره را رد کرد.

به گزارش واحد مرکزي خبر از بيروت، در بيانيه پاياني نشست سران و اعضاي جريان حاکم در لبنان که سمير جعجع، رئيس سازمان مسيحي نيروهاي لبناني آن را اعلام کرد، همچنین از ارتش لبنان خواسته شده، با مخالفان برخورد کند.

در این بیانیه همچنین اشاره شده كه جامعه جهاني نبايد تماشاچي در برابر حوادث لبنان باشد و بايد در كنار مردم لبنان ايستاده و بر همسايگان لبنان كه سلاح به لبنان ارسال مي‌كنند فشار وارد آورد.

گروه حاکم حزب الله لبنان را متهم به تدارک کودتا علیه دولت کرده و از همه كشورهاي عرب خواسته است تا در برابر لبنان احساس مسئوليت كنند، زيرا هدف كودتا‌كنندگان بازگرداندن سوريه به لبنان و دستيابي ايران به درياي مديترانه است.

كابينه فواد سینيوره سه روز قبل تصميم‌هايي مبني بر بركناري مدير فرودگاه بيروت و شبكه ارتباطي ويژه حزب الله اتخاذ كرد.

اين تصميم‌ها موجب اعتراض مخالفان شد و همزمان با اين تحولات با اعتصاب اتحاديه‌هاي كارگري و صنفي لبنان كه در اعتراض به وضعيت معيشتي نامناسب صورت گرفت، درگيري‌هاي خونيني رخ داد.


در همین رابطه:
گزارش‌های ضد و نقیض از پایان درگیری‌ها در بیروت
درگیری‌های خیابانی در بیروت
نصرالله: به دنبال جنگ طایفه‌ای در لبنان نیستیم
جنبلاط: برخی اعراب تحت تاثیر امپراطوری پارس هستند

نظرهای خوانندگان

به نظر می آید نا آرامی های مدنی که از سوی حزب الله آغاز شده برای بی ثبات کردن دولت منتخب لبنان می باشد. با بستن راه فرودگاه، حزب الله و متحدانش به دنبال این هستند که با استفاده از خشونت و ارعاب برنامۀ سیاسی خود را به زور اجرا کنند. این اقدامات عمدا انجام شده تا به فرصت های بازرگانی و اقتصادی در لبنان لطمه وارد کند. روشن است که حزب الله با حمایت از سرپرست های سوری و ایرانی شان به خراب کردن دولت لبنان و نهاد های دولتی ادامه می دهد. ما از دولت منتخب لبنان و مردم لبنان که سزاوار داشتن یک کشور مستقل، امن و بدون دخالت های خارجی هستند به طور قاطع حمایت می کنیم تا بتوانند آزادانه و بدون داشتن ترس در روند سیاسی کشورشان شرکت کنند.

-- وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا - گروه فرارسی دیجی ، May 9, 2008 در ساعت 04:41 PM

ما هم از حزب ا.. حمایت میکنیم تا بدون لوث وجودی شما و همپیمانان کثیفتان منطقه از شر شما پاک شود

-- بدون نام ، May 10, 2008 در ساعت 04:41 PM

حزب الله تا اینجا هم مرام شیعه خودش را نشان داده است.من نمیدانم زمانی که همین اسراییلی ها تمام انبارهای موشک خودراسر مردم بی گناه میریخت.حزب حاکم و ارتش زیر خودشون را خیس کرده بودن حالا که تمام شده همشون کشور دوست شدن.همین بچه شیعه ها بودن که با کلاشینکف دربرابراسراییل جنگیدن ونشون دادن واقعآ پیرو امامشون حسین (ع) هستند.جالب همین آمریکا چه حمایتی می کرداز اسراییل!نکنه آن موقع درحال با ثبات کردن دولت لبنان بوده!آمریکا دید که بچش (اسراییل)داره جلو چشاش از بین میره سریع جنگ را ماست مالی کرد.اما حزب الله نگهبان ایرانی-لبنانی-اسلامی"که وظیفه آن جلوگیری از گازگرفتن اسراییل نسبت به بقیه کشورهای منطقه است.دفاع جانانه کرد طوری که اسراییلی ها لباساشون رو درمیآوردن و فرار می کردند.حق دارن آخه تا حالا جنگ مردونه ندیده بودن.اما این عرب های حاشیه خلیج همیشه همیشه فارس خاصیت حزب الله را درک نمی کنند.همین عربها هم از اسراییل ضد حال می خورن اما نمیفهمن.من که می دونم 100% این رو در نظر سنجی قرار نمی دهید.چون شما هم یه جورایی اون طرفی هستید

-- بدون نام ، May 10, 2008 در ساعت 04:41 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)